Η DAF λανσάρει τη νέα πλήρη σειρά επαγγελματικών φορτηγών XD για τις ευρωπαϊκές αγορές, βασιζόμενη στις ίδιες αξίες με τα μεγαλύτερα «αδερφάκια» του XF και XG, σε ότι αφορά την άνεση, την ποιότητα, την απόδοση και την ασφάλεια του οδηγού.
Ο συνδυασμός της άνεσης του οδηγού με την αποδοτικότητα του χειριστή ήταν οι βασικοί παράγοντες στη διαδικασία σχεδίασης της σειρά XD της DAF. Το νέο μοντέλο διαθέτει μεγάλο παρμπρίζ και μεγάλα πλαϊνά παράθυρα με πολύ χαμηλές γραμμές ζώνης για αύξηση της ορατότητας του οδηγού, σε συνδυασμό με χαμηλή θέση καμπίνας (170 χιλιοστά χαμηλότερα από το XF), προαιρετικά παράθυρα με θέα στο κράσπεδο, ψηφιακή γωνιακή όψη της DAF για εξάλειψη των τυφλών σημείων και σύστημα Digital Vision, το οποίο αντικαθιστά τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέφτες. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και το DAF City Turn Assist, μια οθόνη τυφλού σημείου που χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ που ειδοποιεί τους οδηγούς με ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις όταν άλλοι χρήστες του δρόμου βρίσκονται στην τυφλή ζώνη του συνοδηγού.
Ασφάλεια σε πρώτο πλάνο
Μια
ενισχυμένη οροφή προστατεύει τον οδηγό από ανατροπή. Στο μπροστινό μέρος της καμπίνας, είναι
ενσωματωμένα crash boxes που απορροφούν την ενέργεια κρούσης παρέχοντας προστασία. Επιπλέον, το
XD είναι εφοδιασμένο με το κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σύστημα προγραμματισμένης μετατόπισης καμπίνας (
ProCaDis) της
DAF, το οποίο επιτρέπει μετατόπιση καμπίνας 400 χιλιοστών στο πλαίσιο κατά τη διάρκεια μετωπικής σύγκρουσης. Αυτό το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να απορροφά την ενέργεια πρόσκρουσης και να αποτρέπει την αποκόλληση της καμπίνας, διατηρώντας τη δομή της καμπίνας και μεγιστοποιώντας τον χώρο επιβίωσης για τους επιβάτες του οχήματος.
Η αεροδυναμική νέας γενιάς περιλαμβάνει κυρτό παρμπρίζ, γωνιακά πάνελ σε ελλειπτικό σχήμα, αεροδυναμικές τσιμούχες, κωνικά πλευρικά τοιχώματα, κλειστά καλύμματα θέσης τροχών και ροή αέρα κάτω από το καπό, όλα συνιστούν μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το προηγούμενο μοντέλο CF που αντικαθιστά.
Κινητήρας PACCAR & αυτόματο κιβώτιο 12 ταχυτήτων της ZF
Διαθέτοντας έναν
νέο κινητήρα PACCAR MX-11 10,8 λίτρων, ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων 12 ταχυτήτων
ZF TraXon και έξυπνα χειριστήρια απόδοσης μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου της
νέας γενιάς XD. Το σύστημα διαχείρισης στόλου DAF Connect παρέχει ενημερώσεις λογισμικού, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα του χειριστή.
Η DAF βασίστηκε στα σχόλια των πελατών
Η
νέα γενιά DAF XD διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα με κυβικό όγκο έως 10 m3 και ευρύτερο φάσμα ρυθμίσεων καθισμάτων και τιμονιού σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα, επιτρέποντας εκτεταμένο εσωτερικό χώρο. Το
σύστημα υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνει υποβοήθηση πέδησης, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, φώτα φρένων έκτακτης ανάγκης, προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης και ηλεκτρονικό χειρόφρενο, που στο σύνολό τους συμβάλλουν στην άνεση, την ασφάλεια και την ευκολία οδήγησης.
HiTech εξοπλισμός και κορυφαία επίπεδα άνεσης
Ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας
DAF προσφέρει υπηρεσίες Bluetooth, ραδιόφωνο και ροής. Ένα ψυγείο για τρόφιμα και ποτά, ενσωματωμένες ποτηροθήκες και θήκες αποθήκευσης προσφέρουν περισσότερες ανέσεις στον οδηγό.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της
DAF για «χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο», όλες οι λειτουργίες που σχετίζονται με την οδήγηση λειτουργούν από το τιμόνι και τα στελέχη της κολόνας του τιμονιού με δευτερεύουσες λειτουργίες οδήγησης που λειτουργούν από φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό. Τα χειριστήρια θα περιλαμβάνουν έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ η οδηγική άνεση και ο χειρισμός του οχήματος θα επωφεληθούν από μια εντελώς νέα σχεδίαση του μπροστινού πλαισίου και της ανάρτησης του μπροστινού και του πίσω άξονα. Για τον ύπνο, οι κουκέτες στο
DAF XD Sleeper και
Sleeper High Cab έχουν μήκος 2.220 mm και πλάτος έως 750 mm.
Πλήθος εκδόσεων και διαμορφώσεων
Η
νέα γενιά DAF XD προσφέρεται σε καμπίνα
Sleeper, Sleeper High Cab και
Day Cab, διαθέσιμα σε μια πλήρη
σειρά διαμορφώσεων αξόνων 4X2 και 6X2, τόσο σε τρακτέρ όσο και σε άκαμπτα με έναρξη της σειράς παραγωγής τον Σεπτέμβριο. Μια
ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία θα είναι διαθέσιμη το 2023, με ηλεκτρικούς κινητήρες με απόδοση ισχύος
από 170 kW (230 hp) έως 350 kW (480 hp) και μια ποικιλία από μπαταρίες με συνολική
χωρητικότητα έως 525 kW/h, με
εύρος έως 500 χιλιόμετρα.