Τη συλλογή απορριμμάτων εντός του αστικού ιστού, θα αναλάβουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικά 89 ηλεκτρικά οχήματα, Fuso eCanter, με τα 40 από αυτά να αναμένονται από το Νοέμβριο και τα υπόλοιπα μέσα στην επόμενη χρονιά
Το eCanter επόμενης γενιάς, λοιπόν, είναι ένα ενδεδειγμένο όχημα αποκομιδής απορριμμάτων σε σημεία όπου ο χώρος είναι περιορισμένος, με τον επικεφαλής πωλήσεων Marketing & Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας, Florian Schulz, να δηλώνει πως: «Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του και την υψηλή φέρουσα ικανότητα του πλαισίου, το ηλεκτρικό eCanter είναι ιδανικό για εταιρείες αποκομιδής απορριμμάτων που δραστηριοποιούνται σε στενούς δρόμους. Επιπλέον, το όχημα είναι απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων και αθόρυβο, καθιστώντας δυνατή τη συλλογή απορριμμάτων νωρίς το πρωί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Αυτό το καθιστά ιδιαίτερα κατάλληλο για εφαρμογές εντός των δήμων».
Η εταιρεία Καούσης έχει αναλάβει την υπερκατασκευή στο αμάξωμα
Από εκεί και πέρα, η συλλογή των απορριμμάτων θα πραγματοποιείται μέσα από την υπερκατασκευή της εταιρείας Καούσης, με τα οχήματα συλλογής απορριμμάτων να περιλαμβάνουν τεχνολογία συμπίεσης με περιστρεφόμενο τύμπανο, οι οποίες χρησιμοποιούνται έτσι κι αλλιώς για τη συλλογή οργανικών απορριμμάτων πρωτίστως σε μητροπολιτικές περιοχές.
Έτσι, τα οχήματα με μεταξόνιο 3,4 μέτρων διαθέτουν ένα περιστρεφόμενο τύμπανο χωρητικότητας 4 κυβικών μέτρων, που χρησιμοποιείται για τη συμπίεση των συλλεγόμενων σκουπιδιών (ποσοστό συμπίεσης 4:1), καθιστώντας το έτσι κατάλληλο για τα οργανικά απόβλητα. Προκειμένου να διασφαλιστεί δε, ότι η συμπίεση των απορριμμάτων θα είναι εξίσου αθόρυβη με το ίδιο το ηλεκτρικό φορτηγό, το τύμπανο εξοπλίστηκε με ένα πρόσθετο ηχομονωτικό ακουστικό κάλυμμα από αλουμίνιο, με την πίσω πόρτα να καλύπτει το κομμάτι των απόβλητων με υψηλή περιεκτικότητα σε υγρά.
Επιπλέον, το υδραυλικό σύστημα - το οποίο λειτουργεί σε μέγιστη πίεση 180 bar - με αναλογικές, ηλεκτροϋδραυλικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες ελέγχου κατεύθυνσης, είναι ειδικά σχεδιασμένο για ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το σύστημα ανύψωσης με ενσωματωμένη διαγνωστική παρακολούθηση της Terberg είναι συμβατό με δίτροχα δοχεία απορριμμάτων χωρητικότητας από 80 έως 390 λίτρα.
Όσον αφορά στον ανελκυστήρα, τώρα, αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι μόνο εξοπλισμένος με την τελευταία τεχνολογία RFID, αλλά διαθέτει επίσης ένα δυναμικό σύστημα ζύγισης που καταγράφει το βάρος των απορριμμάτων με ακρίβεια έως συν/πλην 0,5 κιλών.
Και οι κάδοι απορριμμάτων; Αυτοί καθαρίζονται κάθε φορά που αδειάζουν, με τον φορέα να χρησιμοποιεί ένα ενσωματωμένο σύστημα πλύσης δοχείων με πτυσσόμενη κεφαλή πλύσης – διατίθεται κι ένα πρόσθετο ακροφύσιο απολύμανσης.
