Οδηγούμε το νέο Mercedes-Benz Citan Tourer
19.642 Επισκέψεις στο άρθρο (19/4/2022)
Η επιβατική έκδοση του νέου Citan βασίζεται στις εντυπωσιακές παροχές σε χώρους, άνεση και ασφάλεια που προσφέρουν οι επαγγελματικές εκδόσεις του «IVOTY 2022» διασφαλίζοντας κορυφαίο περιβάλλον για 5 (σύντομα και 7) επιβάτες!
«Γενναιόδωρο» από όλες τις απόψεις!
- Τεράστιοι χώροι στο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές
- Άκρως πρακτικές συρόμενες πλευρικές πόρτες
- Ιδανικό για οικογένειες αλλά και ως Taxi
- Στιβαρό και προβλέψιμο παρά το «ενός όγκου» αμάξωμα
Εχοντας εξελιχθεί με βάση ένα –αμιγώς επαγγελματικό- όχημα, το νέο Citan Tourer δεν είναι απλώς ένα Van με καθίσματα. Μπορεί να διατηρεί την ευρυχωρία και την πρακτικότητα των επαγγελματικών εκδόσεων.
Μην σας ξεγελά ο όγκος! Ακόμη και στο όριο, το νέο Citan Tourer αποδεικνύεται σταθερό, προβλέψιμο και προπάντων, άνετο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Ως οικογενειακό ή Taxi
Ωστόσο, τόσο το στήσιμο των αναρτήσεων, όσο και η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, σε συνδυασμό με την πληρότητα του εξοπλισμού, το καθιστούν μια ιδανική επιλογή για όσους επιθυμούν ένα οικογενειακό όχημα που δεν θέτει περιορισμούς στις αποσκευές που τελικά θα ακολουθήσουν τα μέλη μιας οικογένειας, ή ένα επαγγελματικό όχημα για τη μεταφορά (σύντομα έως και 7) πολλαπλών επιβατών, π.χ. ως Taxi.
Σε κάθε περίπτωση, το λογότυπο της Mercedes-Benz δεν εδράζεται τυχαία στο καπώ του Citan Tourer.
Εντός της καμπίνας: Χώροι για όλους και τα πάντα!
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ελκυστικός σχεδιαστικά και με πολύ καλή εργονομία σε όλα τα χειριστήρια είναι ο εσωτερικός διάκοσμος.
Προς το παρόν, το Citan Tourer είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Long με μήκος 4,5m και δυνατότητα μεταφορές έως πέντε επιβατών ενώ, αργότερα αναμένονται και οι εκδόσεις Extra Long που θα συνδυάζονται με 3η σειρά 2 καθισμάτων (7θέσιες).
Μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη που ελέγχεται από το δεξί μέρος του τιμονιού, δεσπόζει στον πίνακα οργάνων.
Βασικό γνώρισμα του γερμανικού μοντέλου είναι φυσικά η εντυπωσιακή ευρυχωρία της καμπίνας, τόσο σε πλάτος και ύψος όσο και ως προς το διαθέσιμο μήκος δεδομένου ότι, το μεταξόνιο των 2,72m, διασφαλίζει εξαιρετικό χώρο για όλους τους επιβάτες.
Σε σχέση με την προηγούμενη του γενιά, το Citan έχει αναβαθμιστεί κάθετα, τόσο σε επίπεδο ποιότητας υλικών και συναρμογής όσο και στην αισθητική της σχεδίασης του.
Τα πρώτα στοιχεία που θα κερδίσουν τον οδηγό είναι το πολύ-λειτουργικό τιμόνι με τα πολλαπλά χειριστήρια, ο νέος –έγχρωμος- πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων (MBUX).
Τα πάντα είναι τοποθετημένα σε σημεία με εξαιρετική εργονομία και η εξοικείωση του οδηγού με όλες τις ενδείξεις και τα χειριστήρια, είναι θέμα μόλις λίγων ωρών οδήγησης.
Τα παραπάνω συνδυάζονται με πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους, κυριολεκτικά παντού, με την θήκη / ράφι στην οροφή της καμπίνας να διαπρέπει λόγω της ευχρηστίας της.
Μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν ωστόσο τόσο στο εσωτερικό των θυρών όσο και στο κεντρικό υποβραχιόνιο ενώ, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και με πλούσιο αφρώδες υλικό.
Το ασύμμετρο κάθισμα της 2ης σειράς φέρει υποδοχές Isofix στις δύο εκ των θέσεων ενώ η αναδίπλωση του γίνεται γρήγορα και εύκολα, αποκαλύπτοντας τα πραγματικά «γονίδια» του μοντέλου και μετατρέποντας το σε ένα Van με ωφέλιμο όγκο φόρτωσης 2,4κ.μ.!
Φυσικά, με μήκος 717mm και πλάτος 1.196mm, ο χώρος φόρτωσης ακόμη και κάτω από την εταζέρα (517lt.) δεν θα απογοητεύσει κανέναν και ποτέ!
Σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, ως γνήσιο τέκνο της Mercedes-Benz, το Citan Tourer δεν έχει να επιδείξει σημαντικές ελλείψεις ενώ, μέσα στο έτος αναμένεται και στην ελληνική αγορά η νέα T-Class, που ουσιαστικά θα αποτελεί τον κορυφαίο –επιβατικό- εκπρόσωπο της οικογένειας του νέου Citan, με εντυπωσιακό σε πληρότητα εξοπλισμό σε όλους τους τομείς.
