ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Μεγάλο εύρος χρήσης έχουν οι μπαταρίες των παλιών ηλεκτρικών Renault, από ποδήλατα μέχρι van.

Όταν οι μπαταρίες παλιώσουν, μπορεί να μην έχουν πλέον αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία ενός οχήματος, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές άλλες εφαρμογές.

Το Renault Master Z.E. - καντίνα, δεν κινείται μόνο ηλεκτρικά, αλλά διαθέτει και μια κουζίνα που παίρνει ενέργεια από παλιές μπαταρίες και φωτοβολταϊκά.

Ο επικεφαλής της GREEN-VISION, Yann Lelong.

Η Renault δίνει 2η ζωή στις μπαταρίες (+vid)

2.703 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2021)

Χάρη στη συνεργασία του με τη γαλλική start-up «Green-Vision», το Renault Group επαναχρησιμοποιεί τις μπαταρίες των παλιών οχημάτων του, τροφοδοτώντας με ενέργεια από ηλεκτρικά ποδήλατα μέχρι καντίνες και Van διανομών.

Για να περιορίσει την αύξηση της θερμοκρασίας, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Ενθαρρύνοντας τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα και παράλληλα, βελτιστοποιώντας και παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των μπαταριών.
 
Το τελευταίο αποτελεί βασικό μέλημα της εταιρείας MOBILIZE που δημιούργησε πράσφατα  το Renault Group ειδικά για ζητήματα κινητικότητας και ενέργειας. Η εν λόγω θυγατρική επιχειρηματική μονάδα έχει ως στόχο τη δημιουργία βιώσιμων οικοσυστημάτων που συνδυάζουν την ηλεκτρική κινητικότητα με την έξυπνη επαναφόρτιση και επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών, για την αποθήκευση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
 
Σε αυτό το πλαίσιο, η MOBILIZE συνδυάζει την τεχνογνωσία της με αυτή που διαθέτουν άλλοι «παίκτες», όπως η start-up «Green-Vision» η οποία εδρεύει στην πόλη Ετάμπ, κοντά στο Παρίσι. Η εν λόγω εταιρεία ειδικεύεται στην ενσωμάτωση μπαταριών δεύτερης ζωής σε άλλα οχήματα. Μέσω της συνεργασίας της με τον γαλλικό όμιλο, η εταιρεία επαναχρησιμοποιεί μπαταρίες από ηλεκτρικά Renault, με τις παλαιότερες από αυτές να μετράνε ήδη 10 χρόνια ζωής. Μπορεί να μην έχουν πλέον αρκετή ενέργεια για την τροφοδοσία ενός οχήματος, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές άλλες εφαρμογές.
 
«Η μπαταρία θεωρείται μεταχειρισμένη όταν αφήνει το όχημα στο τέλος της διάρκειας ζωής του. Ωστόσο, η χωρητικότητά της παραμένει περισσότερο από αρκετή για εφαρμογές με λιγότερη ένταση ενέργειας. Εδώ μπαίνω, ως ολοκληρωτής που ειδικεύεται στην αποκατάσταση», δήλωσε ο Yann Lelong, ιδρυτής και διευθυντής της GREEN-VISION, εξηγώντας πώς λειτουργεί η συνεργασία της εταιρείας του με τη Renault. «Αποσυναρμολογούμε τα εξαρτήματα αυτών των αρχικών μπαταριών για να επανασυναρμολογήσουμε νέα πακέτα, κάτι σαν τα γνωστά LEGO», συμπλήρωσε ο κος. Lelong.
 
Πιθανές και …απίθανες χρήσεις των παλιών μπαταριών
 
Οι μορφές που μπορεί να πάρει η νέα ζωή των μπαταριών ποικίλει, καθώς –για παράδειγμα- αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να τροφοδοτήσουν με ενέργεια δίκυκλα, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ διανομών ή ακόμα και αγωνιστικές μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούνται για την κατάρριψη των ρεκόρ ταχύτητας. Ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό παράδειγμα, είναι μια καντίνα που στηρίζεται σε ένα ηλεκτρικό Master Z.E., η οποία μάλιστα χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια ακόμα και στην κουζίνα της. Συγκεκριμένα, όλες οι συσκευές που βρίσκονται εκεί, όπως τοστιέρες, φριτέζες κ.τ.λ., παίρνουν ενέργεια από επαναχρησιμοποιημένες μπαταρίες και φωτοβολταϊκά πάνελ.
 
Οι μπαταρίες δεύτερης ζωής μπορούν να χρησιμοποιηθούν επίσης, για τη μεταφορά φαρμακευτικών προϊόντων, όπως εμβόλια, για τα οποία η θερμοκρασία αποθήκευσης πρέπει να είναι απολύτως σταθερή και ελεγχόμενη. Όταν, όμως, ο οδηγός σβήνει τον κινητήρα του οχήματος για να πραγματοποιήσει μια παράδοση, η ψύξη του θαλάμου διακόπτεται. Σε αυτό το σημείο, οι μπαταρίες δεύτερης ζωής συνεχίζουν να παρέχουν την ενέργεια που απαιτείται για να διασφαλιστεί ότι η ψυχρή εφοδιαστική αλυσίδα δεν επηρεάζεται, ακόμα και αν ο κινητήρας του οχήματος έχει σβήσει.
 
Αξίζει να σημειωθεί, κλείνοντας, πως πριν από δέκα χρόνια το Renault Group ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που «στοιχημάτισε» στην κυκλική οικονομία και στο ηλεκτρικό όχημα. Σήμερα, τα αποτελέσματα είναι τόσο καλά, που η γαλλική εταιρεία είναι στην πρώτη θέση στα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, ενώ κατέχει και ηγετική θέση στην κυκλική οικονομία χάρη στο Re-Factory στο Flins. Δείτε περισσότερα για το θέμα, στο παρακάτω βίντεο: