Στην πιο δημοφιλή κατηγορία οχημάτων των ΗΠΑ, αυτή των μεγάλων Pick-Up, επανατοποθετείται με αξιώσεις η Toyota λανσάροντας το νέας γενιάς Tundra, το οποίο διαθέτει μια νέα twin-turbo V6 υβριδική έκδοση 437 ίππων, αλλά και την εκδοχή «TRD» που μπαίνει στο …μάτι του κραταιού, Ford F-150 Raptor.
Με το νέας γενιάς Tundra, η Toyota επανατοποθετείται στην ιδιαίτερα δημοφιλή αγορά των μεγάλων Pick-Up της Αμερικής, προκειμένου να αντιμετωπίσει με αξιώσεις μοντέλα όπως τα Ford F-150, Ram 1500, Chevrolet Silverado και Nissan Titan. Η παραγωγή του μοντέλου θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο Toyota Motor Manufacturing Texas (TMMTX) του Σαν Αντόνιο, ενώ οι πωλήσεις του προγραμματίζεται να εκκινήσουν προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Δυναμική εμφάνιση και προηγμένα χαρακτηριστικά για το νέας γενιάς Toyota Tundra.
Το νέο Tundra βασίζεται στη νέα αρθρωτή TNGA-F πλατφόρμα της ιαπωνικής εταιρείας και έχει αντικαταστήσει τον άκαμπτο πίσω άξονα με τα φύλλα σούστας του παρελθόντος, με μία ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Η κορυφαία έκδοση «TRD Pro» διαθέτει αμορτισέρ της FOX για βέλτιστα off-road χαρακτηριστικά, ενώ το εξοπλιστικό πακέτο «TRD» φοράει αμορτισέρ της Bilstein, με την ανάρτηση να φέρει αλουμινένια μέρη για μείωση του βάρους.
Τρεις επιλογές καρότσας μήκους από 1.676 έως 2.469 χλστ. και δύο εκδόσεις αμαξώματος (Double Cab και CrewMax).
Ελκτική ικανότητα με φρένα έως και 5.443 κιλών και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 880 κιλών για το νέο Tundra.
Αξίζει να αναφερθεί, πως το «TRD Off-Road Package» είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις SR5, Limited και 1794, προσφέροντας τροχούς 18 ιντσών (οι Limited και 1794 έχουν 20 ιντσών),γρίλια TRD, off-road ανάρτηση, προστατευτικές ποδιές και λασπωτήρες, με τα 4×4 μοντέλα να φέρουν ηλεκτρονικό κλείδωμα του πίσω διαφορικού και τα συστήματα Multi-Terrain Select (MTS) και Crawl Control.
To twin-turbo V6 υβριδικό σύστημα «i-FORCE MAX» έχει απόδοση 437 ίππων ισχύος και 790 Nm ροπής.
Κυρίαρχη στο ευρύχωρο εσωτερικό είναι η οθόνη αφής μεγέθους έως και 14 ιντσών.
Σημειώνεται, πως το Tundra νέας γενιάς θα διατίθεται τόσο ως 4×2 όσο και ως 4×4, σε πλήθος εκδόσεων και σε δύο εκδοχές αμαξώματος, την Double Cab και την CrewMax. Η πρώτη διαθέτει μια καρότσα μήκους 1.981 ή 2.469 χλστ. και η δεύτερη προσφέρει την επιλογή ανάμεσα στα 1.676 και τα 1.981 χλστ. μήκους χώρου φόρτωσης. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 880 κιλά και είναι αυξημένο κατά 11% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ η ελκτική ικανότητα με φρένα έχει βελτιωθεί κατά 17,6% και αγγίζει έως και τα 5.443 κιλά.
Ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και off-road έκδοση της FOX για το κορυφαίο TRD Pro.
Περνώντας στο «ζουμί» του πράγματος, κάτω από το «μυώδες» καπό του νέου Pick-Up της Toyota συναντάμε πλέον -όχι ένα V8 σύνολο- αλλά έναν (ισχυρότερο) twin-turbo V6 κινητήρα χωρητικότητας 3.445 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει ισχύ 389 ίππων και ροπή 649 Nm. Εκτός από τη «βασική» έκδοση, η Toyota λανσάρει και μια νέα υβριδική, με το επονομαζόμενο σύστημα «i-FORCE MAX» να προσθέτει στον 24βάλβιδο V6 κινητήρα βενζίνης ένα ηλεκτρικό μοτέρ, που κινεί το όχημα σε ταχύτητες έως και 29 χλμ./ώρα. Η συνδυασμένη απόδοση του υβριδικού συστήματος ανέρχεται στα 437 άλογα ισχύος στις 5.200 σ.α.λ. και η ροπή «σκαρφαλώνει» στα 790 Nm, διαθέσιμα μόλις στις 2.400 σ.α.λ. Αμφότεροι οι κινητήρες συνεργάζονται με το νέο 10τάχυτο, προηγμένο αυτόματο κιβώτιο «ECTi».
Αναφορικά με την καμπίνα, εκεί κυριαρχεί δίχως αμφιβολία η τεράστια οθόνη αφής 14 ιντσών (στάνταρ είναι 8 ιντσών) του νέου συστήματος infotainment «Toyota Audio Multimedia». Για τη δημιουργία ενός πλήρως ψηφιακού περιβάλλοντος, υπάρχει η επιλογή για έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT διαμέτρου 12,3 ιντσών, ενώ και στα αναλογικά όργανα υπάρχει μια οθόνη πληροφοριών μεγέθους 4,1 ιντσών. Κατά τα γνωστά, προσφέρονται όλες οι σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ένα premium ηχοσύστημα της JBL.
Από την άλλη, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η τελευταία εκδοχή της δέσμης συστημάτων ασφαλείας «Toyota Safety Sense 2.5», που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, επιγραμματικά τα εξής: Pre-Collision System με Pedestrian Detection (PCS με PD), Dynamic Radar Cruise Control (DRCC), Lane Departure Alert, Lane Tracing Assist (LTA), Automatic High Beams και Road Sign Assist (RSA). Επιπλέον, το παρών δίνουν τα συστήματα Blind Spot Monitor (BSM), Rear Cross Traffic Alert (RCTA) και Parking Support Brake.
Σας αφήνουμε με τα παρακάτω δύο βίντεο παρουσίασης του νέου Toyota Tundra, ένα σύντομο και ένα εκτενές για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα: