Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Δεν θα ταξινομούνται πλέον ως ΔΧ τα φορτηγά Euro 5

7.881 Επισκέψεις στο άρθρο (14/5/2024)
Δεν θα ταξινομούνται πλέον ως ΔΧ τα φορτηγά Euro 5

- Φρένο της κυβέρνησης στην ταξινόμηση ΦΔΧ για τα οχήματα προγενεστέρων προδιαγραφών ρύπων της Euro VI-D
- «Μπορεί να ορίζεται νεότερο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπου», απαντά το Υπουργείο Μεταφορών

Φρένο της κυβέρνησης στην ταξινόμηση ΦΔΧ για τα οχήματα προγενεστέρων προδιαγραφών ρύπων της Euro VI-D

Στην κοινοβουλευτική ερώτηση του κ. Κυριάκου Βελόπουλου, αναφορικά με την απαγόρευση ταξινόμησης Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που φέρουν Ευρωπαϊκή Οδηγία ρύπων προγενέστερη της τεχνολογίας Euro VI-D, απάντησε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δίχως ωστόσο να παρεκκλίνει από την προγενέστερη θέση του.
Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης είχε καταθέσει κοινοβουλευτική ερώτηση πριν από λίγες εβδομάδες, ζητώντας να δοθεί παράταση δυο ετών στα φορτηγά παλιότερης κατηγορίας ρύπων, ωστόσο η απαγόρευση ταξινόμησης θα συνεχίσει να ισχύει κανονικά.
«Αναφορικά με το ζήτημα που τίθεται σχετικά με τον κίνδυνο αδυναμίας πώλησης οχημάτων κατηγορίας εκπομπών ρύπων EURO V, επισημαίνουμε ότι ο σχετικός περιορισμός ταξινόμησης αναφορικά με το ελάχιστο πρότυπο εκπομπών ρύπων, αφορά στα ΦΔΧ οχήματα και όχι στα ΦΙΧ (Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης», η τοποθέτηση του υπουργείου. 
 

«Μπορεί να ορίζεται νεότερο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπου», απαντά το Υπουργείο Μεταφορών

Συγκεκριμένα, το υπουργείο αναφορικά με την απόφασή του επεσήμανε πως:  «Οι άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ του άρθρου 5 (αρχική χορήγηση ΦΔΧ) χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO V και μεταγενέστερων προτύπων.
Από την 1η.1.2024 και μετά, οι άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ του άρθρου 5 χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν ανάλογα τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO VI-D για βαρέα οχήματα ή τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών ρύπων ελαφρών οχημάτων που εφαρμόζονται από 1ης.9.2019 και μετά για την πρώτη ταξινόμηση καινούριων φορτηγών, και μεταγενέστερων προτύπων.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών μπορεί να ορίζεται νεότερο ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων (EURO) που πρέπει να πληρούν τα φορτηγά στα οποία χορηγείται η άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ του άρθρου 5».
Με βάση εξάλλου την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 85 του ν.5039/2023 (όταν εκδόθηκε ο νόμος αναριθμήθηκε σε άρθρο 84): «Με την προτεινόμενη ρύθμιση επικαιροποιούνται τα πρότυπα εκπομπών ρύπων που πρέπει να πληρούν τα φορτηγά οχήματα για τα οποία χορηγείται άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ με αρχική χορήγηση σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 3887/2010, ώστε να προσαρμοστεί η ρύθμιση στη σχετική τεχνική πρόοδο».
Αναφορικά με το νόμο 3887/2010, τώρα, να υπενθυμίσουμε πως επίσης προέβλεπε μεταγενέστερη ρύθμιση για τις προϋποθέσεις εκπομπών ρύπων, με την τότε διάταξη να αναγράφει πως: «Οι άδειες κυκλοφορίας φορτηγών δημόσιας χρήσης χορηγούνται αποκλειστικά για φορτηγά, τα οποία εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO IV ή EURO V ή μεταγενέστερων οδηγιών που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων».   
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »