Νέα δεκαετία & νέα δυναμική!
44.839 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2020)
Με συγκρατημένη αισιοδοξία, νέους υψηλούς στόχους και στοίχημα-στόχο οι ελληνικές μεταφορές να κατακτήσουν και πάλι την θέση που τους αξίζει στην παγκόσμια αγορά!
Μας μιλά η Κα Ηρώ Δουμάνη, Γενική Διευθύντρια ΟΦΑΕ και Αντιπρόεδρος Συμβουλίου Εμπορευματικών Μεταφορών IRU.
Το 2019 σηματοδότησε το κλείσιμο της πιο δύσκολης ίσως δεκαετίας για την εθνική μας οικονομία. Ιδιαιτέρως δε για τον κλάδο των οδικών μεταφορών, όπου η πρόκληση αυτή ήρθε σε συνδυασμό με μεγάλες αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο διεξαγωγής της επαγγελματικής δραστηριότητας, με την ενσωμάτωση των Κανόνων της ΕΕ στο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις οδικές μεταφορές, δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις στην αγορά παράλληλα με την οικονομική ύφεση.
ΠαρΆολα αυτά, θα πρέπει να σημειώσουμε πως το 2019 έκλεισε αυτό τον δύσκολο κύκλο, αφήνοντας πίσω του ένα αίσθημα συγκρατημένης αισιοδοξίας, αφού είναι πλέον φανερό πως η ελληνική αγορά είναι πιο ώριμη καθώς επίσης έχει αφομοιώσει όλα τα νέα δεδομένα και πλέον έχει αρχίσει να αποκτά την δυναμική εκείνη που θα χρειαστεί προκειμένου να ανακάμψει.
Με την ματιά μας στραμμένη στο μέλλον, στις νέες τάσεις που θα φέρουν τεράστιες αλλαγές στην λειτουργία της παγκόσμιας αγοράς καθώς και στις νέες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής, η ΟΦΑΕ λειτούργησε με σκοπό να προετοιμάσει την ελληνική αγορά αναλόγως. Το 2019 πετύχαμε κάτι περισσότερο από αυτό, καθώς με την υλοποίηση του πιλοτικού έργου για την εφαρμογή της ψηφιακής φορτωτικής (e-CMR), καθιερώθηκε η Ελλάδα ως μία από τις πρωτοπόρους χώρες στην ψηφιοποίηση των συνοδευτικών εγγράφων της μεταφοράς!
Υποδεχόμαστε το 2020 κρατώντας την θετική ενέργεια και την κεκτημένη ταχύτητα που αποκτήσαμε το 2019, και θέτουμε νέους υψηλούς στόχους για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής μεταφοράς. Το πρόγραμμα εργασίας της ΟΦΑΕ για το 2020 είναι αρκετά βαρύ και η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να θέσουμε σωστά τις προτεραιότητες.
Οι στόχοι μας καθορίζονται από δύο βασικούς παράγοντες, και συγκεκριμένα την καινοτομία και το περιβάλλον. Eντείνουμε τις προσπάθειες για την μετάβαση του κλάδου στην ψηφιακή εποχή έχοντας πλέον αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία από το e-CMR. Είναι πλέον σαφές, πως οι νέες τεχνολογίες είναι εδώ για να εκσυγχρονίσουν και να ενισχύσουν την λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, ενισχύοντας την διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα, και την ασφάλεια των διαδικασιών καθώς επίσης συμβάλλουν και στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Το περιβάλλον είναι η μεγαλύτερη πρόσκληση της νέας δεκαετίας που μόλις ξεκίνησε, και η βιώσιμη ανάπτυξη το μεγαλύτερο στοίχημα όλων μας! Οι οδικές μεταφορές θα παίξουν κομβικό ρόλο και σε αυτόν τον τομέα, καθώς η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος αποτελεί πλέον στόχο και υποχρέωση όλου του κλάδου.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού σε εθνικό επίπεδο, το στοίχημα είναι η ανανέωση του στόλου των ελληνικών βαρέων οχημάτων Δ.Χ., και η ΟΦΑΕ το έχει θέσει προτεραιότητα στην ατζέντα της. Αγορά και πολιτεία οφείλουν να συνεργαστούν για βρουν τον τρόπο εκείνο που θα ενισχύσει τις επενδύσεις σε οχήματα νέας τεχνολογίας, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, οδηγώντας στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά κυρίως στην μείωση των εκπομπών ρύπων CO2. Σε αυτή την προσπάθεια, η ευρωπαϊκή πρακτική θα μας βοηθήσει αρκετά, καθώς στην Δυτική Ευρώπη ακολουθούνται τα τελευταία χρόνια την «πράσινη» πολιτική και στις μεταφορές, παρέχοντας έμμεσα και άμεσα κίνητρα και χρηματοδοτικά εργαλεία στους επαγγελματίες, προκειμένου να επενδύσουν σε μεταφορές πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Μένει λοιπόν, να αναγνωρίσουμε τις πολιτικές εκείνες που μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν και στην Ελλάδα.
Τελικά, όλα δείχνουν πως το 2020 θα είναι μια δυναμική χρονιά, εφαλτήριο για μια νέα δυναμική δεκαετία, στο τέλος της οποίας ο κλάδος των οδικών μεταφορών θα έχει αλλάξει ριζικά! Το μεγάλο μας στοίχημα... οι ελληνικές μεταφορές να κατακτήσουν και πάλι την θέση που τους αξίζει στην παγκόσμια αγορά!
Ηρώ Δουμάνη
Γενική Διευθύντρια ΟΦΑΕ
Αντιπρόεδρος Συμβουλίου Εμπορευματικών Μεταφορών IRU