Ακόμα, το όχημα είναι εξοπλισμένο με μια δεξαμενή καθαρού νερού 300 λίτρων και μια δεξαμενή λυμάτων 200 λίτρων, ενώ για τον περαιτέρω καθαρισμό του κάδου και του περιβάλλοντος χώρου μπορεί να χρησιμοποιηθεί το πιστόλι πλύσης νερού υψηλής πίεσης που είναι συνδεδεμένο στο όχημα με σωλήνα 15 μέτρων.
Ο επικεφαλής παραγωγής της παραδοσιακής ελληνικής εταιρείας κατασκευής αμαξωμάτων, Δημήτρης Καούσης, τονίζει ότι:
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς να καταστήσουμε τη συλλογή απορριμμάτων ουδέτερη ως προς το CO2 και χωρίς εκπομπές ρύπων. Με το FUSO eCanter ως βάση, επωφελούμαστε από την εξαιρετική ευελιξία του οχήματος. Μαζί με τους μηχανικούς μας, δουλέψαμε πάνω στην τεχνολογία ώστε να πληρούνται όλοι οι κανονισμοί για τη λειτουργία ενός τέτοιου οχήματος και είμαστε υπερήφανοι που αυτή η λύση έχει ήδη πείσει τους πρώτους δήμους».
Χωρητικότητα μπαταρίας 82,6 kWh για αυτονομία έως 140 χλμ
Το
Fuso eCanter, διαθέτοντας μεσαία μπαταρία 82,6 kWh, χαρίζει αυτονομία 140 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, το όχημα διατίθεται σε πέντε κατηγορίες βάρους (από 3,5 έως 8,55 τόνους), με έξι μεταξόνια (από 2,5 έως 4,75 μέτρα), τρεις ισχυρούς κινητήρες (από 130 έως 175 άλογα) και τρεις παραλλαγές καμπίνας (τη στάνταρ με πλάτος 1,7 μέτρα, την comfort των 2,0 μέτρων και την καμπίνα πληρώματος στα 2,0 μέτρα).
Με οθόνη αφής 5,7 ιντσών, για καλύτερη παρακολούθηση των λειτουργιών
Αξίζει να τονίσουμε εδώ πως ο σχεδιασμός του οχήματος, τα συστήματα παρακολούθησης και οι δικλίδες ασφαλείας στο αμάξωμα συμμορφώνονται με όλους τους τελευταίους κανονισμούς του προτύπου EN 1501, με την οθόνη αφής 5,7 ιντσών στην καμπίνα του οδηγού να επιτρέπει την παρακολούθηση των λειτουργιών, την εκτέλεση των διαγνωστικών ελέγχων και την πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του.
Ο Αντώνιος Ευαγγελούλης, Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ του Ελληνικού Εισαγωγέα και Γενικού Διανομέα των προϊόντων και υπηρεσιών της Daimler Truck Star Automotive Hellas, επισημαίνει αναφορικά με τις τεχνολογικές βελτιώσεις πως:
«Συνεργαζόμαστε πολύ στενά με την Καούσης για πάνω από 30 χρόνια. Χαίρομαι ιδιαίτερα που τα οχήματα, πάνω στα οποία δουλέψαμε μαζί για περισσότερο από ένα χρόνο, θα κυκλοφορούν από τον Νοέμβριο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, ο φορέας είναι ο πρώτος στην Ευρώπη που πληροί όλες τις προδιαγραφές για λειτουργία με προσωπικό όρθιο στις σχάρες πίσω. Αυτό δείχνει ότι μπορούμε επίσης να επιλύσουμε μεγάλες τεχνικές προκλήσεις και να υλοποιήσουμε πολύπλοκα αμαξώματα ακόμη και σε ένα ηλεκτρικό eCanter. Επιπλέον, η Star Automotive Hellas, έχει επενδύσει σημαντικά για να εξουσιοδοτήσει τα δύο δικά της συνεργεία, σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη, για την επισκευή και συντήρηση του eCanter. Όλα τα απαραίτητα εργαλεία, τα μέτρα ασφαλείας, οι τεχνικοί, η εκπαίδευση και οι πιστοποιήσεις είναι έτοιμα και είμαστε προετοιμασμένοι να προσφέρουμε άριστη υποστήριξη μετά την πώληση αυτών των οχημάτων. Συνολικά, ήταν ένα συναρπαστικό έργο που καταφέραμε να εκτελέσουμε από κοινού».