Για το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης, μίλησε ο Πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης, αναδεικνύοντας τα προβλήματα και τις ευκαιρίες της εγχώριας αγοράς.
Στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών–ITC 2021 που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, συμμετείχε ο Πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, κ. Ιωάννης Δ. Σαρακάκης.
«Αναμφισβήτητα το μέλλον, όπως μπορούμε σήμερα να το προβλέψουμε, είναι ηλεκτρικό. Η εγχώρια αγορά έχει υποδεχθεί τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με σχετικό ενθουσιασμό και η ελκυστικότητά τους αναμένεται να βελτιωθεί», τόνισε κατά την ομιλία του ο κ. Σαρακάκης αναφερόμενος στο μέλλον της αυτοκίνησης και της αστικής κινητικότητας, ενώ υπογράμμισε ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε και τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συγκλίνουν με αυτές των συμβατικών.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, το πρώτο 5μηνο του 2021 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έκλεισε στο 5,3%, όταν το αντίστοιχο διάστημα το 2020 έφθανε μετά βίας το 1%. Στη συνέχεια της ομιλίας του τόνισε ότι, ενόσω σχεδιάζεται ένα μέλλον οικολογικό και αειφόρο, ως μελανό σημείο συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων, με τροποποιημένα στοιχεία, και ιδιαιτέρως φορτηγών και λεωφορείων, από την Ευρώπη. Τα νούμερα, όπως υποστήριξε, είναι εντυπωσιακά και αποκαρδιωτικά: 9 στα 10 φορτηγά που εισάγονται είναι παλαιά και άρα ρυπογόνα.
Στο σημείο αυτό, παρέθεσε τα ακόλουθα στατιστικά στοιχεία: Ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη εκσυγχρονίζει τον στόλο της, στην Ελλάδα διατηρείται η μεγάλη ηλικία του στόλου, στα 21,2 χρόνια για τα βαρέα φορτηγά ή στα 19,9 για τα λεωφορεία, τη μεγαλύτερη της Ευρώπης των «27». «Με μεγάλη ικανοποίηση βλέπουμε το Υπουργείο Μεταφορών να είναι πρόθυμο να σχεδιάσει μέτρα ανανέωσης του υπέργηρου στόλου αυτού», συμπλήρωσε στη συνέχεια.
Τέλος, για τις αστικές συγκοινωνίες και την επικείμενη προμήθεια των 800 νέων λεωφορείων, ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη δήλωσε ότι «η αγορά θα ανταποκριθεί στις ανάγκες του διαγωνισμού», υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά επιχειρείται η ανανέωση του στόλου, με μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία αναμφισβήτητα αντιπροσωπεύουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών και θα αλλάξουν την εικόνα και το περιβάλλον Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα υβριδικά λεωφορεία (full hybrid electric) που αποτελούν μια αξιόπιστη και φιλική προς το περιβάλλον λύση η οποία είναι δοκιμασμένη επί 10 χρόνια στην Ε.Ε. και τις ΗΠΑ. Συγκρινόμενα με τα συμβατικά diesel, τα υβριδικά λεωφορεία επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 40% και φυσικά μειωμένη αέρια ρύπανση (-40% CO2 και -50% NOx), χαμηλότερη ηχορρύπανση και κόστος συντήρησης.
Κλείνοντας τόνισε ότι τα υβριδικά ηλεκτρικά προσφέρουν το βασικό πλεονέκτημα των πετρελαιοκινήτων λεωφορείων, δηλαδή την αυτονομία και την αξιοποίηση της υφιστάμενης υποδομής υποστήριξης τους.