Οι DHL, hylane & Daimler Truck συμφώνησαν για την προμήθεια 30 οχημάτων της Mercedes-Benz.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση για ηλεκτρικά φορτηγά στη Γερμανία φέτος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος χρηματοδότησης KsNI ολοκληρώθηκε η συμφωνία.
Το βραβευμένο eActros 600 θα προστεθεί στον ήδη μεγάλο στόλο της DHL μέχρι τα μέσα του 2026.
Στο πλαίσιο της έκθεσης Transport Logistic του Μονάχου, τρεις από τους πλέον επιφανείς φορείς της εφοδιαστικής αλυσίδας κατέληξαν σε ένα κοινό project, με επίκεντρο το Mercedes-Benz eActros 600.
Ο λόγος φυσικά για την Daimler Truck και τους παρόχους υπηρεσιών logistics & ενοικίασης επαγγελματικών οχημάτων, DHL και hylane αντίστοιχα, που έδωσαν τα χέρια για την προμήθεια τριάντα (30) ηλεκτρικών φορτηγών από τη νέα ναυαρχίδα της Mercedes-Benz – με τη σύμβαση πάντως να προβλέπει την εφαρμογή του μοντέλου «Transport as a Service» της hylane.
Αυτό σημαίνει πως η DHL δεν πρόκειται να αγοράσει τα οχήματα, αντιθέτως η hylane θα χρεώνει την DHL με βάση τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα.
Όπως δήλωσε εξάλλου ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Trucks & FUSO στην Daimler Truck Germany, Christian Wilz: «Με το eActros 600, φέρνουμε στο δρόμο ένα ισχυρό και εξαιρετικά αποδοτικό ηλεκτρικό φορτηγό, ειδικά σχεδιασμένο για τις απαιτήσεις των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων – που μπορεί ήδη σήμερα να λειτουργήσει οικονομικά. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη στενή συνεργασία με την hylane και την DHL, καθώς και από την παραγγελία για 30 οχήματα. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή ψήφο εμπιστοσύνης στην τεχνολογία μας και για μια σαφή δέσμευση για αλλαγή».
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση για ηλεκτρικά φορτηγά στη Γερμανία φέτος
Σε κάθε περίπτωση, το στοιχείο εκείνο που χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς εδώ είναι πως η συμφωνία μεταξύ των τριών εταίρων αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη σύμβαση για ηλεκτρικά φορτηγά στη Γερμανία φέτος, με τα οχήματα να προβλέπεται να αξιοποιηθούν στο τμήμα Post & Parcel Germany - για τη μεταφορά μεταξύ των κέντρων δεμάτων.
Μάλιστα, για την hylane, η προσθήκη 30 φορτηγών
eActros 600 σηματοδοτεί μια στοχευμένη επέκταση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου της, το οποίο μέχρι στιγμής επικεντρωνόταν σε ηλεκτρικά φορτηγά με fuel cells.
Στο πλαίσιο του προγράμματος χρηματοδότησης KsNI ολοκληρώθηκε η συμφωνία
Όσον αφορά στη συμφωνία αυτή καθαυτή τώρα, αξιομνημόνευτο είναι το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά που θα αποκτήσει η DHL στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την hylane και την Daimler Truck εντάσσονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα χρηματοδότησης KsNI (Climate-Friendly Commercial Vehicles and Infrastructure) – ένα πλάνο που αποσκοπεί
στη μείωση των εκπομπών ρύπων, μέσα από τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Το βραβευμένο eActros 600 θα προστεθεί στον ήδη μεγάλο στόλο της DHL μέχρι τα μέσα του 2026
Καταλήγοντας, το μόνο βέβαιο είναι πως το βραβευμένο μοντέλο της Mercedes-Benz εξακολουθεί – και θα εξακολουθήσει - να κλέβει τις εντυπώσεις. Όχι μόνο λόγω του τίτλου
«International Truck of the Year 2025» που του απονεμήθηκε πριν από κάποιους μήνες, αλλά κι επειδή χάρη στην επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια των υποχρεωτικών διαλειμμάτων, δύναται να καλύπτει ακόμη και αποστάσεις άνω των 1.000 χλμ. ημερησίως, αξιοποιώντας τόσο την ανθεκτική τεχνολογία κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) των μπαταριών του, όσο και τον πρόσφατα εξελιγμένο άξονα ηλεκτρικής κίνησης.
Το eActros 600, άλλωστε,
έχει ήδη αποδείξει την πρακτικότητά του κατά τη διάρκεια εντατικών δοκιμαστικών διαδρομών σε όλη την Ευρώπη, έχοντας ως σημείο αναφοράς του τη χωρητικότητα μπαταρίας άνω των 600kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία 500 χλμ., ενώ παραδίδεται σταθερά σε πελάτες από τον Δεκέμβριο του 2024.
Ομοίως, σε ό,τι έχει να κάνει με τα 30 συγκεκριμένα οχήματα, αυτά αναμένεται να φτάσουν στον προορισμό τους μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2026, ενισχύοντας έτσι δυναμικά τον ήδη ξεχωριστό στόλο βιώσιμων φορτηγών της DHL που περιλαμβάνει: 16 ηλεκτρικά φορτηγά και 450 φορτηγά CNG στις μεταφορές, καθώς και 32.400 ηλεκτρικά φορτηγά για last mile παραδόσεις.
Τέλος, αναφορικά με τις υποδομές φόρτισης, η εταιρεία διαθέτει 10 σταθμούς ανεφοδιασμού CNG και 41.000 ηλεκτρικά σημεία φόρτισης, ενώ στοχεύει στον εκμηδενισμό όλων των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050.
Αυτό, αφού καταφέρει όμως πρώτα να αυξήσει το μερίδιο των οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα στον τομέα των μεταφορών κατά περίπου 30% έως το 2030…