Το Autonomous e-ATAK της τούρκικης Karsan, αποτελεί το πρώτο πλήρους μεγέθους ηλεκτρικό λεωφορείο της Ευρώπης, το οποίο ξεκίνησε να μεταφέρει επιβάτες σε πόλη της Νορβηγίας, δίχως να έχει πίσω από το τιμόνι του κάποιον οδηγό.
Το τούρκικο Karsan Autonomous e-ATAK χωρίς οδηγό στη Νορβηγία!
Το πρώτο πλήρους μεγέθους αυτόνομο λεωφορείο της Ευρώπης
Τα κάνει όλα μόνο του, κινείται με 50 χλμ./ώρα & μεταφέρει 52 επιβάτες
Βλέπει τα πάντα στα 160 μ. – ξεχωρίζει ανθρώπους, ζώα, οχήματα & αντικείμενα
Ηλεκτροκινητήρας & μπαταρίες της BMW, αυτονομία 300 χλμ. & φόρτιση σε 3 ώρες
Σε συνέχεια της σχετικής ανακοίνωσης, το ηλεκτρικό λεωφορείο Karsan Autonomous e-ATAK -που φέρει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4 και το οποίο δημιουργήθηκε από τις Karsan και ADASTEC- ξεκίνησε να μεταφέρει επιβάτες στο Σταβάνγκερ, την 4η μεγαλύτερη πόλη της Νορβηγίας.
Το γεγονός συνιστά μια πρωτιά για την Ευρώπη (για λεωφορεία πλήρους μεγέθους), με το 8μετρο ηλεκτρικό λεωφορείο της Karsan να αγοράζεται από την τοπική εταιρεία «Vy Buss». Σημειώνεται, πως το αυτόνομο λεωφορείο είναι σε θέση να λειτουργεί χωρίς οδηγό, ωστόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου δρομολογίου, πίσω από το τιμόνι του για λόγους ασφαλείας υπήρχε ένας άνθρωπος.
Το Autonomous e-ATAK κινείται αυτόνομα με έως και 50 χλμ./ώρα σε όλες τις καιρικές συνθήκες και μπορεί να φέρει εις πέρας όλες τις εργασίες που κανονικά θα έκανε ένας άνθρωπος.
Αναλυτικότερα, το Karsan Autonomous e-ATAK είναι σε θέση να φτάσει ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα σε όλες τις καιρικές συνθήκες -νύχτα και μέρα- όταν βρίσκεται σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Το λεωφορείο μπορεί να εκτελεί αυτόνομα εργασίες που κανονικά θα έκανε ένας άνθρωπος, όπως η πραγματοποίηση στάσεων κατά μήκος της διαδρομής, η διαχείριση της επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών, η πλοήγηση σε κυκλικούς κόμβους, δρόμους ή φανάρια κ.λ.π.
Με αυτονομία 300 χλμ. & φόρτιση σε 3 ώρες
Σημειώνεται πως το Autonomous e-ATAK αποτελεί τον καρπό της σύμπραξης του τμήματος R&D της Karsan, με την εταιρεία τεχνολογίας ADASTEC, η οποία παρείχε το λογισμικό για την Level-4 αυτόνομη οδήγηση. Υπενθυμίζεται, πως το λεωφορείο φέρει μπαταρίες χωρητικότητας 220 kWh που προέρχονται από την BMW και οποίες τροφοδοτούν με ενέργεια την ηλεκτρική γραμμή κίνησης μέγιστης απόδοσης 230 kW, που ομοίως είναι της βαυαρικής μάρκας.
Το αυτόνομα κινούμενο ηλεκτρικό λεωφορείο των 8,3 μέτρων έχει χωρητικότητα 52 επιβατών και υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 300 χλμ. με μία φόρτιση, μια διαδικασία που διαρκεί 5 ώρες σε σταθμούς εναλλασσόμενου ρεύματος και 3 ώρες σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος.
Το Autonomous e-ATAK, εκτός από τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας (ADAS) διαθέτει αισθητήρες LiDAR, οι οποίοι λειτουργούν αποτελεσματικά ακόμη και στις πιο κρίσιμες γωνίες για αποστάσεις έως και 120 μέτρων, εκπέμποντας ακτίνες λέιζερ ώστε να είναι εφικτή η τρισδιάστατη ανίχνευση των γύρω αντικειμένων με ακρίβεια εκατοστών.
Επιπλέον, τα ραδιοκύματα που εκπέμπονται από το μπροστινό ραντάρ εντοπίζουν κινούμενα αντικείμενα έως και 160 μέτρα σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης μπορεί εύκολα να πλοηγηθεί στους δρόμους και να αναλύσει την κυκλοφορία, έχοντας «επίγνωση» της όλης κατάστασης.
Προηγμένη ασφάλεια νύχτα-μέρα
Το Autonomous e-ATAK της Karsan μπορεί να μετρήσει την απόσταση των αντικειμένων και να τα αναγνωρίσει, κατόπιν επεξεργασίας εικόνων υψηλής ανάλυσης που λαμβάνει από έξι κάμερες RGB, που είναι τοποθετημένες σε διαφορετικά μέρη του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να ξεχωρίσει εύκολα αν πρόκειται για οχήματα, πεζούς ή άλλα αντικείμενα.
Επιπλέον, χάρη στις κάμερες θερμικής απεικόνισης που διαθέτει, μπορεί να ανιχνεύσει τις αλλαγές θερμοκρασίας των ζωντανών όντων γύρω από το όχημα, χωρίς να επηρεάζεται από το φως και τις καιρικές συνθήκες, παρέχοντας έτσι πρόσθετη ασφάλεια στους πεζούς και άλλα ζωντανά πλάσματα. Το Autonomous e-ATAK διαθέτει χάρτες υψηλής ανάλυσης που μεταφέρουν εξαιρετικά ακριβείς πληροφορίες τοποθεσίας, GNSS, επιταχυνσιόμετρα, καθώς και αισθητήρες LiDAR, επιτρέποντας τον ακριβή και ασφαλή προσδιορισμό της θέσης του οχήματος.