Ford Ranger 2,5 4x4 XLT Double |
Με διπλή “φύση” |
|
|
Οι εκτός δρόμου ικανότητες του Ranger είναι αδιαμφισβήτητες.
|
|
Το Ford Ranger είναι ένα pick up όχημα με αρκετές
αρετές τόσο για κίνηση σε συνηθισμένες συνθήκες, όσο και σε
εκτός δρόμου διαδρομές. Πρόκειται δηλαδή για ένα "επαγγελματικό
επιβατικό" ή μήπως το αντίστροφο; |
|
|
|
Καλαίσθητο και αντίστοιχης λιτής φιλοσοφίας, με αυτό των ανταγωνιστών είναι το πίσω μέρος του Ford Ranger.
|
Δεν ισχύει βέβαια το ίδιο και για τους πίσω επιβάτες όπου ο χώρος κρίνεται μεν επαρκής αλλά μπορεί να κουράσει τους επιβάτες σε μακρινές διαδρομές λόγω του ότι τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά. Η ποιότητα των χρησιμοποιηθέντων υλικών είναι καλή με αντίστοιχο επίπεδο συναρμολόγησης αν και η σχεδίαση του εσωτερικού δείχνει λίγο συντηρητική λόγω των μουντών χρωμάτων ωστόσο η ασημί επένδυση στο ταμπλό αποτελεί ένα ευχάριστο στοιχείο. Οι χώροι τακτοποίησης αντικειμένων καλύπτουν με άνεση τις ανάγκες των επιβατών.
Ο πίνακας οργάνων είναι σαφής και ευανάγνωστος, ενώ στην κεντρική κονσόλα φιλοξενούνται οι αεραγωγοί και το ηχοσύστημα. H θέση οδήγησης εκτός από αναπαυτική είναι και ψηλά τοποθετημένη και έτσι η περιμετρική ορατότητα είναι άριστη σε συνδυασμό φυσικά με τους μεγάλους και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες.
Κάποια σφάλματα όσον αφορά την εργονομία υπάρχουν. Στην αντίληψη μας υπέπεσε το χειρόφρενο, το οποίο δεν απαντάται πλέον σε πολλά οχήματα (παραπέμπει σε παλαιότερα μοντέλα) ενώ και η θέση πλάι από την κολόνα του τιμονιού περισσότερο προβληματίζει παρά εξυπηρετεί.
Όπως και να 'χει πάντως αν εξαιρέσει κανείς την κάπως συντηρητική σχεδίαση (θα προτιμούσαμε πιο εύθυμα χρώματα μιας και το Ranger είναι και "επιβατικό" όχημα) και το χειρόφρενο, το εσωτερικό είναι σε γενικές γραμμές ευρύχωρο και άνετο. Το τιμόνι ρυθμίζεται καθ' ύψος και έτσι ακόμη και άτομα μετρίου αναστήματος δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερο πρόβλημα ενώ η κολόνα του αποσπάται σε περίπτωση σύγκρουσης προστατεύοντας έτσι τους επιβαίνοντες και αυξάνοντας το έτσι κι αλλιώς καλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας. Τα τζάμια είναι φιμέ και προφυλάσσουν από αντανακλάσεις ενώ τα προσκέφαλα είναι άνετα και μαλακά και έχουν δυνατότητα ρύθμισης καθ' ύψος. Τέλος τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν σύστημα αντιβύθισης που αποτρέπει το σώμα να γλιστρήσει κάτω από τη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Γίνεται λοιπόν σαφές ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο εσωτερικό του Ranger όσον αφορά την παθητική ασφάλεια και την εργονομία.
(+): Καλή οδική συμπεριφορά, άνεση χώρων, εξοπλισμός, εκτός δρόμου δυνατότητες
(-): Μέτρια ροπή στις χαμηλές στροφές, θέση χειρόφρενου, συντηρητική εσωτερική σχεδίαση
|
|
|
|
|
Κινητήρας |
|
Ο κινητήρας των 2,5 λίτρων αποδίδει 109 ονομαστικούς ίππους και κινεί το όχημα με άνεση σε όλο το φάσμα των στροφών. Η εν γένει λειτουργία του είναι ομαλή και πολιτισμένη ενώ η κατανάλωση σε καύσιμο θα μπορούσε να είναι κάπως πιο χαμηλή. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει πολύ καλή συνεργασία με το πεντατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και έτσι ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί στο έπακρον τις δυνατότητες του κινητήρα. Η κίνηση σε φυσιολογικές συνθήκες μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται με εύκολο τρόπο εν στάσει.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ford Ranger 2,5 4x4 XLT Double
|
|
|
|
|
|