Κινητήρας – επιδόσεις: Ελαστικός και ολιγαρκής κινητήρας 95 ίππων
Ροπάτος και βελούδινος σε λειτουργία ο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας, έχει αποδείξει και την δεδομένη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου του.
Το Citan Tourer προσφέρεται στην ελληνική αγορά με δύο εκδόσεις 102 ή 131 ίππων ενός βενζινοκινητήρα 1,3λτ. και δύο εκδόσεις 95 ή 116 ίππων ενός πετρελαιοκινητήρα 1,5λτ.
Αμφότεροι συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο επτά σχέσεων (διπλού συμπλέκτη).
Η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας έφερε τον 95άρη πετρελαιοκινητήρα με το χειροκίνητο κιβώτιο και στην πράξη έχει να προσφέρει άνετες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, με την κλιμάκωση των σχέσεων να έχει πάντοτε ως γνώμονα την άνεση στη χρήση και την διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα.
Στην πράξη το Citan Tourer ταξιδεύει με 5,4λτ./100χλμ. στον αυτοκινητόδρομο και με 6,6λτ./100χλμ. εντός της πόλης με βάση τις δικές μας μετρήσεις, στοιχείο που μεταφράζεται σε αυτονομία ακόμη και άνω των 1.000χλμ. σε αποδράσεις εκτός της πόλης.
Την ίδια στιγμή, ο κινητήρας είναι «βελούδινος» σε λειτουργία, το σύστημα ECO Start/Stop λειτουργεί υποδειγματικά ωστόσο, σε στροφές λειτουργίας άνω των 2.500 σ.α.λ., o θόρυβος του κινητήρα θα γίνει αισθητός (όχι ενοχλητικός ωστόσο) εντός της καμπίνας.
Εν κινήσει: Ουδέτερο και ομαλό σε αντιδράσεις ακόμη και στο όριο
Ακόμη και όταν πιεστεί πολύ, η ευστάθεια του Citan Tourer εξαρτάται ξεκάθαρα από την ποιότητα οδοστρώματος / ελαστικών, με το σύνολο να παραμένει στιβαρό, παρά τις διαστάσεις και τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Ο ιδανικός συνδυασμός άνεσης, ευστάθειας και ασφάλειας είναι το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται κανείς πίσω από το τιμόνι το Citan Tourer, που σχέση με την έκδοση Van φέρει στοχευμένες τροποποιήσεις στην εμπρόσθια ανάρτηση προκειμένου να μειώνονται οι κλίσεις στις στροφές και να ενισχύεται η κατευθυντικότητα του.
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης δεν διακόπτεται εύκολα παρά μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ, μια πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αναλαμβάνουν να του προσφέρουν τα μέγιστα, τόσο στο ταξίδι εκτός της πόλης όσο και εντός του κυκλοφοριακού φόρτου αυτής.
Το Active Brake Assist, το –ενεργό- σύστημα διατήρησης λωρίδας ή οι υπενθυμίσεις οχημάτων που κινούνται παραπλεύρως του οχήματος (σε «τυφλά» σημεία του οπτικού πεδίου του οδηγού), είναι ορισμένα μόνο από τα συστήματα που θα γίνουν αχώριστοι σύντροφοι του ενώ, το αρκετά γρήγορο τιμόνι και η πολύ καλή θέση οδήγησης, θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση του, όταν επιλέξει να πιέσει το Citan Tourer, εντός των ορίων φυσικά που θέτουν οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος και η –μαλακή- ρύθμιση των αναρτήσεων.
Με τη γλώσσα των αριθμών
Διαστάσεις - Βάρη
Μοντέλο | Mercedes-Benz Citan Tourer |
Έκδοση | 110 CDI |
Αμάξωμα | |
Μήκος (χλστ.) | 4.498 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.859 |
Ύψος (χλστ.) | 1.813 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.716 |
Εμπρός πρόβολος (χλστ.) | 972 |
Πίσω πρόβολος (χλστ.) | 810 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 11,20 |
Χώρος φόρτωσης | |
Μήκος (χλστ.) | 717 - 1715 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.524 |
Πλάτος - θόλοι (χλστ.) | 1.196 |
Ύψος (χλστ.) | 1.256 |
Όγκος (λτ.) | 517 - 2390 |
Κατώφλι φόρτωσης (χλστ.) | 561 |
Πλάτος πλευρικής θύρας (χλστ.) | 451 |
Ύψος πλευρικής θύρας (χλστ.) | 1.059 |
Βάρη | |
Μεικτό (κιλά) | 2.174 |
Απόβαρο (κιλά) | 1.705 |
Ωφέλιμο (κιλά) | 469 |
Ελκτική ικανότητα με φρένα (κιλά) | 1.500 |
Ελκτική ικανότητα χωρίς φρένα (κιλά) | 750 |
Κινητήρας - Επιδόσεις
Μοντέλο | 110 CDI |
Κινητήρας | ΟΜ608.9 |
Καύσιμο | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1461 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 95/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Μηχ. 6σχ. (πρ/κα: Auto 7σχ.) |
Κατανάλωση πόλης - WLTP (λτ./100χλμ | 5,8 |
Κατανάλωση εκτός πόλης - WLTP (λτ./100χλμ | 5,9 |
Μέση κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (g/km) | 140 |
Δεξαμενή καυσίμου (λτ.) | 54 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »