Κατανάλωση καυσίμων & service ρίχνουν το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Επίκαιρες οι φορολογικές ελαφρύνσεις, τα κίνητρα και τα… πρόστιμα σε αρκετές χώρες διεθνώς.
Ένα ολοκληρωμένο χρηματοδοτικό πλάνο αλλάζει τα δεδομένα.
Πιθανές συνεργασίες ενδέχεται να μειώσουν το κόστος της επένδυσης.
Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες, ιδίως εντός του αστικού ιστού.
Αποτελεί κοινό μυστικό πως για αρκετές επιχειρήσεις εμπορευματικών μεταφορών παγκοσμίως το κόστος αγοράς ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού λειτουργεί πολλές φορές αποτρεπτικά, ιδίως από τη στιγμή που στη ζυγαριά η αντίστοιχη δαπάνη για ένα συμβατικό όχημα κρίνεται σαφώς πιο προσιτή.
Ωστόσο, υπό το πρίσμα μιας πιο εναλλακτικής ματιάς τα οικονομικά δεδομένα μπορούν να διαφοροποιηθούν αισθητά...
Για αρχή, μπορούμε να θεωρήσουμε ως δεδομένο πως το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών φορτηγών όσο περνάει ο καιρός μειώνεται σταδιακά. Ακόμα και αν δεν αρκεί αυτό, όμως, μπορούμε να παραμερίσουμε την τιμή αγοράς, βάζοντας στην εξίσωση το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO).
Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, λοιπόν, αντιλαμβάνεται κανείς πως ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι η εξοικονόμηση καυσίμων που επιτυγχάνει, καθώς – σε συνάρτηση πάντοτε με την τιμή τόσο του πετρελαίου όσο και της ηλεκτρικής ενέργειας - αυτή η διαφορά στο κόστος από μόνη της θα μπορούσε να εξισορροπήσει την υψηλότερη τιμή αγοράς. Σε γενικές γραμμές, άλλωστε, όσο υψηλότερη είναι η χιλιομετρική απόδοση ενός φορτηγού, τόσο πιο θετικό αντίκτυπο θα έχει στο TCO.
Επιπλέον, ενώ το κόστος service και συντήρησης στα ηλεκτρικά φορτηγά βρίσκονται επί του παρόντος στα ίδια επίπεδα με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, μακροπρόθεσμα αυτό αναμένεται να αλλάξει – προς όφελος των πρώτων. Ο λόγος; Τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης αποτελούνται από λιγότερα κινούμενα μέρη σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, πράγμα που σημαίνει λιγότερη φθορά των εξαρτημάτων.
Επίκαιρες οι φορολογικές ελαφρύνσεις, τα κίνητρα και τα… πρόστιμα σε αρκετές χώρες διεθνώς
Την ίδια ώρα, η σωστή ανάγνωση της περιρρέουσας ατμόσφαιρας από μόνη της αρκεί για να φανερώσει τις τωρινές, αλλά και τις μελλοντικές τάσεις του ζητήματος. Για παράδειγμα, σε πολλές χώρες διεθνώς,
οι κυβερνήσεις παρέχουν κίνητρα και επιδοτήσεις προκειμένου να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επενδύσουν στα ηλεκτρικά φορτηγά. Η γαλλική κυβέρνηση, για αρχή, προσφέρει οικολογικά επιδόματα για να δώσει κίνητρα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το Ταμείο Μελλοντικών Καυσίμων της αυστραλιανής κυβέρνησης αντίστοιχα έχει επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει επιχορηγήσεις για την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων μεγάλων αποστάσεων, καθώς και των βαρέων επαγγελματικών.
Την ίδια ώρα, σε άλλες χώρες ακολουθείται μια προσέγγιση… επίπληξης προς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, μέσα από την υιοθέτηση διοδίων με βάση το CO2, όπως δηλαδή συμβαίνει με το επικαιροποιημένο σύστημα MAUT της Γερμανίας – με αρκετές άλλες χώρες της ΕΕ να παραδειγματίζονται, καθιερώνοντας δικά τους διόδια CO2.
Ένα ολοκληρωμένο χρηματοδοτικό πλάνο αλλάζει τα δεδομένα
Συνακόλουθα, η μετάβαση από το diesel στην ηλεκτροκίνηση αλλάζει πολλά από τα οικονομικά δεδομένα για τους ιδιοκτήτες φορτηγών, γεγονός που επηρεάζει και τις επιλογές του κατόχου είτε μιλάμε για τις παραδοσιακές μορφές χρηματοδότησης ή
χρηματοδοτικής μίσθωσης είτε για πιο ευέλικτες υπηρεσίες τύπου «as-a-service».
Με τη βοήθεια, άλλωστε, ενός εξειδικευμένου γνώστη χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μπορεί κανείς να περιηγηθεί στην πολυπλοκότητα της ιδιοκτησίας ηλεκτρικών φορτηγών, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησής του.
Επιπλέον, η συνεργασία με έναν έμπειρο συνεργάτη διασφαλίζει πως όλα τα διαθέσιμα κυβερνητικά κίνητρα θα ενσωματωθούν στο σχέδιο χρηματοδότησής σας και θα λάβετε υποστήριξη τόσο για την υποδομή φόρτισης, όσο και για τις υπόλοιπες ανάγκες των ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιθανές συνεργασίες ενδέχεται να μειώσουν το κόστος της επένδυσης
Δεδομένου ότι πολλές εταιρείες στις εμπορευματικές μεταφορές αντιμετωπίζουν πανομοιότυπες προκλήσεις, αρκετά είναι τα παραδείγματα με ανταγωνιστικές επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει από κοινού σε κόμβους φόρτισης, για να μοιραστούν το κόστος.
Ομοίως, άλλες εταιρείες κατάφεραν επίσης να αναπτύξουν συνεργασίες με τοπικούς παρόχους ενέργειας για να εξασφαλίσουν συμφωνίες για μειωμένο ή/και σταθερό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.
Η ηλεκτροκίνηση ανοίγει νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες, ιδίως εντός του αστικού ιστού
Σε αρκετές αγορές ανά την Ευρώπη, η κατοχή ενός στόλου ηλεκτρικών φορτηγών συνιστά ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτό, διότι οι δημόσιοι διαγωνισμοί και οι μεγάλοι αγοραστές εμπορευματικών μεταφορών προτιμούν όλο και περισσότερο τις μετακινήσεις δίχως εκπομπές ρύπων, κάτι που στα μάτια πολλών διαχειριστών στόλων φαντάζει ως μια τεράστια ευκαιρία.
Συν τοις άλλοις, τα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να αξιοποιηθούν χωροταξικά, μέσα στον αυξανόμενο αριθμό από ζώνες χαμηλών (LEZ) και μηδενικών εκπομπών (ZEZ) που δημιουργούνται σε αρκετές πόλεις διεθνώς. Μάλιστα, εκτιμάται ότι μέχρι το 2025 θα υπάρχουν πάνω από 500 ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη, με αρκετές από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όπως η Στοκχόλμη, το Παρίσι, η Αθήνα, η Μαδρίτη και το Λονδίνο να σχεδιάζουν να απαγορεύσουν το πετρέλαιο στα κέντρα τους.