Σε συνεργασία με την WeRide, η γαλλική εταιρεία κάνει πράξη το μεγαλόπνοο εγχείρημά της.
Βαρκελώνη, Γαλλία & Ελβετία μεταξύ των σημείων που τεστάρουν τα όρια της αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Τα αυτόνομα miniBuses προορίζονται τόσο για το κέντρο της πόλης, όσο και για περιαστικές περιοχές.
Μια πλατφόρμα ηλεκτρικών miniΒuses φιλοδοξεί να παραδώσει μέχρι το 2030 ο Όμιλος Renault.
Βαρκελώνη, Γαλλία & Ελβετία μεταξύ των σημείων που τεστάρουν τα όρια της αυτοματοποιημένης οδήγησης
Συνακόλουθα, από τη στιγμή που η παρθενική αυτή δοκιμή πλήρους κλίμακας στέφτηκε από απόλυτη επιτυχία – δεδομένου πως καλύφτηκαν 1.000 χιλιόμετρα και εξυπηρετήθηκαν περίπου 700 άτομα -, λογικό κι επόμενο ήταν η συγκεκριμένη τεχνολογία να βρει και άλλους ένθερμους υποστηρικτές.
Τοιουτοτρόπως, πανομοιότυπα εγχειρήματα έχουν πραγματοποιηθεί ή προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν σε διάφορα σημεία ανά την Ευρώπη, όπως η Βαρκελώνη, η Βαλάνς και η Ζυρίχη.
Συγκεκριμένα, στην πρωτεύουσα της Καταλονίας – και για το διάστημα από τις 10 έως τις 14 Μαρτίου - ο
Όμιλος Renault και η WeRide επιστράτευσαν δύο αυτόνομα
ηλεκτρικά miniBuses σε ένα ανοιχτό οδικό δίκτυο 2,2 χλμ. στην καρδιά των δρόμων της πόλης.
Ακολούθως, στη Βαλάνς της Γαλλίας η υλοποίηση μιας εμπορικής υπηρεσίας αυτοματοποιημένων λεωφορείων επιπέδου 4 αναμένεται να εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2025, καθώς η beti (γαλλικός ιδιωτικός φορέας δημόσιων μεταφορών), η Macif (ασφαλιστής των οχημάτων και συνεργάτης της beti), η WeRide και ο Όμιλος Renault αναπτύσσουν το πρώτο δίκτυο αυτοματοποιημένης κινητικότητας με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στην πόλη, ώστε να συνδέσουν έναν σιδηροδρομικό σταθμό TGV (υψηλών ταχυτήτων) με τους πολλούς φορείς του επιχειρηματικού πάρκου 162 εκταρίων που τον περιβάλλει.
Τέλος, στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης στην Ελβετία, ένα ακόμα project λαμβάνει χώρα υπό την αιγίδα της WeRide, καθώς από τον Ιανουάριο του 2025 έχει τεθεί ως στόχος να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των εργαζομένων μεταξύ των τερματικών σταθμών.
Τα αυτόνομα minBuses προορίζονται τόσο για το κέντρο της πόλης, όσο και για περιαστικές περιοχές
Σε κάθε περίπτωση, στόχος όλων αυτών των πρωτοβουλιών, είναι να αναδειχτεί η συνέπεια των αυτόνομων τεχνολογιών, μέσα από τα αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά minibuses, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που η ανάπτυξη των συγκεκριμένων οχημάτων προορίζεται όχι μόνο για ένα πυκνό & πολύπλοκο αστικό περιβάλλον στην καρδιά των μεγάλων πόλεων, αλλά και για τις προαστιακές περιοχές.
Κατά αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, ο στόχος είναι αφενός οι δημόσιες μεταφορές να γίνουν πιο προσβάσιμες, αφετέρου η κινητικότητα να καταστεί περισσότερο βιώσιμη & αποτελεσματική.
Μια πλατφόρμα ηλεκτρικών miniΒuses φιλοδοξεί να παραδώσει μέχρι το 2030 ο Όμιλος Renault
Την ίδια ώρα, ο Renault Group,
πρωτοπορώντας στην κινητικότητα δίχως εκπομπές ρύπων, εξετάζει το ενδεχόμενο να παραδώσει μια ρομποτική πλατφόρμα από ηλεκτρικά miniBuses μέχρι το 2030, με ενσωματωμένες λύσεις αυτοματισμού από εξειδικευμένους συνεργάτες.
Ωστόσο η προσέγγισή της, αν και ρεαλιστική, διαφοροποιείται εν μέρει κατά περίσταση, διαχωρίζοντας σε πρώτη φάση τις ανάγκες των μεμονωμένων οχημάτων από εκείνες των δημόσιων μεταφορών.
Έτσι, για τα μεμονωμένα οχήματα και με τις υπάρχουσες συνθήκες της αγοράς, η Renault επικεντρώνεται στα κορυφαία στην αγορά προηγμένα συστήματα ADAS, με υποβοήθηση επιπέδου 2 (ή ακόμα και επιπέδου 2+), για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης μεν, αλλά με τον οδηγό να παραμένει υπεύθυνος για την οδήγηση.
Από την άλλη πλευρά όμως, σε ό,τι έχει να κάνει με τις δημόσιες συγκοινωνίες, η γαλλική εταιρεία θεωρεί σημαντικό να προσφέρει αυτόνομα οχήματα με επίπεδο αυτονομίας 4 και μάλιστα βραχυπρόθεσμα. Ο λόγος; Δεδομένου πως οι πόλεις και οι τοπικές αρχές θα βρεθούν αντιμέτωπες με την αύξηση των ζωνών χαμηλών εκπομπών, αναμενόμενα θα ανακύψουν πρωτοφανείς προκλήσεις όσον αφορά στις δημόσιες μεταφορές - πράγμα που σημαίνει πως πιθανώς μέσα στην επόμενη δεκαετία να χρειαστούν χιλιάδες αυτόνομα ηλεκτρικά minibuses, που να είναι ικανά να διαχειρίζονται μόνα τους καταστάσεις οδήγησης μέσα σε έναν τομέα επιχειρησιακού σχεδιασμού.