Απόδοση ισχύος 4 διαφορετικών επιπέδων: από 326 έως 449 άλογα.
Συνδυάζονται ηλεκτροκινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, inverter & σύστημα λαδιού.
Μια επιπλέον επιλογή μπαταρίας & ένα σημείο φόρτισης στο πίσω μέρος αλλάζουν τα δεδομένα της ανατροφοδότησης.
Προσαρμοσμένο στην πλατφόρμα των αμιγώς ηλεκτρικών λεωφορείων με μπαταρία της μάρκας, η νέα γραμμή μετάδοσης της κίνησης από την Scania συστήνει 4 διαφορετικές επιλογές ισχύος, καθώς κι ένα ενσωματωμένο κιβώτιο δυο ή τεσσάρων σχέσεων, με όραμα την αποδοτικότητα, τις αυξημένες επιδόσεις, την ευελιξία και φυσικά τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Πιο αναλυτικά, το νέο εγχείρημα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας – που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της μετάβασης προς τη βιώσιμη κινητικότητα - παρέχει διάφορες κλίμακες ισχύος, για ανταπόκριση σε ποικίλες συνθήκες λειτουργίας.
Έτσι, ο κάτοχος μπορεί πλέον να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών προδιαγραφών που αντιστοιχούν σε 326, 367, 408 ή 449 άλογα, οι οποίες συνδυαστικά με το κιβώτιο δύο ή τεσσάρων ταχυτήτων, έρχονται να βελτιώσουν τόσο την αποδοτικότητα του λεωφορείου, όσο και τις διαδικασίες εκκίνησης & επιτάχυνσής του.
Κατά αυτόν τον τρόπο, το όχημα μπορεί να κινείται ομαλά και αποτελεσματικά ακόμη και στις πιο ζόρικες συνθήκες, όπως π.χ. σε ανηφόρες ή σε εργασίες βαρέων καθηκόντων.
Συνδυάζονται ηλεκτροκινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, inverter & σύστημα λαδιού
Σε κάθε περίπτωση, το νέο driveline όχι απλώς συμμορφώνεται με τις νέες διατάξεις της νομοθεσίας, σχετικά με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, αλλά συστήνει επί της ουσίας μια ολοκληρωμένη και συμπαγή διαδικασία στη γραμμή μετάδοσης της κίνησης που αποτελείται από: ηλεκτροκινητήρα, μετατροπέα ρεύματος (inverter), κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα λαδιού.
Όσο για το μοτίβο λειτουργίας; Ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία σε μηχανική ενέργεια, δημιουργώντας ροπή, ενώ ο inverter μετατρέπει την τάση συνεχούς ρεύματος από την μπαταρία σε τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα.
Αυτή η μετατρεπόμενη ενέργεια, λοιπόν, τροφοδοτεί στη συνέχεια τη μηχανή, επιτρέποντάς της να ελέγχει και να ρυθμίζει αποτελεσματικά τόσο την ταχύτητα όσο και τη ροπή. Συν τοις άλλοις, ένα ενιαίο σύστημα λαδιού με δύο αντλίες, χρησιμοποιείται για να ψύχει τον ηλεκτροκινητήρα και να λιπαίνει το κιβώτιο ταχυτήτων.
Μια επιπλέον επιλογή μπαταρίας & ένα σημείο φόρτισης στο πίσω μέρος αλλάζουν τα δεδομένα της ανατροφοδότησης
Παράλληλα με τα παραπάνω, όμως, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε και με δυο ακόμα
λύσεις από τη Scania, οι οποίες συνοψίζονται: α) σε μια επιπλέον επιλογή μπαταρίας και β) σε ένα σημείο φόρτισης στο πίσω μέρος του λεωφορείου, για επιτάχυνση της ανατροφοδότησης ενέργειας.
Όπως δήλωσε, εξάλλου, και η επικεφαλής του τμήματος αστικών λύσεων για τις Λύσεις Μεταφοράς Ανθρώπων στον Όμιλο Scania, Anna Stallberg:
«Γνωρίζουμε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης λεωφορείων αντιμετωπίζουν το φαινόμενο push-pull, δηλαδή να ανταποκρίνονται στους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων και ταυτόχρονα να προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ειδικές απαιτήσεις των ηλεκτρικών λειτουργιών. Οι ανάγκες σε ισχύ, η ευελιξία, ο χρόνος φόρτισης, η ενεργειακή απόδοση και η επιχειρησιακή εμβέλεια λοιπόν είναι μερικοί από τους βασικούς παράγοντες. Συνεπώς οι νέες επιλογές ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, μπαταρίας και φόρτισης έχουν αναπτυχθεί και παρουσιάζονται με γνώμονα τις προκλήσεις των πελατών μας, ενώ ανταποκρίνονται τόσο στους δικούς τους όσο και στους δικούς μας στόχους βιωσιμότητας».