Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Παρουσίαση

Taxi
Πλήρης πλεονεκτημάτων…
Toyota Prius
Διαβάστηκε από 21770 αναγνώστες
Η εξωτερική σχεδίαση του Prius είναι σύγχρονη και κομψή και διαφοροποιεί το ιαπωνικό μοντέλο από τον ανταγωνισμό, αν και προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν υφίσταται στην ελληνική αγορά.
Το Toyota Prius είναι το πρώτο υβριδικό μοντέλο που προσφέρεται στη χώρα μας σε έκδοση Ταξί. Πρωτοτυπώντας σε αυτόν τον τομέα, η ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία, καθώς το Prius είναι σε θέση να προσφέρει ένα σημαντικό μικρότερο ετήσιο κόστος χρήσης σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα. Χωρίς να επιβάλει περιορισμούς σε τομείς όπως η οδική συμπεριφορά, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές ή οι επιδόσεις, το Prius βασίζεται σε ένα παράλληλο σύστημα μηχανικών συνόλων, που αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, με ισχύ 78 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων, ο οποίος ωστόσο προσφέρει αποθέματα ροπής της τάξης των 400 Nm από τις 0-1.200 σ.α.λ. Ανάλογα με την κινητική κατάσταση του οχήματος, τα δύο μηχανικά σύνολα συνεργάζονται αυτόματα, προκειμένου να κινήσουν το Prius σε ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς (τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα), διατηρώντας παράλληλα τη μέση κατανάλωση καυσίμου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (4,3 λτ./100 χλμ.), όπως αντίστοιχα και τις εκπομπές ρύπων, δεδομένου ότι ο βενζινοκινητήρας σε σωρεία περιπτώσεων απενεργοποιείται. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός, ότι το χρονοδιάγραμμα των service του Prius είναι αντίστοιχο με αυτό ενός συμβατικού Ταξί. Ωστόσο η ελληνική αντιπροσωπεία παρέχει εργοστασιακή εγγύηση για τα υβριδικά μέρη του, διάρκειας 8 ετών.
Τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας
Εκτός από τα οφέλη που προσφέρει στην προσπάθεια για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των μεγαλουπόλεων, το Toyota Prius είναι σε θέση να προσφέρει κέρδη έως και 4.000 ευρώ από την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου του υβριδικού συστήματος κινητήρων του.
Tο υβριδικό σύστημα κινητήρων με το οποίο εφοδιάζεται το Toyota Prius, δε βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, καθώς το δημοφιλές μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας μετρά πλέον αρκετά έτη εμπορικής πορείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, δεν είναι νέα και η χρησιμοποίησή του ως Ταξί, καθώς ήδη κυκλοφορεί με αυτή την "ιδιότητα" σε αρκετές μεγαλουπόλεις, όπως Ν. Υόρκη, Τορόντο, Βανκούβερ, Λονδίνο, ¶μστερνταμ, Στοκχόλμη, Σίδνεϊ και Μαδρίτη και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε, πως οι υπεύθυνοι φορείς στην περίπτωση της Ν. Υόρκης προχωρούν σε μέτρα, προκειμένου έως το 2012 να έχει αντικατασταθεί το σύνολο των κυκλοφορούντων Ταξί με νέα, υβριδικής τεχνολογίας. Μελέτες έχουν αποδείξει, πως τα Ταξί συμμετέχουν, δυσανάλογα προς τον αριθμό τους, στη ρύπανση της ατμόσφαιρας των μεγάλων πόλεων, καθώς κινούνται κυρίως με μικρές ταχύτητες, πραγματοποιώντας πολλές στάσεις. Σε αυτόν τον τομέα, το Prius προσφέρει σημαντικά οφέλη προς το περιβάλλον -και όχι μόνο- καθώς σε πρόσφατες μελέτες του καθ. Ζ. Σαμαρά (Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Θερμοδυναμικής του ΑΠΘ) αποδεικνύεται, πως ο βενζινοκινητήρας του παραμένει σε ποσοστό 78% ανενεργός κατά την κίνηση σε αστικό δίκτυο (μέση ταχύτητα 17 χλμ./ώρα), κατά 30% σε ανοικτούς δρόμους (μέση ταχύτητα 58 χλμ./ώρα) και κατά 11% σε αυτοκινητόδρομους (μέση ταχύτητα 11 χλμ./ώρα). Αυτό συνεπάγεται σημαντικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων και θορύβου σε σχέση με ένα συμβατικό Ταξί με πετρελαιοκινητήρα (ακόμη και τελευταίας τεχνολογίας), ενώ παράλληλα ιδιαίτερα υψηλό είναι το κέρδος σε ό,τι αφορά στο δαπανούμενο καύσιμο. Με βάση στατιστικά στοιχεία της Toyota Ελλάς, τα Ταξί διανύουν (σε πανελλαδική βάση) περίπου 90.000 χλμ./έτος, ενώ στην περίπτωση της Αττικής, το νούμερο αυτό αυξάνεται στα 120.000 χλμ./έτος, εξαιτίας της διπλής βάρδιας. Το υβριδικό σύστημα του Prius επιτρέπει τη μείωση των απαιτούμενων λίτρων καυσίμου κατά 33%, το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερα από 3.500 ευρώ κέρδος για τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Παράλληλα, με βάση το Ν 2052/1992, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι απαλλαγμένα από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας, γεγονός που αυξάνει σημαντικά το κέρδος για τον ιδιοκτήτη του Toyota Prius, χωρίς να παραβλέπουμε την ξέφρενη πορεία της τιμής των καυσίμων στις διεθνείς αγορές. Καθίσταται σαφές λοιπόν, πως το Toyota Prius είναι σε θέση να προσφέρει σημαντικά οφέλη αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος (μείωση των ρύπων και του θορύβου), ενώ παράλληλα προσφέρει μια σημαντική οικονομική "ένεση" στο "πορτοφόλι" του ιδιοκτήτη του, δεδομένου του περιορισμένου κόστους χρήσης του.
Όπως και στην περίπτωση των υπολοίπων εκπροσώπων της Toyota, το Prius προσφέρει πολλούς και εύκολα προσβάσιμους χώρους για μικροαντικείμενα.
Ο χώρος για αποσκευές του Prius, αν και χωρητικότητας 408 λίτρων, ευνοείται σημαντικά από το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.

Ο ιδιαίτερα μικρός αλλά απόλυτα εύχρηστος επιλογέας του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (E-CVT) του Toyota Prius αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βοηθήματα του οδηγού κατά την κίνηση σε αστικό δίκτυο.


 
 Τα Ταξί της Toyota
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Toyota Avensis
Toyota Corolla
Toyota Corolla Verso
Toyota Prius