Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Παλιές μπαταρίες ηλεκτρικών λεωφορείων Solaris, τοποθετούνται σε ένα πρωτότυπο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που εξελίσσεται στην Πολωνία.

Όταν η χωρητικότητα των μπαταριών πέσει κάτω από το 80% της αρχικής της τιμής, δεν προσφέρονται πλέον για χρήση σε ηλεκτρικά λεωφορεία. Αυτό ωστόσο δεν είναι το τέλος της ζωής τους…

«Δεύτερη ζωή» για τις μπαταρίες της Solaris (+vid)

4.173 Επισκέψεις στο άρθρο (12/1/2021)

Η Solaris μας δείχνει πως οι παλιές μπαταρίες των ηλεκτρικών λεωφορείων μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν σε σταθερά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας και να επεκτείνουν της διάρκεια ζωής τους.

Ένα πρωτότυπο σύστημα για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από τις μπαταρίες ηλεκτρικών λεωφορείων που αποσύρονται, είναι ο σκοπός της κοινοπραξίας που ίδρυσαν οι εταιρείες Solaris Bus & Coach, Impact Clean Power Technology και TAURON Polska Energia. Το εγχείρημα φέρει την ονομασία «Second Life ESS» και συγχρηματοδοτείται από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (NCBiR) της Πολωνίας.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία της Solaris βρίσκονται σε κυκλοφορία από το 2011 και τα πρώτα από αυτά έχουν διανύσει πλέον πάνω από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει πως σε ορισμένα από αυτά θα πρέπει να αντικατασταθούν οι μπαταρίες τους. «Με την πάροδο του χρόνου και ως αποτέλεσμα της λειτουργίας τους, οι μπαταρίες εξαντλούνται. Με απλά λόγια, μπορεί κανείς να υποθέσει ότι η μπαταρία φτάνει στο τέλος της λειτουργίας της σε ένα ηλεκτρικό λεωφορείο, όταν η χωρητικότητά της πέσει κάτω από το 80% της αρχικής της τιμής. Ωστόσο, μπορεί ακόμα να χρησιμεύσει ως μια εξαιρετική μορφή αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας σε σταθερές εφαρμογές. Εξ ου και η ιδέα για το εγχείρημα με τις μπαταρίες δεύτερης ζωής, το οποίο θα υλοποιήσουμε σε συνεργασία με την TAURON και την Impact», εξηγεί ο Łukasz Chełchowski, Διευθυντής του Γραφείου Εξέλιξης της Solaris.
Στόχος του προγράμματος είναι η χρήση κυψελών ιόντων λιθίου, των οποίων οι παράμετροι δεν προσφέρονται για την τροφοδοσία οχημάτων. Χάρη, όμως, στην ενσωμάτωσή τους σε σταθερά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν και να κερδίσουν έτσι μια δεύτερη περίοδο ζωής. Σημειώνεται, πως ένα σύστημα αποθήκευσης κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένες μπαταρίες, αποτελεί σημαντικό συστατικό του σύγχρονου δικτύου, συνδυάζοντας την παραγωγή ενέργειας από συμβατικές και ανανεώσιμες πηγές, με την αποθήκευση και την προμήθειά του στον τελικό πελάτη. Επιπλέον, οι σύγχρονες λύσεις αποθήκευσης μπαταριών εξασφαλίζουν τη σταθερότητα του δικτύου κάνοντας χρήση ενός συνεχώς αυξανόμενου μεριδίου ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Βελτιώνουν, επίσης, την ποιότητα του ηλεκτρικού ρεύματος που παρέχεται, υποστηρίζοντας παράλληλα την ηλεκτρική κινητικότητα.
Το συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο έτος. Η Solaris θα παρέχει μπαταρίες χωρητικότητας 160 kWh, οι οποίες έως τώρα βρίσκονται σε ηλεκτρικά λεωφορεία της πολωνικής εταιρείας δημόσιων μεταφορών, PKM Jaworzno. Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως η Solaris είναι μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές δυνάμεις στον χώρο των ηλεκτρικών λεωφορείων, έχοντας πουλήσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 1.000 e-buses, που κυκλοφορούν σε πλήθος πόλεων 18 χωρών της ηπείρου.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο, μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της Solaris Bus & Coach, η οποία από το 1999 μέχρι σήμερα, έχει παράξει συνολικά περισσότερα από 20.000 λεωφορεία.