-Πετρέλαιο, ηλεκτροκίνηση & υδρογονοκίνηση στη φαρέτρα της εταιρείας
-Ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών με κινητήρες καύσης υδρογόνου
-Μέχρι το 2030, κάθε 2ο φορτηγό της ΜΑΝ στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό με μπαταρία
-Πετρελαιοκίνηση με μείωση εκπομπών ρύπων ως 3,7%
-Σύστημα βοήθειας έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα ακινητοποίησης του οχήματος
Πετρέλαιο, ηλεκτροκίνηση & υδρογονοκίνηση στη φαρέτρα της εταιρείας
Μπροστά στις αυστριακές Αλπεις και στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την IAA Transportation 2024, η MAN Truck & Bus έδωσε την ευκαιρία σε 200 περίπου δημοσιογράφους να πάρουν μια πρώτη γεύση από τα ηλεκτροκίνητα, υδρογονοκίνητα και υπερσύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματά της.
Σημείο αναφοράς φυσικά αποτέλεσε σε πρώτη φάση το νέο MAN eTruck, για το οποίο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί 2.000 παραγγελίες, γεγονός που αποδίδεται αφενός στις άνω του ενός εκατομμυρίου παραλλαγές του (με πολυάριθμα μεταξόνια, καμπίνες κλπ.), αφετέρου στην προοπτική του συστήματος φόρτισης MCS - για έως και 1.000 kW – που θα επιτρέπει την επαναφόρτιση εντός του διαλείμματος οδήγησης του οδηγού, καλύπτοντας μια ημερήσια εμβέλεια 800 χλμ.
Ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών με κινητήρες καύσης υδρογόνου
Την ίδια ώρα, η MAN Truck & Bus είναι η πρώτη εταιρεία που συστήνει φορτηγά με κινητήρες καύσης υδρογόνου, παρέχοντας μια συμπληρωματική λύση μηδενικών εκπομπών για ειδικές εφαρμογές, όπως οι βαριές μεταφορές.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών διαδρομών στην Αυστρία, άλλωστε, παρουσιάστηκε το πρωτότυπο MAN hTGX, που χρησιμοποιεί κινητήρα καύσης υδρογόνου, το οποίο θα παραδοθεί με αυτήν την ονομασία σε μικρές σειρές - αρχικά των 200 οχημάτων - από το 2025 σε πελάτες στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και σε επιλεγμένες μη ευρωπαϊκές χώρες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μέχρι το 2030, κάθε 2ο φορτηγό της ΜΑΝ στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό με μπαταρία
Ο διευθύνων σύμβουλος της MAN Truck & Bus, Alexander Vlaskamp, δήλωσε πως:
«Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης υδρογόνου μπορεί να αποτελέσει μια χρήσιμη προσθήκη για ειδικές εφαρμογές, όπως και η κίνηση με κυψέλες καυσίμου, η οποία επί του παρόντος βρίσκεται ακόμη υπό ανάπτυξη. Επιπλέον, η πετρελαιοκίνηση θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο καθόλη τη διάρκεια του μετασχηματισμού μέχρι την πλήρη αντικατάστασή της. Ωστόσο, για να πετύχει η επανάσταση της κίνησης, η επέκταση των υποδομών φόρτισης πρέπει να αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα για τους πολιτικούς, τους φορείς εκμετάλλευσης υποδομών και τους κατασκευαστές».
Όπως και να έχει, μέχρι το 2030 κάθε δεύτερο φορτηγό ΜΑΝ που θα ταξινομηθεί στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικό με μπαταρία. Υπολογίζεται δε ότι συνολικά 1.700 σημεία φόρτισης πρόκειται να δημιουργηθούν με πρωτοβουλία των κατασκευαστών μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ μέχρι το 2030 θα υπάρξει η απαίτηση για συνολικά 50.000 σημεία. Στη ΜΑΝ μάλιστα εργάζονται για την ανάπτυξη ενός δικού τους δικτύου εξυπηρέτησης.
Πετρελαιοκίνηση με μείωση εκπομπών ρύπων ως 3,7%
Όσον αφορά στα συμβατικά φορτηγά, η εταιρεία φέρνει έναν αποδοτικό κινητήρα για τους ημιρυμουλκούμενους τράκτορες της σειράς MAN TGX και TGS με τον κινητήρα D30 και το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης Power Lion.
Βασισμένος στην τεχνογνωσία του Ομίλου TRATON GROUP, ο κινητήρας που αναπτύχθηκε ειδικά για τα οχήματα της ΜΑΝ επιτυγχάνει σημαντική μείωση του καυσίμου και συνεπώς περιορισμό των εκπομπών CO2 έως και 3,7% με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων MAN TipMatic 14.
Σε χώρες με διόδια CO2, θα μπορεί επίσης να προσφέρει περαιτέρω εξοικονόμηση στο κόστος των χιλιομέτρων, καθώς κατατάσσεται σε πολύ ευνοϊκές κατηγορίες διοδίων.
Σύστημα βοήθειας έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα ακινητοποίησης του οχήματος
Εκτός από τις τεχνολογίες απαλλαγής από τον άνθρακα, οι δοκιμαστικές διαδρομές στις ¶λπεις επικεντρώθηκαν στα νέα συστήματα υποβοήθησης.
Σε αυτά περιλαμβάνεται το σύστημα Cruise Assist Plus, με τη λειτουργία Emergency Assistant, που παρακολουθεί συνεχώς τη δραστηριότητα του οδηγού και το οποίο αν χρειαστεί μπορεί να ακινητοποιήσει και να ασφαλίσει το όχημα.