ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ο οδηγός ενημερώνεται για τα όσα καταγράφουν οι εν λόγω κάμερες μέσω οθονών στις εμπρός κολώνες της καμπίνας.

Αντίστοιχη, σε γενικές γραμμές, είναι και η λειτουργία του συστήματος «Video Turning Assistant System» της MAN Truck & Bus.

Το νέο Mercedes-Benz Actros είναι το πρώτο φορτηγό μαζικής παραγωγής που μπορεί να αποκτηθεί με κάμερες αντί για τους «παραδοσιακούς» πλευρικούς καθρέπτες.

Αντίστοιχα συστήματα υποβοήθησης του έργου του οδηγού μέσω ειδικών καμερών που διευρύνουν το οπτικό του πεδίο, προσφέρονται ήδη και στον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών.

Εκμηδενίζοντας τα «νεκρά» σημεία στο οπτικό πεδίο του οδηγού

6.217 Επισκέψεις στο άρθρο (25/6/2019)

Δεδομένου το μεγάλου όγκου αλλά και του ιδιαίτερου σχήματος τόσο των ελαφρών (βλέπε κατηγορία των Vans με κλειστό χώρο φόρτωσης) όσο και των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού δημιουργούνται αρκετά «νεκρά» /τυφλά σημεία, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε λάθος χειρισμούς από μέρος του κατά τη διάρκεια ελιγμών όπως η οπισθοπορεία, η αλλαγή κατεύθυνσης σε στροφές, η στάθμευση κ.ο.κ.
Οι λάθος αυτοί χειρισμοί μπορεί να έχουν… δυσάρεστες συνέπειες τόσο για την ασφάλεια του ίδιου και του μεταφερόμενου φορτίου, όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ιδιαίτερα αυτούς με τον μικρότερο όγκο (δικυκλιστές, πεζοί κ.ά.).
Προκειμένου να βελτιώσουν την ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταφύγει σε διάφορες λύσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την τροποποίηση της σχεδίασης του αμαξώματος (π.χ. πλευρικά παράθυρα στο κάτω μέρος της πόρτας του συνοδηγού σε φορτηγά), την χρήση αισθητήρων, καμερών ή/και ραντάρ.
Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα των τεχνολογικών καινοτομιών σε αυτόν τον τομέα είναι το σύστημα «MirrorCam» που πρώτη η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει με το Actros, καθιστώντας το ως το 1ο φορτηγό μαζικής παραγωγής που διατίθεται με κάμερες αντί τους… παραδοσιακούς πλευρικούς καθρέπτες.
Με τη χρήση ειδικών καμερών που προβάλλουν τις ενδείξεις τους εντός της καμπίνας σε οθόνες που εδράζονται στις εμπρός κολώνες της καμπίνας, ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται καλύτερα για τα όσα συμβαίνουν στις πλευρές του οχήματος του, χωρίς η απόδοση του συστήματος να επηρεάζεται από συνθήκες όπως ο ανεπαρκής φωτισμός (νύκτα), η βροχή κ.ά.
Παράλληλα, το εν λόγω σύστημα συνδυάζεται με επιπλέον τεχνολογίες που κάνουν χρήση αισθητήρων, καμερών και ραντάρ προκειμένου να ανιχνεύσουν εμπόδια στις πλευρές ή το πίσω μέρος του οχήματος.
Μέσω αυτών, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει συνεχώς τα όσα συμβαίνουν γύρω από το όχημα του ενώ, όπως είναι φυσικό, στην περίπτωση που ανιχνευθεί ο παραμικρός κίνδυνος ή το ενδεχόμενο επαφής του οχήματος με κάποιο –πάσης φύσεως- εμπόδιο, τα εν λόγω συστήματα θα σπεύσουν να τον προειδοποιήσουν τόσο με ηχητικά όσο και οπτικά σήματα. Συστήματα όπως το Video Turning Assistant System της MAN Truck & Bus, το Sideguard Assist της Mercedes-Benz ή αντίστοιχα από τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών (βλέπε Blind Spot Assist, Rear Traffic Alert κ.ά.) χωρίς φυσικά να παραβλέπουμε το Around View Monitor που προσφέρει η Nissan, η Mercedes-Benz κ.ά., ουσιαστικά εξαλείφουν τα τυφλά σημεία στο οπτικό πεδίο του οδηγού.