Mercedes-Benz Citaro: ένδοξη ιστορία 25 χρόνων
23.805 Επισκέψεις στο άρθρο (20/7/2022)
Το best-seller μοντέλο της Daimler Buses, το Mercedes-Benz Citaro με τα 25 χρόνιας ζωής και τις πάνω από 60.000 πωλήσεις, αποτελεί ένα από τα επιδραστικότερα αστικά λεωφορεία. Ας δούμε λίγη από την ιστορία του…
Mercedes-Benz Citaro: ο θρύλος των αστικών λεωφορείων!
- Ένδοξη ιστορία 25 χρόνων
- Πάνω από 60.000 πωλήσεις
- Σημείο αναφοράς σε άνεση & ασφάλεια
- Diesel, υβριδικό & ηλεκτρικό (eCitaro)
Το Citaro αποτελεί το best-seller λεωφορείο της Mercedes‑Benz, καθώς από το ντεμπούτο του 1997 έχουν πωληθεί περισσότερες από 60.000 μονάδες, σε μια ένδοξη 25ετή πορεία γεμάτη διακρίσεις και καινοτομίες.
Ενδεικτικά, το 1ο Citaro παραδόθηκε στην εταιρεία Hamburger Hochbahn στις 27 Νοεμβρίου 1997 και το χιλιοστό στην Sudwestdeutsche Verkehrs-Aktiengesellschaft το 2000. Το υπ’ αριθμόν 5.000 Citaro ανήκει στην αυστριακή Postbus και το νούμερο 10.000 στην ισπανική Alsa.
Στη σουηδική Bergkvarabuss και στη γερμανική Pflieger Reise- und Verkehrs GmbH παραδόθηκαν οι υπ’ αριθμόν 15.000 και 20.000, αντίστοιχα. Το νούμερο 30.000 δόθηκε το 2012 στην Αυστρία και στην εταιρεία Linz Linien, ενώ το 40.000ο Citaro πήγε στο Λουξεμβούργο και στην Voyage Emile Weber. Το 2017, ένα CapaCity της Wiener Linien έσπασε ένα σημαντικό ορόσημο παραγωγής, αποτελώντας την 50.000η μονάδα του Citaro.Το 1ης γενιάς Mercedes-Benz Citaro του 1997.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πολυβραβευμένες εκδόσεις 10,5 - 21 μέτρων
Σημαντική χρονιά ήταν και το 2005, όταν και είχε παρουσιαστεί το χαμηλής εισόδου Citaro LE φέροντας μια σειρά αλλαγών, οι οποίες ενσωματώθηκαν από την άνοιξη του 2006 σε όλα τα μοντέλα της σειράς. Το 2005 είχε κάνει το ντεμπούτο του και το 4 αξόνων, αρθρωτό Mercedes-Benz CapaCity των 19,5 μέτρων, ενώ ένα χρόνο αργότερο κάνει την εμφάνισή του το Citaro K των 10,5 μέτρων. Κάπως έτσι -και μετά από 32.000 πωλήσεις- φτάνουμε στο 2011 και στη 2η γενιά του Citaro, στη γκάμα της οποίας εντυπωσιάζει το CapaCity L μήκους 21 μέτρων.
Πλήθος βραβείων -ανάμεσά τους και κάμποσες φορές ο τίτλος «Bus of the Year»- έχει λάβει το Citaro τα τελευταία 25 χρόνια. Αξίζει να αναφέρουμε τα εξής: Dekra Environmental Award, Busworld Grand Award, EBUS Award και IBC Award. Από το 1998, έχει κερδίσει πάνω από 20 φορές το Customer Prize στα ETM Award «Best Commercial Vehicles».
Από το Euro II στην απουσία ρύπων
Κατά το ντεμπούτο το 1997, το Citaro έφερε ένα diesel σύνολο που πληρούσε τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro II, με τον Euro III κινητήρα να ακολουθεί το 2001, ενώ τρία χρόνια αργότερα, το 2004, το Citaro ήταν ήδη συμβατό με τα Euro IV πρότυπα, χάρη στο νέο τότε σύστημα SCR. Τη σκυτάλη πήρε το 2006 ο Euro V κινητήρας με το φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, ενώ το 2012 ικανοποίησε τις προδιαγραφές Euro VI. Ακολούθησε το υβριδικό Citaro και μετά από πλήθος δοκιμών, το 2018 ήταν έτοιμο το πλήρως ηλεκτρικό eCitaro μηδενικών ρύπων, το οποίο παρουσιάστηκε πρόσφατα και στην έκδοση eCitaro Range Extender με κυψέλες καυσίμου της Toyota.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η εξέλιξη του εσωτερικού
Εντύπωση είχε προκαλέσει το 1997 το
κόκπιτ του Citaro, στο οποίο το τιμόνι μπορούσε να ρυθμιστεί μαζί με τον πίνακα οργάνων ώστε να ταιριάζει απόλυτα στον οδηγό, ο οποίος είχε στη διάθεσή του ξεχωριστό έλεγχο του συστήματος κλιματισμού. Σημαντικές και καθολικές ήταν οι βελτιώσεις στον χώρο οδήγησης του 2
ης γενιάς μοντέλου του 2011.
Αναβαθμίσεις, φυσικά, λάμβαναν χώρα και στον
χώρο επιβατών, καθώς ήδη από το 1997 υπήρχαν καινοτόμα στοιχεία, τα οποία ενισχύθηκαν σημαντικά κατά την ανανέωση του 2006, όταν και λανσαρίστηκαν -μεταξύ άλλων- τα πιο άνετα καθίσματα «
City Star Eco», με τα «
Inter Star Eco» να τοποθετούνται στο περιαστικό
Citaro U. Στην επιπλέον άνεση ποντάρει και το νέας γενιάς μοντέλο το 2011, το εσωτερικό του οποίου αναβαθμίζεται
το 2018 με το λανσάρισμα του eCitaro.
Με έμφαση στην ασφάλεια
Έμφαση είχε δοθεί εξαρχής και στην ασφάλεια, με το 1
ο Citaro να διαθέτει
δισκόφρενα παντού,
ABS και ηλεκτρο-πνευματικό σύστημα πέδησης
EBS. Το 2011 η Mercedes-Benz έγινε η 1
η εταιρεία που προσέφερε
ESP σε αστικό λεωφορείο, ενώ τρία χρόνια αργότερα το αρθρωτό μοντέλο διέθετε το
ATC (Articulation Turntable Controller) για προστασία από το «δίπλωμα» (στάνταρ στα Citaro G, eCitaro G και CapaCity). Σήμερα, το Citaro εξακολουθεί να θέτει τα πρότυπα με τις τεχνολογίες
Sideguard Assist και
Preventive Brake Assist. Περιττό είναι ίσως να αναφέρουμε, πως ήδη από το λανσάρισμα είχε υπάρξει μεγάλη φροντίδα για τη μέγιστη δυνατή
παθητική ασφάλεια.