Πόσο «αστεράτο» είναι το νέο Μικρό Van που σε ενδιαφέρει;
Μόνο 4 μοντέλα απέσπασαν την κορυφαία βαθμολογία (5 αστέρια)
Τα Transit Custon, Transporter & Vito ξεχώρισαν με διαφορά.
Σε ποιος τομείς ασφάλειας υστερούν περισσότερο τα Μεσαία Vans;
Προκειμένου να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση όλων στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας και να πιέσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να βελτιώσουν –και- τα επαγγελματικά τους οχήματα αντίστοιχα, ο διεθνής Οργανισμός Euro NCAP έχει ξεκινήσει από το 2021 μια σειρά δοκιμών και αξιολόγησης, τόσο της ύπαρξης στον εξοπλισμό όσο και της απόδοσης / λειτουργίας των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων που βελτιώνουν την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος και υποβοηθούν το έργο του οδηγού σε κρίσιμες καταστάσεις.
Τα συστήματα ADAS, στα οποία αναφερόμαστε είναι εξάλλου και προαπαιτούμενο στον βασικό εξοπλισμό όλων πλέον των ελαφρών επαγγελματικών που ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κάποια χώρα της ΕΕ, με βάση το πρωτόκολλο GSR II.
Μέχρι πρότινος, ο Euro NCAP βαθμολογούσε τα Vans με βαθμίδες (Χάλκινη, Ασημένια, Χρυσή, Πλατινένια), ωστόσο πρόσφατα ανακοίνωσε πως αντικαθιστά την βαθμολογία του εκάστοτε μοντέλου με «αστέρια» (μέγιστη επίδοση τα 5) καθώς και επιμέρους ποσοστά αναλόγως της απόδοσης του κάθε μοντέλου σε διάφορους επιμέρους τομείς ασφάλειας.
Σε ότι αφορά στην κατηγορία των Μεσαίων Vans, μεταξύ των 12 μοντέλων που έχει δοκιμάσει ήδη ο Euro NCAP (όλα τους είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα), μόλις 4 ήταν αυτά που κατάφεραν να αποσπάσουν την μέγιστη βαθμολογία.
Με αντίστοιχη βαθμολογία σε όλες τις δοκιμασίες στις οποίες υπέβαλλε τα «δίδυμα» νέα Μεσαία Vans ο Euro NCAP, τα Ford Transit Custom & VW Transporter πέτυχαν την βέλτιστη επίδοση τόσο στην κατηγορία τους, όσο και επί του συνόλου των Vans που έλεγξε πρόσφατα ο οργανισμός!
Με ελάχιστη διαφορά… πίσω τους αλλά και πάλι με μια από τις καλύτερες –συνολικά- επιδόσεις στην αγορά, το νέο Mercedes-Benz Vito αποδείχθηκε επίσης «5άστερο» από τον Euro NCAP.
Τέλος αξίζει να σημειώσουμε πως και ο εκπρόσωπος μιας νέας –στην ευρωπαϊκή αγορά- κινεζικής εταιρείας, το Farizon SuperVan, κατάφερε να αποσπάσει 5 αστέρια, αν και η επίδοση του μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά σε διάφορους τομείς, ειδικά σε σχέση με τα προαναφερθέντα μοντέλα.
Μια πιο προσεχτική ματιά στον πίνακα με τις επιδόσεις των Μεσαίων Van στις δοκιμές του Euro NCAP, καθιστά σαφές πως το Farizon SuperVan τα πήγε αρκετά χειρότερα στον τομέα «Ασφάλεια κατά την οδήγηση» που αφορά σε στοιχεία όπως ο έλεγχος της κατάστασης του οδηγού, η χρήση ζώνης ασφαλείας, η απόδοση των ADAS που σχετίζονται με τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας, η υποβοήθηση του τιμονιού κ.ά.
Αυτός ήταν και ένας τομέας όπου υστέρησαν (σχετικά με τον ανταγωνισμό) και μοντέλα όπως τα Maxus eDeliver 7, Nissan Primastar & Renault Trafic ενώ, αντίστοιχα οι εκπρόσωποι του Ομίλου Stellantis (Citroen, Peugeot, Opel, Fiat) δεν τα πήγαν καθόλου καλά στον τομέα «Αποφυγή Συγκρούσεων» που αφορά στην απόδοση συστημάτων που υποβοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων με σταθερά ή κινητά (άψυχα ή έμψυχα) εμπόδια, η υποβοήθηση διατήρησης της προβλεπόμενης λωρίδας κυκλοφορίας κ.ά.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr