Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

    Ο «Κολοσσός» της εποχής των πρωτοπόρων

    2.166 Επισκέψεις στο άρθρο (8/9/2020)

    Η εμφάνιση των πρώτων εκπροσώπων της αυτοκίνησης πραγματοποιήθηκε προς το τέλος του 19ου αιώνα και εξαρχής, οι πρωτοπόροι που επέλεξαν να επενδύσουν σε αυτήν έδωσαν βαρύτητα στην εξέλιξη των μεταφορικών δυνατοτήτων και της αντοχής των κινητήρων που των πρώτων οχημάτων τους. Από τη μια στιγμή στην άλλη, η καλή φυσική κατάσταση, η αντοχή και η δύναμη των αλόγων, έπαψαν να αποτελούν το επίκεντρο στον τομέα των μεταφορών και οι πρωτοπόροι της αυτοκίνησης, αντί για ζωοτροφές, έσπευδαν στο… φαρμακείο για να αγοράσουν βενζίνη, ως καύσιμο για τα μεταφορικά τους μέσα. Εξάλλου, οι αδελφοί Opel κατασκεύασα τα πρώτα οχήματα τους στο Russelsheim το 1899, πολύ πριν… εφευρεθεί το πρώτο πρατήριο καυσίμων. 
    Μια τοπική εφημερίδα της εποχής (Main-Spitze, 2α Ιουλίου 1899), αναφέρει τα εξής: «… Το Opel Patent Motorwagen System Lutzmann, ήταν ένα γιγάντιο όχημα μεταφορών που κατασκεύασε η τοπική εταιρεία Adam Opel για μια μεγάλη επιχείρηση κρασιών». Αυτήν είναι και η πρώτη αναφορά στο πρώτο ελαφρύ επαγγελματικό της ιστορίας της Opel, που αν και… γιγάντιο για τα δεδομένα της εποχής, σίγουρα δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με τα σημερινά «μεγαθήρια» των 40t.+. 
    Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως η πρώτη φωτογραφία ενός ελαφρού επαγγελματικού της Opel χρονολογείται από το 1901 και απεικονίζει το Lutzmann σε κάποια εκδοχή μεταφοράς αποσκευών, με κλειστό χώρο φόρτωσης. Εφοδιάζονταν με κινητήρα ισχύος 5 ίππων και μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 20 χλμ./ώρα. 
    Από το σημείο αυτό και μετά, η Opel άρχισε να εξελίσσει νέους τύπους οχημάτων, όπως το «System Darracq» του 1902 με κινητήρα και κιβώτιο εμπρός, κεντρικό άξονα μετάδοσης και κίνηση στους πίσω τροχούς, μια διάταξη που διατηρείται έως και σήμερα. 
    Σε αυτό το πλαίσιο κατασκεύασε οχήματα διανομών με κλειστό χώρο φόρτωσης και εντυπωσιακά διαφημιστικά μηνύματα κατά τη δεκαετία του 1920, κυρίως ως μεμονωμένες κατασκευές με βάση τις απαιτήσεις των εκάστοτε πελατών. 
    Από το 1924, η Opel ήταν η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που ξεκίνησε την παραγωγή οχημάτων σε γραμμή συναρμολόγησης, με οχήματα ισχύος 4 ίππων στο Russelsheim. 
    Από τον Μάιο του 1924 έως στον Ιούνιο του 1931, κατασκεύασε συνολικά 119.484 μονάδες του θρυλικού «Laubfrosch». 
    Ωστόσο, το πρώτο –πραγματικά- ελαφρύ επαγγελματικό όχημα με βάση τα σύγχρονα δεδομένα, ήταν το Opel «Dienstwagen» του 1931. 
    Αξίζει να σημειώσουμε δε πως το εν λόγω όχημα με κλειστό χώρο φόρτωσης και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων 500 κιλών, σημείωσε εντυπωσιακή επιτυχία στην κατηγορία του, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 80%!. 
    Η Opel παρήγαγε συνολικά 22.000 μονάδες του Diestwagen με κινητήρα 23 ίππων ενώ, από το 1934 ακολούθησε ένα ακόμη επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο, το Opel «Blitz Eintonner» με ανοικτό ή κλειστό χώρο φόρτωσης. 

    ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)