Νέος ΚΟΚ: Προτεραιότητα η ασφάλεια, με μείωση των ορίων ταχύτητας!
Ford Transit Custom: Ένας «χαμαιλέοντας» μετασκευών & μετατροπών!
Scania: Υπηρεσίες Τεχνητής Νοημοσύνης σε συνεργασία με την OpenAI!
Προτεραιότητα των οχημάτων δίχως οδηγό, είναι η ασφάλεια.
Θετικό το πρόσημο τόσο στο βιομηχανικό, όσο και στο κοινωνικό κομμάτι.
Όχι, τα αυτόνομα φορτηγά δε θα αντικαταστήσουν τους οδηγούς.
Πέρα από τη μείωση του κόστους οδήγησης, υπάρχουν και άλλα οικονομικά οφέλη.
Ο αντίκτυπος στις εκπομπές ρύπων είναι πέρα για πέρα θετικός.
Ο τομέας της αυτόνομης οδήγησης στις εμπορευματικές μεταφορές βαρέων οχημάτων, αν και εξακολουθεί να αναπτύσσεται διαρκώς, εντούτοις έχει καλλιεργήσει αναρίθμητα ερωτήματα και απορίες γύρω από τα επίπεδα ασφάλειας και απόδοσης που χαρακτηρίζουν τον κλάδο.
Οι μύθοι και οι θεωρίες συνωμοσίας που κυκλοφορούν εκεί έξω, απασχολούν πολλούς. Οι αλήθειες πίσω από αυτά, ακόμα περισσότερους. Αναπόφευκτα, λοιπόν, ο διαχωρισμός ανάμεσα στα δυο κρίνεται επιτακτική, με τους οδηγούς, τις εταιρείες logistics και την κοινωνία στο σύνολό της να καλούνται να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις, διαλύοντας τις όποιες αμφιβολίες.
Πρόκειται για θεωρία που όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά διαψεύδεται κιόλας πανηγυρικά σε κάθε ευκαιρία. Ας το πιάσουμε όμως το θέμα από την αρχή…
Τα φορτηγά με σύστημα αυτόνομης κίνησης επιπέδου 4 (δίχως οδηγό δηλαδή), είναι το αποτέλεσμα ολόκληρων δεκαετιών ανάπτυξης, έρευνας και προετοιμασίας, με τους τομείς της ασφάλειας και την προστασίας να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Πράγμα λογικό, καθώς στην αυτόνομη οδήγηση τίποτα δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη…
Αναμενόμενα, συνεπώς, οι μηχανικοί ελέγχουν προσεκτικά και με ακρίβεια την παραμικρή λεπτομέρεια, πραγματοποιώντας εκτεταμένες δοκιμές σε πίστες, συνοδεία ασκήσεων προσομοίωσης και διαδρομών σε αυτοκινητοδρόμους για πρακτική επαλήθευση.
Για παράδειγμα, στην Daimler Truck οι εργασίες για τα αυτόνομα οχήματα χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1980, άσχετα αν ήταν από το 2019 και μετά που καταγράφτηκε η μεγαλύτερη πρόοδος, απόρροια της συνεργασίας της εταιρείας με την Torc Robotics.
Στο ίδιο πλαίσιο δε, έχει αποδειχτεί πως οχήματα όπως π.χ. το Freightliner Cascadia μπορούν να ανταποκριθούν σε ποικίλες συνθήκες (βλ. αυτοκινητόδρομους, επιφανειακούς δρόμους, ράμπες και στροφές ελεγχόμενων διασταυρώσεων), χάρη – μεταξύ άλλων και - στο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, «Virtual Driver» της Torc.
Σε κάθε ενδεχόμενο, το ολοκληρωμένο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης αξιοποιεί για ανίχνευση τους διάφορους αισθητήρες του (βλ. κάμερα, ραντάρ, LiDAR), με αποτέλεσμα να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον τόσο κοντά όσο και μακριά, ενώ την ίδια ώρα είναι σε θέση να σχεδιάζει τον επόμενο ελιγμό, αλλά και να «ενεργεί», μέσα από πρωτοβουλίες όπως η αλλαγή λωρίδας, η επιτάχυνση, η πέδηση κ.ο.κ. Κι όλα αυτά δίχως να κουράζεται ή να αποσπάται.
Ολοκληρώνοντας, σε ό,τι έχει να κάνει τουλάχιστον με την Daimler Truck (και την Torc), υπενθυμίζεται πως το 2027 οριοθετείται ως το έτος εκείνο που τα φορτηγά της με αυτονομία κίνησης επιπέδου 4 θα εισέλθουν στην αγορά των ΗΠΑ.
Το Freightliner Cascadia.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr