Οι νέες παραλλαγές θα στηρίζονται στη 2η γενιά & θα κυκλοφορήσουν σε διάφορες εκδοχές (μεταξονίων, μπαταριών κλπ.).
Διαθέσιμα προς παραγγελία από το φθινόπωρο του 2025 τα νέα μοντέλα.
Αυτά είναι τα άμεσα πλάνα της Mercedes-Benz Trucks.
Το eActros 600 γράφει ιστορία, αλλά προτεραιότητα πλέον έχουν οι υποδομές φόρτισης…
Την γκάμα των ηλεκτρικών της φορτηγών, με νέες εκδόσεις που θα βασίζονται στο πολυδιαφημισμένο eActros 600 της εταιρείας, αναμένεται να επεκτείνει η Mercedes-Benz Trucks προσεχώς, με τα νέα οχήματα να υιοθετούν μάλιστα τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα της δεύτερης γενιάς του ηλεκτρικού μοντέλου που έχει σχεδιαστεί για τις βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Έτσι, η καινοτόμος τεχνολογική προσέγγιση του eActros 600 - τόσο στον τομέα της γραμμής μετάδοσης κίνησης, όσο και στον αντίστοιχο της υψηλής ενεργειακής απόδοσης – θα εφαρμοστεί και στα νέα μοντέλα, με τον ηλεκτρικό άξονα κίνησης (e-axle), την τεχνολογία κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), την αρχιτεκτονική για μεγάλη διάρκεια ζωής των 800 Volt, αλλά και το νέο Multimedia Cockpit Interactive 2, να κλέβουν την παράσταση.
Διαθέσιμα προς παραγγελία από το φθινόπωρο του 2025 τα νέα μοντέλα
Συνακόλουθα, οι νέες εκδόσεις του
eActros 600 (σ.σ. το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην αγορά πέρυσι με το νέο ProCabin), θα είναι διαθέσιμες προς παραγγελία από το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, ενώ θα συστήνονται σε ποικίλες εκδοχές που περιλαμβάνουν από τράκτορες για ημιρυμουλκούμενα & σασί με πρόσθετα μεταξόνια, μέχρι παραλλαγές που θα διαθέτουν δύο συστοιχίες μπαταριών – συνδυαστικά με εναλλακτικές εκδόσεις μακράς καμπίνας της δοκιμασμένης σχεδίασης Actros σε διαφορετικά σχήματα οροφής.
Όπως δήλωσε άλλωστε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Trucks, Achim Puchert:
«Στόχος μας είναι να προωθήσουμε την απεξάρτηση της βιομηχανίας από τον άνθρακα με μεγάλη ταχύτητα, ενσωματώνοντας την ηλεκτροκίνηση σε όλο και περισσότερες εφαρμογές μεταφορών. Οι τομείς εφαρμογής και, συνεπώς, οι ανάγκες των πελατών μας για τα φορτηγά με ηλεκτρική μπαταρία είναι πολύ διαφορετικές, ιδίως όσον αφορά στο ωφέλιμο φορτίο και στην εμβέλεια. Με τις νέες παραλλαγές όμως, οι οποίες θα βασιστούν στα πλεονεκτήματα του eActros 600, θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ό,τι καλύτερο από το αρθρωτό σύστημα Mercedes-Benz Trucks και να τους υποστηρίξουμε στη διαχείριση των λύσεων μεταφοράς».
Αυτά είναι τα άμεσα πλάνα της Mercedes-Benz Trucks
Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζεται εδώ πως η Mercedes-Benz Trucks ξεκίνησε να διαθέτει ηλεκτρικά φορτηγά στο χαρτοφυλάκιό της από το 2021.
Συγκεκριμένα, το eActros 300/400 παρουσιάστηκε ως το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα με μπαταρία για βαριές μεταφορές διανομής, ενώ μόλις ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το eEconic, που προοριζόταν για αξιοποίηση στη μεταφορά των αστικών απορριμμάτων.
Παράλληλα, από το 2026 προβλέπεται να ξεκινήσει μια μικρή σειρά του νέου eArocs 400 για αστικές μεταφορές στον κατασκευαστικό κλάδο – υιοθετώντας μάλιστα επίσης κάποια βασικά εξαρτήματα από το eActros 600, όπως το εμπρόσθιο κιβώτιο και οι μπαταρίες LFP -, την ίδια που στο πλαίσιο της επέκτασης των ηλεκτρικών φορτηγών η παραγωγή της πρώτης γενιάς eActros 300/400 αναμένεται να διακοπεί μέχρι το τέλος του έτους.
Το eActros 600 γράφει ιστορία, αλλά προτεραιότητα πλέον έχουν οι υποδομές φόρτισης…
Όσον αφορά στο
eActros 600 αυτό καθαυτό, τώρα, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mercedes-Benz, που παρουσιάστηκε στα τέλη Νοεμβρίου του περασμένου έτους στο εργοστάσιο τoυ Worth, έχει ήδη αποδείξει δις τις ικανότητές της σε ρεαλιστικές συνθήκες: για αρχή στο πλαίσιο του «eActros 600 European Testing Tour 2024» που
περιλάμβανε 15.000 χλμ. συνολικής διανυθείσας απόστασης σε 22 χώρες κι εν συνεχεία με το «European Testing Tour Winter 2025», όταν και
κάλυψε 6.500 χλμ. στη Βόρεια Ευρώπη (σ.σ. σε αμφότερες τις περιπτώσεις με μικτή μάζα συρμού 40 τόνων).
Εξάλλου, το ηλεκτρικό όχημα έχει αποσπάσει ήδη την τιμητική διάκριση του «
International Truck of the Year 2025», ενώ
φιλοδοξεί προσεχώς να σπάσει και το Ρεκόρ Guiness για τη μεγαλύτερη διανυθείσα απόσταση με την όπισθεν – σε πάνω από 100 χλμ. - από ένα αρθρωτό φορτηγό.
Την ίδια ώρα όμως τα ζητήματα με τις πενιχρές σε αριθμό υποδομές φόρτισης πανευρωπαϊκά καλά κρατούν… Κι αυτό, γιατί σήμερα υπολογίζεται πως υπάρχουν λιγότερα από 1.000 τέτοια σημεία για βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την «Γηραιά Ήπειρο», ένας παράγοντας που οδήγησε την
Daimler Truck στο σημείο να ανακοινώσει τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους μια ιδέα για το δικό της ημι-δημόσιο δίκτυο φόρτισης σε πάνω από 3.000 σημεία στην Ευρώπη έως το 2030.
Πώς; Απλούστατα με το να επιτρέψει στους ιδιοκτήτες των υφιστάμενων υποδομών φόρτισης να ανοίξουν τους χώρους τους
για χρήση επί πληρωμή από τρίτους, ως συμπλήρωμα των δημόσιων υπηρεσιών φόρτισης που προσφέρει
η Milence - μια κοινοπραξία, υπενθυμίζεται, μεταξύ των Daimler Truck, TRATON GROUP & Volvo GROUP για τη δημιουργία 1.700 δημόσιων σημείων φόρτισης υψηλής απόδοσης πανευρωπαίκά έως το 2027.