- Αεροδυναμική & σύστημα μετάδοσης κίνησης βελτιστοποιούν έως και 3% την αποδοτικότητα καυσίμου
- Καινοτομίες στον οπίσθιο άξονα SR1344
- Παθητική & ενεργητική ασφάλεια, με κάμερες & αναγνώριση ορίων ταχύτητας
- Χαμηλότερα επίπεδα θορύβου για μεγαλύτερη άνεση
Καινοτομίες στον οπίσθιο άξονα SR1344
Συνακόλουθα, η DAF εισάγει αρκετές καινοτομίες στο δημοφιλές πρόγραμμα οπίσθιου άξονα SR1344. Συγκεκριμένα, ένας νέος σχεδιασμός γραναζιών για αυξημένη αντοχή και ανθεκτικότητα, επιτρέπει την υψηλότερη απόδοση ισχύος του PACCAR MX-13, με τη νέα στρατηγική αλλαγής στο κιβώτιο ταχυτήτων και τις αναβαθμίσεις στον κινητήρα να καθιστούν δυνατή την εφαρμογή της σχέσης μετάδοσης 2,05:1 στον πίσω άξονα. Αυτό, σε συνδυασμό με το πιο δημοφιλές μέγεθος ελαστικών 315/70R22.5, οδηγεί σε υψηλότερη αποδοτικότητα καυσίμου για όλους τους κινητήρες των μοντέλων 4x2.
Επιπλέον, για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των μοντέλων της Νέας Γενιάς DAF, το σύστημα κάμερας DAF Digital Vision (που αντικαθιστά τους συμβατικούς καθρέφτες), το Predictive Cruise Control και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης γίνονται στάνταρ στις εκδόσεις 4Χ2 και 6Χ2, προσφέροντας άλλο ένα 6% κέρδος στην αποδοτικότητα καυσίμου.
Παθητική & ενεργητική ασφάλεια, με κάμερες & αναγνώριση ορίων ταχύτητας
Τα φορτηγά DAF νέας γενιάς θέτουν νέα πρότυπα στην παθητική ασφάλεια, χάρη στις χαμηλές γραμμές ζώνης του παραθύρου, το παράθυρο θέασης του πεζοδρομίου, τις εξελιγμένες ψηφιακές κάμερες, την ισχυρή δομή της καμπίνας, το πατενταρισμένο σύστημα μετατόπισής της και το σύστημα διεύθυνσης ελεγχόμενης μετατόπισης.
Ακολούθως, σε ό,τι έχει να κάνει με τα ADAS, εδώ αντικρίζουμε το προηγμένο σύστημα AEBS τελευταίας γενιάς που είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες ραντάρ (2 μεγάλης και 1 μικρής εμβέλειας) και μια κάμερα, παρέχοντας πλήρως αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή σύγκρουσης ευάλωτων χρηστών του δρόμου μπροστά από το όχημα.
Από εκεί και πέρα, ένα πρόσθετο ραντάρ φροντίζει για τη νέα λειτουργία Drive-off Assist, που αφορά στον εντοπισμό και την προειδοποίηση του οδηγού για τυχόν κοντινούς ευάλωτους χρήστες του δρόμου σε στάση ή απομακρυσμένα, την ίδια ώρα που ο καταγραφέας δεδομένων συμβάντων καταγράφει εικόνες και δεδομένα όταν ενεργοποιείται η προειδοποίηση πέδησης AEBS. Από την πλευρά του, το DAF Side & Turn Assist προειδοποιεί σε περίπτωση που πεζοί, ποδηλάτες ή οχήματα βρίσκονται στα τυφλά σημεία του οχήματος ή ακόμα και στο πίσω μέρος του ρυμουλκούμενου.
Συν τοις άλλοις, κάθε DAF νέας γενιάς διαθέτει σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας που ενημερώνει τον οδηγό αν τυχόν… ξεφύγει, ενώ η νέα κάμερα οπισθοπορείας δείχνει τι συμβαίνει στο πίσω μέρος του φορτηγού σε μια οθόνη στην καμπίνα. Αντίστοιχα, το σύστημα υποβοήθησης μεγάλης σκάλας φώτων (προαιρετικό) απενεργοποιεί αυτόματα τη μεγάλη σκάλα φώτων όταν έρχονται ή προπορεύονται άλλα οχήματα, ενώ το Emergency Stop Signal προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου μέσω των φώτων κινδύνου που αναβοσβήνουν όταν το φορτηγό επιβραδύνει έντονα.
Τέλος, το νέο σύστημα DAF Drowsiness Detection αξιολογεί την εγρήγορση του οδηγού και ειδοποιεί όταν χρειάζεται διάλειμμα, ενώ έχει προβλεφθεί και αλκοολικό κλείδωμα που διευκολύνει την εγκατάσταση μιας συσκευής που εξασφαλίζει αρνητικό αποτέλεσμα αλκοτέστ πριν από την εκκίνηση του κινητήρα.
Η δύναμη της άνεσης
Οι νέες αναβαθμίσεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης έχουν ως αποτέλεσμα τα ακόμη χαμηλότερα επίπεδα θορύβου σε συνθήκες ταξιδιού, καθώς λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές, ενώ οι βελτιστοποιήσεις του κινητήρα σε συνδυασμό με τη νέα στρατηγική αλλαγής σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων εξασφαλίζουν βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά.
Επιπλέον, η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης στόλου PACCAR Connect διαθέτει Connected Truck Navigation και επιτρέπει την αποστολή πλήρους σχεδιασμού διαδρομής από την αρχική βάση απευθείας στη δευτερεύουσα οθόνη του φορτηγού για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού, ενώ μεταξύ των χαρακτηριστικών είναι οι επιλογές δρομολόγησης του τελευταίου και του πρώτου μιλίου.