Πόσα ξέρεις για τα φρένα των βαρέων επαγγελματικών;
Είναι μεγαλύτερα από εκείνα των επιβατικών, λόγω (και) των φορτίων που μεταφέρουν.
Υδραυλικά φρένα για οχήματα με βάρος μέχρι 5,5 τόνους.
Αερόφρενα για οχήματα με βάρος που ξεπερνά τους 8 τόνους.
Φρενάρισμα μέσω κινητήρα: Συστήνεται στις κατηφόρες, για την προστασία των κανονικών φρένων.
PRO.autotriti Team
Ως «βαρέα επαγγελματικά οχήματα» - όπως είναι τα λεωφορεία και τα φορτηγά δηλαδή – ορίζονται εκείνα τα οχήματα που το βάρος τους ξεπερνά τους 3,5 τόνους.
Είναι μεγαλύτερα από εκείνα των επιβατικών, λόγω (και) των φορτίων που μεταφέρουν
Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς πως σε αυτές τις περιπτώσεις τα φρένα που θα αντικρίσουμε είναι σίγουρα μεγαλύτερα από εκείνα των επιβατικών, λόγω του αυξημένου μικτού βάρους τους, που προκύπτει τόσο από το απόβαρο του ίδιου του οχήματος – το βάρος του δίχως επιβάτες ή επιπλέον φορτίο κοινώς - όσο και από το βάρος του φορτίου που σηκώνει (βλ. ωφέλιμο βάρος).Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα το μέγεθος και τον όγκο των φορτηγών και των λεωφορείων, καθίσταται προφανές πως ιδίως στη δεδομένη περίοδο του χρόνου που οι θερμοκρασίες ναι μεν εξακολουθούν να είναι υψηλές αλλά τα φθινοπωρινά πρωτοβρόχια βρίσκονται προ των πυλών, το κομμάτι της αξιοπιστίας και της καλής συντήρησης των φρένων στα βαρέα επαγγελματικά γίνεται ακόμα πιο κομβικό. Για την ασφάλεια προφανώς κάθε χρήστη και οδηγού του δρόμου.
Από εκεί και πέρα, οι κατηγορίες των φρένων είναι 3. Οι δυο πρώτες είναι το «φρένο στάθμευσης» και το «φρένο έκτακτης ανάγκης», δηλαδή το περίφημο χειρόφρενο που στην πρώτη περίπτωση είναι για το παρκάρισμα και στη δεύτερη για φρενάρισμα εν κινήσει. Όσο για την τρίτη κατηγορία, αυτή είναι τα κανονικά φρένα, τα οποία αναλόγως τις προδιαγραφές του οχήματος χωρίζονται στα υδραυλικά και στα αερόφρενα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
![]() Auto Χριστοφοράτος: Κορυφή στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων! | ![]() AutoDamigos: Ο ειδικός στα μεταχειρισμένα Vans! |