Στο διάστημα 2019 – 2024, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 26%.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν το θεμέλιο λίθο τόσο στο παρόν, όσο και στο μέλλον των Γάλλων.
Έως 60% έχει μειωθεί η κατανάλωση νερού ανά παραγόμενο φορτηγό – το ίδιο ισχύει και με τα απόβλητα.
Αυτές είναι οι οικολογικές πρωτοβουλίες της Renault Trucks, για προσαρμογή στις απαιτήσεις της κλιματικής αλλαγής.
Μια σειρά από δράσεις που στοχεύουν στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, έχει ξεκινήσει ήδη να υιοθετεί η Renault Trucks, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής που αποσκοπεί από τη μια στην απαλλαγή των εμπορευματικών μεταφορών από τις εκπομπές ρύπων και από την άλλη στη δημιουργία ενός καθολικά βιώσιμου μοντέλου.
Την ίδια ώρα δε, εφιστά την προσοχή της και σε πρωτοβουλίες για τη μείωση των υπόλοιπων περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προέρχονται από τις βιομηχανικές της εγκαταστάσεις όμως - με την τελευταία της δημοσιευμένη έκθεση βιωσιμότητας να μας παρέχει μια ιδιαίτερα αναλυτική προσέγγιση…
Τοιουτοτρόπως, η Renault Trucks έχει εφαρμόσει διάφορα μέτρα, όπως ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων θέρμανσης, η μόνωση των κτιρίων, η ανάπτυξη ενός δικτύου θερμότητας που ανακτά την απορριπτόμενη θερμότητα από τις βιομηχανικές διεργασίες και η μείωση του αριθμού των δοκιμών του κινητήρα, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Το αποτέλεσμα; Οι δράσεις αυτές, σε συνδυασμό με άλλες στοχευμένες επενδύσεις, έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 26% στο χρονικό διάστημα 2019 – 2024, με τις περιπτώσεις που ακολουθούν να διαδραματίζουν καθοριστικότατο ρόλο.
Αναλυτικότερα:
- Στη Λυών, το κτίριο X-Tech Arena, που στεγάζει 1.300 μηχανικούς, καταναλώνει 25% λιγότερη ενέργεια από το όριο που θέτουν οι γαλλικοί κανονισμοί.
- Στο Blainville-sur-Orne, η ανακαίνιση κτιρίων 1.800 τ.μ. εξοικονομεί 265MWh φυσικού αερίου ετησίως.
- Στο Bourg-en-Bresse, η βελτίωση της μόνωσης των κτιρίων οδηγεί σε ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας 100MWh.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν το θεμέλιο λίθο τόσο στο παρόν, όσο και στο μέλλον των Γάλλων
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ωστόσο και κάποιες άλλες αξιομνημόνευτες δράσεις που προάγουν το όραμα της γαλλικής εταιρείας για κυκλική οικονομία &
για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας - με τα κάτωθι παραδείγματα να ξεχωρίζουν:
- Στο Bourg-en-Bresse, 17 εκτάρια χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων εξοπλίζονται με φωτοβολταϊκά στέγαστρα, με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 22MW - που αντιστοιχεί στην ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 17.500 ατόμων. Οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις μάλιστα προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2026, ενώ το 30% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας θα χρησιμοποιείται άμεσα από την περιοχή.
- Στη Λυών, γεωθερμικά συστήματα θερμαίνουν 5.000 τ.μ. γραφειακών χώρων, εξοικονομώντας 360MWh ενέργειας ετησίως, την ίδια ώρα που η οροφή του μελλοντικού παγκόσμιου κέντρου διανομής ανταλλακτικών προβλέπεται να είναι εξοπλισμένη με ηλιακούς συλλέκτες, παράγοντας αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να καλύψει όχι μόνο τις δικές του ανάγκες, αλλά και τις ανάγκες των γειτονικών κτιρίων.
- Στην ίδια περιοχή άλλωστε πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2025 ένα δίκτυο θερμότητας 2 χλμ., που θα τροφοδοτείται κατά 75% από θερμική ενέργεια η οποία ανακτάται από βιομηχανικές διεργασίες (σ.σ. το υπόλοιπο 25% θα προέρχεται από το αστικό δίκτυο θέρμανσης), παρέχοντας θέρμανση σε 150.000 τ.μ. κτιρίων.
