Ο σταθμός εδράζεται στους Άγιους Θεοδώρους.
Από την Coral Gas πραγματοποιείται η τροφοδοσία (από την Αυστρία) του πρατηρίου.
Μέχρι το 2026 προβλέπεται να γίνει πράξη η παραγωγή υδρογόνου από την ίδια τη Motor Oil.
«Μεταφέρεται» και στις αστικές συγκοινωνίες το υδρογόνο, στο πλαίσιο του έργου TRIERES.
Από τη θυγατρική της Motor Oil, AVIN, εγκαινιάστηκε το νούμερο ένα εμπορικό πρατήριο υδρογόνου της χώρας στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, εισάγοντας έτσι νέα δεδομένα στον κλάδο της ενεργειακής μετάβασης.
Πιο αναλυτικά, το συγκεκριμένο project, για το οποίο επενδύθηκαν 3 εκατομμύρια ευρώ - με τη συγχρηματοδότηση μάλιστα σε ποσοστό 50% να πραγματοποιείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CEF (Connecting Europe Facility) – αντιπροσωπεύει μια σειρά από καινοτομίες που επεκτείνονται σε διεθνές επίπεδο.
Αυτό, διότι στην περίπτωση της υδρογονοκίνησης έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα που ξεχωρίζει αφενός για τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων, αφετέρου για τον γρήγορο ανεφοδιασμό (βλ. 3 – 5 λεπτά), που μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία άνω των 700 χλμ. στα επαγγελματικά οχήματα.
Από την Coral Gas πραγματοποιείται η τροφοδοσία του πρατηρίου (από την Αυστρία)
Με δεδομένο εξάλλου πως το λειτουργικό κόστος των fuel cells είναι μικρότερο από εκείνο των συμβατικών κινητήρων και λαμβάνοντας υπόψη ότι μέσα από την αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας - για την παραγωγή υδρογόνου -, προάγεται η ενεργειακή μετάβαση, αντιλαμβάνεται κανείς τις προεκτάσεις της εν λόγω εξέλιξης.
Μιας εξέλιξης πάντως που πέρα από την AVIN, φέρει τη σφραγίδα και της Coral Gas, η οποία από την πλευρά της έχει επωμιστεί την τροφοδοσία του πρατηρίου με πράσινο υδρογόνο από την Αυστρία (Βιέννη), χρησιμοποιώντας τέσσερα ειδικά containers, με 111 φιάλες έκαστο, που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων (σ.σ. το υδρογόνο είναι μη τοξικό, αλλά θέλει μεγάλη προσοχή για διαρροές και για κινδύνους ανάφλεξης).
Μέχρι το 2026 προβλέπεται να γίνει πράξη η παραγωγή υδρογόνου από την ίδια τη Motor Oil
Από εκεί και πέρα, βέβαια, οι βλέψεις της Motor Oil δε σταματούν εδώ. Και αυτό, γιατί ο επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή του υδρογόνου να λαμβάνει χώρα από το 2026 και μετά στα διυλιστήρια της ίδιας της εταιρείας, προκειμένου να διασφαλιστεί η αυτάρκεια & ανεξαρτησία της.
Υπενθυμίζεται δε, πως το πρατήριο έγινε πράξη με στόχο να καλύπτεται ο ανεφοδιασμός τόσο των επιβατηγών όσο και των επαγγελματικών οχημάτων (ελαφρού & βαρέως τύπου) – με την κατασκευή του χώρου να πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της εταιρείας BFS.
«Μεταφέρεται» και στις αστικές συγκοινωνίες το υδρογόνο, στο πλαίσιο του έργου TRIERES
Καταλήγοντας, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι πρωτοβουλίες γύρω από την υδρογονοκίνηση αναμένεται να επεκταθούν και σε άλλους τομείς της δημόσιας σφαίρας, πρωτίστως μέσω του έργου TRIERES, που αφορά στην κλιμάκωση οικοσυστημάτων υδρογόνου πανευρωπαϊκά και το οποίο συνδέεται άμεσα με το έργο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους.
Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε από τον
Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Δήμα, η υδρογονοκίνηση προβλέπεται να ενσωματωθεί και στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς έχει ήδη εξασφαλιστεί η αντίστοιχη χρηματοδότηση από την ΟΣΥ για ένα λεωφορείο υδρογόνου, ενώ από το «Modernisation Fund» αντίστοιχα έχει εγκριθεί μια επενδυτική πρόταση του υπουργείου για την προμήθεια 50 υδρογονοκίνητων λεωφορείων.
Βάσει του CEF 2, άλλωστε, έχει επιβεβαιωθεί και η δημιουργία πρατηρίου υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της ΟΣΥ στα Άνω Λιόσια, μιας και όπως δήλωσε ο υπουργός:
«Η Ελλάδα διαθέτει από τα καλύτερα Αιολικά και Ηλιακά πεδία σε παγκόσμιο επίπεδο, τα οποία την καθιστούν ικανή να παράγει μεγάλες ποσότητες υδρογόνου, μέσω Ανανεώσιμων Πηγών ενέργειας (ΑΠΕ)».