Η ασφάλεια στον δρόμο μετράει. Αυτά είναι τα 2 καλύτερα & τα 2 χειρότερα Vans του 2023 σύμφωνα με τον Euro NCAP.
EURO NCAP: Καλύτερα VS Χειρότερα Vans για το 2023
22.636 Επισκέψεις στο άρθρο
(7/3/2023)
Επιδόσεις, καταναλώσεις, ωφέλιμο φορτίο και άλλα χαρακτηριστικά παίζουν ρόλο στην επιλογή ενός «εργαλείου» όπως είναι τα Vans. Τι γίνεται ωστόσο με έναν βασικό παράγοντα όπως είναι η ασφάλεια στον δρόμο; Ας δούμε ποια είναι τα καλύτερα και ποια τα χειρότερα Vans για το 2023, σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP.
Euro NCAP: Πως αξιολογεί τα συστήματα «ADAS» των νέων Vans;
Δοκιμασίες αξιολόγησης της απόδοσης των συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης
«Χρυσή» διάκριση μόνο για τα FiatDucato & FordTransit!
Αρκετά τα… προβλήματα για τα CitroenJumper & NissanInterstar
Εκκρεμεί η αξιολόγηση των νέων FordTransitCustom & LEVCVN5
Θέλοντας να συμβάλλει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP αποφάσισε το 2021 να προχωρήσει για 1η φορά και στην ενδελεχή αξιολόγηση και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Ωστόσο δεν αναφερόμαστε σε δοκιμασίες όπως τα γνωστά σε όλους «crash-tests» όπου αξιολογείται ο βαθμός της παθητικής ασφάλειας που προσφέρει ένα όχημα. Σε αυτόν τον τομέα οι δοκιμές του Euro NCAP σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα γίνονται εδώ και πολλά χρόνια, με κριτήρια αντίστοιχα με αυτά των επιβατικών οχημάτων. Μάλιστα, εκπρόσωποι της αγοράς όπως τα Ford Ranger, Isuzu D-Max, τα νέα VW ID. Buzz & Amarok, ή ακόμη και το νέο Ford Transit Connect, είναι μερικά μόνο από τα νέα LCVs που έχουν αποσπάσει τη μέγιστη βαθμολογία από τον EuroNCAP σε αυτόν τον τομέα.
Με την κατάταξη «CommercialVanSafetyRating», ο Euro NCAP μας προσφέρει μια πιο λεπτομερή ματιά στην επάρκεια (διαθεσιμότητα ή μη) και την απόδοση, συγκεκριμένων ηλεκτρονικών συστημάτων, που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας των εν λόγω οχημάτων, υποβοηθώντας το έργο του οδηγού.
Αρκετή πρόοδος στις νέες, αυστηρότερες, δοκιμές του Euro NCAP για τα Vans
Στις αρχές του 2023, ο Euro NCAP μας επεφύλασσε την ανακοίνωση της νέας αξιολόγησης στα συστήματα «ADAS» (Advanced Driver Assist Systems), για το σύνολο σχεδόν των εκπροσώπων των Μεσαίων & Μεγάλων Vans, που διατίθενται και στην ελληνική αγορά.
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως, από το 2026 τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που διατίθενται στην ΕΕ, θα πρέπει να εφοδιάζονται με ένα πακέτο συστημάτων ADAS, αντίστοιχο με αυτό των επιβατικών οχημάτων.
Με αυτό το σκεπτικό, η αυστηρή νέα διαδικασία ελέγχου της απόδοσης τους από τον Euro NCAP, θα αφορά μόνο σε αυτά που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων ενός μοντέλου, επομένως, στην περίπτωση ελλείψεων, η βαθμολογία του οχήματος θα μειώνεται σημαντικά. Αυτό είναι και το στοιχείο που παρατηρείται και στα νέα αποτελέσματα που σας παρουσιάζουμε όπου, ορισμένα μοντέλα εξακολουθούν να επιδεικνύουν πολύ χαμηλές επιδόσεις, κυρίως λόγω της έλλειψης συγκεκριμένων συστημάτων ADAS από τον εξοπλισμό τους.
Μάλιστα, στα μελλοντικά σχέδια του Euro NCAP είναι η αξιολόγηση στο προσεχές μέλλον και τον βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγών) σε αυτόν τον τομέα.
Ποια είναι τα συστήματα ασφάλειας που ελέγχθηκαν από τον EuroNCAP
Τα Vans που ελέχθησαν βαθμολογήθηκαν για την ύπαρξη (ή όχι) και την απόδοση συγκεκριμένων συστημάτων ασφάλειας που επιβάλλεται να φέρουν πλέον τα σύγχρονα οχήματα, προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο σύγκρουσης, προειδοποιώντας ή και υποβοηθώντας ενεργά τον οδηγό. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα ακόλουθα:
«AEBCar-to-Car»: Σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με άλλα οχήματα: Βαθμολογία 30%.
«AEBPedestrian»: Σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με πεζούς. Βαθμολογία 10%.
«AEBCyclist»: Σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με δικυκλιστές. Βαθμολογία 10%.
«LaneSupport»: Σύστημα υποστήριξης που αποτρέπει την ακούσια αλλαγή λωρίδας ή την έξοδο από τον δρόμο. Βαθμολογία 20%.
«SpeedAssist»: Συστήματα υποστήριξης διατήρησης της ασφαλούς ταχύτητας. Βαθμολογία 15%.
«OccupantStatus»: Συστήματα υποστήριξης διατήρησης της προσοχής του οδηγού και της χρήσης των ζωνών ασφαλείας. Βαθμολογία 15%.
Με βάση λοιπόν την ύπαρξη ή όχι των παραπάνω συστημάτων στον εξοπλισμό των οχημάτων που ελέγχονται αλλά και της απόδοσης τους (εφόσον είναι διαθέσιμα), διαμορφώνεται η τελική βαθμολογία (με το 100% να είναι η βέλτιστη επίδοση).