Έως 60% έχει μειωθεί η κατανάλωση νερού ανά παραγόμενο φορτηγό – το ίδιο ισχύει και με τα απόβλητα
Αντίστοιχα, σε ό,τι έχει να κάνει με το νερό και με τα απόβλητα/απορρίμματα των εργοστασίων τους, οι Γάλλοι ακολουθούν μια ανάλογη προσέγγιση – κάτι που επαληθεύεται εξάλλου από το πόρισμα πως από το 2016,
η Renault Trucks έχει μειώσει την κατανάλωση νερού ανά παραγόμενο φορτηγό πάνω από 60%, φτάνοντας τα 5,9 κ.μ. το 2024.
Συγκεκριμένα:
- Στο εργοτάξιο της Λυών, η κατανάλωση νερού έχει περιοριστεί σημαντικά μέσα στα τελευταία 20 χρόνια (σ.σ. χάρη στην εγκατάσταση ακουστικών αισθητήρων που ανιχνεύουν γρήγορα τις διαρροές), ενώ οι πύργοι ψύξης έχουν αντικατασταθεί με συστήματα κλειστού κυκλώματος, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις απαιτήσεις σε νερό.
- Συνάμα, στο Blainville-sur-Orne, ένας σταθμός φυσικοχημικής επεξεργασίας καθαρίζει το νερό πριν από την εκροή του.
Στην αντίπερα όχθη δε, σε όλες τις εγκαταστάσεις του κατασκευαστή, τα απόβλητα διαχωρίζονται & επαναχρησιμοποιούνται – με αποτέλεσμα τα μεταλλικά απορρίμματα από την παραγωγή να λιώνουν για τη δημιουργία νέων εξαρτημάτων, τις συσκευασίες & τα διάφορα υποστηρικτικά μέσα της εφοδιαστικής αλυσίδας να επαναχρησιμοποιούνται μέσω εσωτερικών κύκλων επιστροφής και την ανάπτυξη έργων για την ανάκτηση αποβλήτων να βελτιστοποιούν τις ροές των τελευταίων.
Αυτές είναι οι οικολογικές πρωτοβουλίες της Renault Trucks, για προσαρμογή στις απαιτήσεις της κλιματικής αλλαγής
Ολοκληρώνοντας, η βιοποικιλότητα και η προστασία των διάφορων ειδών φαίνεται να αποτελεί επίσης βασική προτεραιότητα της Renault Trucks, απόδειξη το γεγονός ότι έχει απαγορεύσει τη χρήση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στις εγκαταστάσεις της, προτιμώντας πρακτικές όπως π.χ. η οικολογική βόσκηση για τη διατήρηση των χώρων πρασίνου.
Ομοίως, στο Venissieux και στο Saint-Priest έχουν εγκατασταθεί κυψέλες μελισσών, ενώ στο Bourg-en-Bresse, η εταιρεία συμμετέχει σε ένα πρόγραμμα διατήρησης του ρέματος Devorah, το οποίο φιλοξενεί ένα προστατευόμενο είδος λιβελούλας.
Από το 2023 εξάλλου, περισσότερα από 2.400 δέντρα έχουν φυτευτεί στη Λυών για τη μείωση των θερμικών νησίδων και την αύξηση της διαπερατότητας του εδάφους, ενώ παράλληλα έχει δημιουργηθεί μια πειραματική ζώνη 3.000 τ.μ. για την αποκατάσταση της γονιμότητας του εδάφους μέσω της γεωτεχνικής μηχανικής.
Σε κάθε ενδεχόμενο πάντως, οι Γάλλοι φέρονται να προνοούν όσον αφορά στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στις εγκαταστάσεις τους, διεξάγοντας εκτιμήσεις κλιματικού κινδύνου για το 2050 και το 2100, μέσα από τη μέθοδο OCARA που αναπτύχθηκε από την γαλλική εταιρεία συμβούλων προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, Carbone 4.
Οι αξιολογήσεις αυτές λοιπόν εντοπίζουν τα τρωτά σημεία σε γεγονότα όπως είναι οι καύσωνες, οι πλημμύρες, η άνοδος της στάθμης των υπόγειων υδάτων, οι ξηρασίες και οι ισχυροί άνεμοι, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των εγκαταστάσεων.
Έτσι, στο Blainville-sur-Orne έχει ήδη καταρτιστεί ένας οδικός χάρτης σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές για την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με την άνοδο της στάθμης της θάλασσας & τις έντονες βροχοπτώσεις, ενώ στη Λυών και στο Bourg-en-Bresse, οι προσπάθειες επικεντρώνονται κυρίως στην πρόληψη των επιπτώσεων της ακραίας ζέστης.
Το πόρισμα; Η ενσωμάτωση των κλιματικών προκλήσεων έχει καταστεί βασικό κριτήριο ως προς το σχεδιασμό τόσο των νέων κτιρίων, όσο και των βιομηχανικών διαδικασιών της Renault Trucks…