Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, δεν είναι δυνατόν οι μεταφορές να παραμείνουν όπως τις γνωρίζαμε. Ούτε φυσικά τα επαγγελματικά οχήματα της νέας εποχής, που πρέπει να είναι οικονομικά, καθαρά, άνετα και ασφαλή. Δείτε όλες τις νέες τάσεις και ορισμένα από τα οχήματα που ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς (και της κοινωνίας).
Η ψηφιακή εποχή & το e-commerce
Για να πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, οφείλουμε να τονίσουμε πως η ψηφιακή εποχή έχει μπει για τα καλά στις ζωές όλων μας, με το λεγόμενο «
ίντερνετ των πάντων» να θέλει πλέον τα πάντα συνδεδεμένα: από το κινητό μας τηλέφωνο μέχρι το πλυντήριο και φυσικά το όχημά μας. Οι εν λόγω δυνατότητες έχουν πραγματικά απογειωθεί και προσεχώς πρόκειται να φτάσουν εκεί πού ούτε καν φανταζόμασταν πριν από λίγα μόλις χρόνια.
Μάλιστα,
η ψηφιοποίηση και η συνδεσιμότητα αποτέλεσαν λύση και στην πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση που γνώρισε και συνεχίσει να βιώνει όλος ο πλανήτης λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Τα ψηφιακά παραστατικά αντικατέστησαν το επικίνδυνο χαρτί, ενώ οι τηλεδιασκέψεις περιόρισαν τις ανθρώπινες επαφές και άρα τη διασπορά του ιού. Το βασικότερο, όμως, ήταν πως όλη αυτή η αναταραχή
μεγέθυνε τρομακτικά τον όγκο του ηλεκτρονικού εμπορίου και μαζί την πίεση που δέχονται οι διανομείς, είτε μιλάμε για διεθνομεταφορείς είτε για αυτούς που φέρουν εις πέρας τις λεγόμενες
last-mile αστικές διανομές.
Η ανάγκη για ένα καθαρό περιβάλλον
Στην εξίσωση μπαίνει και η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και μέσω αυτής της προάσπισης της δημόσιας υγείας. Η ΕΕ έχει βάλει στο «μάτι» και τις μεταφορές και ειδικά αυτές που πραγματοποιούνται με τα
ιδιαίτερα ρυπογόνα βαρέα οχήματα. Οι πολιτικοί πιέζουν (συχνά εξοντωτικά) την αυτοκινητοβιομηχανία να προσαρμοστεί λανσάροντας πιο «καθαρά» οχήματα, την ίδια στιγμή που οι μεγάλες πόλεις δημιουργούν ζώνες με περιορισμούς ρύπων, απαγορεύοντας σε αυτές την κυκλοφορία οχημάτων με θερμικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η
ηλεκτροκίνηση μοιάζει (και είναι) η μοναδική βιώσιμη λύση με προοπτικές, ενώ λύση αποτελούν και τα λεγόμενα
εναλλακτικά καύσιμα (φυσικό αέριο, υγραέριο, βιοκαύσιμα κτλ) τα οποία ρυπαίνουν πολύ λιγότερο το περιβάλλον σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης και τη βενζίνη. Ιδιαίτερη δυναμική έχει και η
υδρογονοκίνηση, δηλαδή τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, καθώς προσφέρουν μεγαλύτερες αυτονομίες και ταχύτερους χρόνους ανεφοδιασμού.
Και αν ακόμα βρισκόμαστε στην αρχή του φαινομένου, καθώς τα οχήματα μπαίνουν στην πρίζα κυρίως σε συγκεκριμένες αγορές της
κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει. Χρειάζονται, όμως, κίνητρα για να πραγματοποιηθεί αυτή η «στροφή» τόσο για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων όσο και για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης. Σε αυτή τη λογική βρίσκεται και η χώρα μας, όπως φαίνεται και από τον 2
ο κύκλο του προγράμματος επιδότησης «
Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Οι τιμές της ενέργειας & οι καθυστερήσεις παραδόσεων
Στο μεταξύ, το ζήτημα περιπλέκει περαιτέρω το ράλι ανόδου των τιμών, το οποίο μοιραία πλήττει και τις μεταφορικές εταιρείες, με το σχετικό κόστος να έχει ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη. Βασική παράμετρος στο ζήτημα αποτελεί
η άνοδος των τιμών της ενέργειας, καθώς τόσο οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας όσο και αυτές των καυσίμων έχει ανέβει «εξοντωτικά» για κάθε επαγγελματία (και ιδιώτη).
