Με αυτονομία 500 χλμ, η νέα έκδοση προσφέρει 150 άλογα & 410 Nm μέγιστη ροπή
Από εκεί και πέρα,
το νέο μεγάλο Van της Opel έρχεται ως η πιο πρόσφατη προσθήκη στη γκάμα των ηλεκτρικών & υδρογονοκίνητων οχημάτων της εταιρείας, προσφέροντας μια λύση με μηδενικές εκπομπές ρύπων, με αυτονομία έως 500 χλμ και χρόνο ανεφοδιασμού, διάρκειας πέντε λεπτών, για τις δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου βάρους 7 κιλών.
Ακολούθως, ο ηλεκτροκινητήρας είναι σε θέση να δώσει 150 ίππους, με μέγιστη ροπή 410Nm, ενώ μια μπαταρία ιόντων λιθίου 11kWh παρέχει υποστήριξη τόσο κατά την εκκίνηση όσο και κατά την επιτάχυνση. Παράλληλα, το υβριδικό σύστημα του οχήματος επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας πέδησης και την τροφοδότηση της μπαταρίας με ηλεκτρική ενέργεια μέσω του ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, συνεπώς, ο συντάκτης του «What Van?», James Dallas, σχολίασε πως:
«Η Stellantis βγήκε νωρίς στην αγορά με ένα μεσαίου μεγέθους Van υδρογόνου (βλ. Vivaro HYDROGEN), αλλά τώρα ανταποκρίθηκε στη ζήτηση των πελατών να προσαρμόσει την τεχνολογία σε μεγάλα Vans, όπου, από άποψη χωρητικότητας φόρτωσης και εμβέλειας, έχει περισσότερο νόημα. Για τους φορείς εκμετάλλευσης μεγάλων αποστάσεων το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι καλύτερη λύση από την τεχνολογία με μπαταρία».
Δυο πρωτοβουλίες με μηδενικές εκπομπές ρύπων (BEV & FCEV) παρέχει η Opel
Σε κάθε ενδεχόμενο, η Opel (σ.σ. αγγλιστί Vauxhall, όταν μιλάμε για τα εδάφη του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου και πραγματοποιήθηκε η βράβευση) θα είναι ο μόνος κατασκευαστής που θα προσφέρει δύο λύσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων στη φαρέτρα του.
Αυτό, διότι από τη μια έχουμε τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) και από την άλλη υπάρχουν τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου (FCEV), με αμφότερες τις περιπτώσεις να προσφέρουν στους διαχειριστές στόλων Vans τη δυνατότητα να επιλέξουν το σύστημα που ανταποκρίνεται περισσότερο στις επιχειρησιακές τους ανάγκες και απαιτήσεις.
Στις αρχές του 2025 ξεκινούν οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο
Με την Opel/Vauxhall να είναι ο κατασκευαστής ηλεκτρικών Vans με τις περισσότερες πωλήσεις μέσα στην τελευταία τριετία στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Movano HYDROGEN έρχεται να «ενσαρκώσει» την τεχνογνωσία 20 – plus χρόνων στην ανάπτυξη fuel cells υδρογόνου, συμπληρώνοντας την υπάρχουσα σειρά ηλεκτρικών Vans με μπαταρία, όπως το Combo Electric, το Vivaro Electric και το Movano Electric.
Εξάλλου, η Opel παρέχει μια ηλεκτρική έκδοση σε ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων LCV από το 2021, με το
Vivaro HYDROGEN πάντως, να γίνεται το πρώτο εμπορικά διαθέσιμο υδρογονοκίνητο Van παραγωγής, με πωλήσεις σε αγορές όπου το τιμόνι τοποθετείται στα… αριστερά.
Όσο για το ίδιο το Opel Movano HYDROGEN, τέλος, οι παραγγελίες του αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους.