Μειωμένη κατανάλωση κατά 10%
25.658 Επισκέψεις στο άρθρο (11/8/2021)
Η αναβαθμισμένη εμφάνιση των νέων DAF δεν εξαντλείται στο στιλιστικό του πράγματος, καθώς η τεράστια δουλειά που έχει γίνει από τους σχεδιαστές της DAF Trucks για τη βελτίωση της αεροδυναμικής κατά 16%, είναι υπεύθυνη για το 6,3% -από το συνολικό 10%- που έχει μειωθεί η κατανάλωση. Φυσικά, τα νέα DAF XF, XG εξοπλίζονται με καινούργιους κινητήρες και κιβώτια, όπως και με νέους πίσω άξονες, τεχνολογίες που βοήθησαν με τη σειρά τους στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Υπεύθυνη για τη μείωση της κατανάλωσης κατά 6,3% είναι η αναβαθμισμένη αεροδυναμική.
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »
Αναλυτικότερα, η καύση των κινητήρων PACCAR MX-11 των 10,8 λίτρων και PACCAR MX-13 των 12,9 λίτρων έχει βελτιστοποιηθεί μέσω της χρήσης νέων εγχυτήρων, μιας νέας κυλινδροκεφαλής και μπλοκ - επιτρέποντας υψηλότερες πιέσεις κυλίνδρων - και ενός νέου σχεδιασμού εμβόλων. Επιπλέον, μια νέα γενιά αποδοτικών υπερσυμπιεστών χρησιμοποιείται για την καλύτερη διαχείριση του αέρα και νέοι αεροσυμπιεστές, αντλίες λαδιού και εναλλάκτες διασφαλίζουν ότι οι παρασιτικές απώλειες μειώνονται στο ελάχιστο. Το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων έχει επανασχεδιαστεί για να επιτευχθεί η συντομότερη διαδρομή από την έξοδο του κινητήρα έως την είσοδο EAS, για ελάχιστη απώλεια θερμοκρασίας καυσαερίων και υψηλότερη απόδοση. Συνολικά, όλα τα παραπάνω συμβάλουν κατά 3% στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Οι αναβαθμισμένοι κινητήρες PACCAR MX-11 και MX-13 (φωτό) εμφανίζουν υψηλότερη ροπή κατά 50 - 100 Nm, με την κορυφαία έκδοση των 530 hp να παράγει έως και 2.700 Nm ροπής.
Σημειώνεται, πως τα νέα DAF XF, XG και XG+ εξοπλίζονται με το αυτοματοποιημένο, αναβαθμισμένο κιβώτιο ταχυτήτων TraXon. Βελτιωμένοι είναι και οι πίσω άξονες όπως και το σύστημα πέδησης, με τη νέα γενιά δαγκάνων φρένων να εμφανίζει λιγότερες απώλειες τριβής και μικρότερο βάρος. Συνολικά, το απόβαρο το νέου τράκτορα XF 4x2 ορίζεται στα μόλις 6.912 κιλά, ενώ τα επικουρικά συστήματα όπως το Predictive Cruise Control 3 με λειτουργία EcoRoll και το Preview Downhill Speed Control, βοηθούν στα χαμηλότερα κατά 10% επίπεδα κατανάλωσης.
Η καύση των κινητήρων PACCAR MX-11 (φωτό) των 10,8 λίτρων και PACCAR MX-13 των 12,9 λίτρων έχει βελτιστοποιηθεί.
Αξίζει να αναφερθεί, πως οι αναβαθμισμένοι κινητήρες PACCAR MX-11 και MX-13 εμφανίζουν υψηλότερη ροπή κατά 50 - 100 Nm, με την κορυφαία έκδοση των 530 hp να παράγει έως και 2.700 Nm ροπής. Ο νέας γενιάς υπερσυμπιεστής HE400 υπόσχεται καλύτερη διαχείριση του αέρα και επίτευξη της υψηλότερης ροπής μόλις στις 900 σ.α.λ. Σημειώνεται, πως η DAF εισάγει ενημερώσεις «over-the-air» για τον κινητήρα και τα συστήματα μετεπεξεργασίας, τον εγκέφαλο (ECU), το Central Security Gateway (CSG) και το DAF Connect. Σημαντικό είναι το γεγονός, πως τα διαστήματα σέρβις φτάνουν έως και τα 200.000 χιλιόμετρα.