Σε αυτό το πλαίσιο, το
Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (TCO) όλων των οχημάτων ανεβαίνει σημαντικά, γεγονός που αναγκάζει τον κάθε επιχειρηματία να αναζητά τα οχήματα εκείνα που θα έχουν τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, ενώ εντονότερη από ποτέ γίνεται και η ανάγκη για επαγγελματικά οχήματα που θα κινούνται με «εναλλακτικά» καύσιμα. Ακόμα και στην οικονομικότερη ηλεκτροκίνηση, με τις τιμές της κιλοβατώρας να βρίσκονται στον …Θεό,
επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά μοιάζουν (και είναι) πιο αναγκαίες από ποτέ.
Παράλληλα, η αναστάτωση στην παγκόσμια παραγωγική διαδικασία (και) της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τις περίφημες πια ελλείψεις σε πρώτες ύλες όπως τα τσιπ, προκαλεί
σοβαρές καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων οχημάτων, διαταράσσοντας τη λειτουργία και τον προγραμματισμό των επιχειρήσεων που θέλουν να ανανεώσουν τον εταιρικό τους στόλο.
Ωστόσο, η ελληνική αγορά είναι μικρή και το φαινόμενο είναι πιο ήπιο, καθώς δεν υπάρχει έντονο πρόβλημα στο να μας παραδοθούν οι συγκριτικά λίγες μονάδες που ζητούν οι εισαγωγείς από τα διεθνή εργοστάσια.Έμφαση σε άνεση και ασφάλεια
Εύλογα, εκτός από την προστασία του περιβάλλοντος, ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην
άμεση προστασία της ανθρώπινης ζωής, καθώς οι δρόμοι αποτελούν το πεδίο στο οποίο κάθε μέρα χύνεται αίμα. Σε αυτό το πλαίσιο,
οι Αρχές απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εισάγουν στα νέα οχήματα, πλήθος επικουρικών συστημάτων που αυξάνουν τα επίπεδα άνεσης και -κυρίως- ασφάλειας που λαμβάνουν τόσο οι οδηγοί όσο και οι υπόλοιποι χρήστες του οδικού δικτύου, κυρίως οι πιο ευάλωτοι πεζοί και ποδηλάτες.
Κάπως έτσι, σταδιακά οι καθρέπτες αντικαθιστώνται από κάμερες, τα συστήματα πέδησης ενεργούν αυτόματα, τα οχήματα επανέρχονται στην πορεία τους αν εμφανίσουν σημάδια παρέκκλισης, αισθητήρες «διαβάζουν» σε τι κατάσταση βρίσκεται ο οδηγός, ενώ μια σειρά από συναγερμούς προειδοποιούν για ενδεχόμενους κινδύνους. Όσο εντυπωσιακά και αν μοιάζουν όλα αυτά αποτελούν μόνο την αρχή του φαινομένου, καθώς η βιομηχανία (και μαζί της ολόκληρη η κοινωνία) βρίσκεται σε μία φρενήρη πορεία προς την
πλήρως αυτόνομη κίνηση των οχημάτων. Η αρχή έχει γίνει ήδη και μάλιστα στα επαγγελματικά οχήματα -ειδικά αυτά που κινούνται σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα- είναι ήδη εδώ.
Στις ενότητες που ακολουθούν, μπορείτε να βρείτε όσα ψάχνατε για το
leasing, το οποίο αποτελεί μια ολιστική, «360
ο» λύση-πακέτο, τα πλεονεκτήματα του οποίου έλκουν όλο και περισσότερους επαγγελματίες. Επιπλέον, θα βρείτε αξιόλογες
προτάσεις σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων -από τα μικρά vanette μέχρι τα βαρέα φορτηγά- που λύνουν τα χέρια επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται σε πλήθος κλάδων. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…