Οι εταιρείες Ford & Volkswagen ανακοίνωσαν το πλάνο συνεργασίας τους που προβλέπει μεταξύ άλλων την εξέλιξη νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων από αμφότερες με χρονικό ορίζονται από 2022.
Οι εκ των κορυφαίων σε πωλήσεις εταιρείες παραγωγής οχημάτων όλων των τύπων σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Ford και Volkswagen, είχαν ανακοινώσει επίσημα στις αρχές του 2019 πως προτίθενται να συνεργαστούν στην εξέλιξη νέων οχημάτων σε όλες τις κατηγορίας.
Όπως είναι φυσικό, μια τέτοια εξέλιξη αναμένεται να αλλάξει άρδην τα δεδομένα και τις… ισορροπίες στον κλάδο της αυτοκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο, δεδομένου ότι, οι συνδυασμένες –παγκόσμιες- πωλήσεις των δύο Ομίλων για το 2018, ανήλθαν στα 16,7 εκ. οχήματα!
Με βάση τις επίσημες ανακοινώσεις που φιλοξενούνται στις ιστοσελίδες αμφότερων των εταιρειών καθώς και στα δεκάδες σχετικά δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, η Volkswagen θα επενδύσει 2,6 δις δολάρια στην εταιρεία Argo AI, που εξειδικεύεται στην εξέλιξη αυτόνομα κινούμενων οχημάτων, ενώ θα εξαγοράσει και το μερίδιο μετοχών της Ford σε αυτήν, ύψους 500 εκ. δολαρίων, μέσα στην επόμενη τριετία. Παράλληλα, η Ford θα καλύψει τα επιπλέον 600 εκ. δολάρια της προγενέστερης επένδυσης (ύψους 1 δις ευρώ) που είχε προγραμματίσει στην Argo AI.
Όλα τα παραπάνω θα επιφέρουν την αύξηση της αξίας της εταιρείας Argo AI σε περισσότερα από 7 δις δολάρια.
Η εμπλοκή των δύο κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Argo AI ουσιαστικά θα τους επιτρέψει να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα για αυτόνομα οχήματα που έχει εξελίξει η εν λόγω εταιρεία, μειώνοντας σημαντικά το κόστος εξέλιξης τέτοιου είδους οχημάτων στο προσεχές μέλλον. Παράλληλα, η Ford θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα «MEB» (Modular Electric Toolkit) της Volkwagen προκειμένου να σχεδιάσει και να εξελίξει τουλάχιστον ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο όχημα που ανήκει σε κατηγορία μαζικών πωλήσεων στην ΕΕ, από το 2023. Συγκεκριμένα, η Ford υπολογίζει πως θα διαθέσει περισσότερα από 600.000 οχήματα στις διάφορες αγορές της ΕΕ που θα βασίζονται στο πρόγραμμα «MEB» της VW μέσα στην επόμενη εξαετία.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως η VW ξεκίνησε να εργάζεται πάνω το πρόγραμμα «ΜΕΒ» το 2016, επενδύοντας περίπου 7 δις δολάρια και υπολογίζει πως θα παράγει περίπου 15 εκ. οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο που θα βασίζονται σε αυτό μέσα στην ερχόμενη 10ετία.
Παράλληλα, η Ford υπολογίζει πως θα δαπανήσει περίπου 11,5 δις δολάρια στο πρόγραμμα «ΜΕΒ» της VW, προκειμένου να ενισχύσει την εξέλιξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων της στο προσεχές μέλλον.
Σε αυτό το σημείο
Επιπρόσθετα, αμφότερες οι εταιρείες – κολοσσοί σχεδιάζουν να λανσάρουν νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με χρονικό ορίζοντα το 2022.
Τι θα συμβεί στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων
Με βάση τα όσα έχουμε δημοσιεύσει και στο παρελθόν, η Ford προτίθεται να εξελίξει και να λανσάρει νέο –παγκόσμιο- μεσαίο Pick-Up για τις αγορές της ΕΕ, της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Νοτίου Αμερικής από το 2022.
Παράλληλα, σχεδιάζει την εξέλιξη και το λανσάρισμα νέων εκπροσώπων της στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών ξεκινώντας από το 2022 ενώ την ίδια στιγμή, η Volkswagen σχεδιάζει να κατασκευάσει νέα ελαφρά επαγγελματικά, καθώς και ένα νέο επαγγελματικό πόλης τόσο για την ΕΕ όσο και για επιλεγμένες αγορές σε παγκόσμιο επίπεδο (ίσως να είναι και η νέα γενιά του Caddy)