Αφορά σε μεταφορές & σε εργασίες με ευαίσθητα φορτία, ενώ θα είναι διαθέσιμος από τον Ιούνιο του 2025.
Πιο αποδοτικός από τον Super 9 & με μικρότερο βάρος από τον Super 13.
Διατίθεται σε τρία επίπεδα ισχύος, για απόδοση από 350 έως 430 ίππους.
Μια καινοτόμος τεχνολογία που είναι συμβατή με ποικίλες εφαρμογές.
Τη φιλοδοξία της να αγγίξει ένα νέο επίπεδο επιδόσεων και ευελιξίας φέρεται να έκανε πράξη η Scania, μέσα από τη σύσταση του νέου Super 11 - από την ομώνυμη σειρά κινητήρων – ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στην αγορά από τον Ιούνιο του 2025.
Πιο αναλυτικά, όπως έχει καταστεί ήδη σαφές, ο νέος κινητήρας των Σουηδών προφανώς θα επεκτείνει ακόμη περισσότερο το χαρτοφυλάκιο της πλατφόρμας Super, με στόχο να καλύψει τις ανάγκες των φορέων που επιθυμούν να συνδυάσουν τις εργασίες με ευαίσθητα φορτία, συνδυαστικά με την ενεργειακή απόδοση.
Όπως δήλωσε εξάλλου ο Product Manager, Trucks Sales & Marketing της Scania, Ayyoob Zarmehri: «Ο κινητήρας Super 11 αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά έξυπνων μεταφορών. Συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία της μηχανικής της Scania με την αποτελεσματικότητα και την προσαρμοστικότητα που απαιτούν οι σημερινοί χειριστές. Είτε στην πόλη είτε σε μεγαλύτερες διαδρομές, αυτός ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος για να αποδίδει μίλι με μίλι».
Πιο αποδοτικός από τον Super 9 & με μικρότερο βάρος από τον Super 13
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά στα στοιχεία εκείνα που κάνουν τη διαφορά στον Super 13, αυτά αφορούν τόσο στη βελτιωμένη κατά 7% κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με τον τρέχοντα κινητήρα των 9 λίτρων της Scania, όσο και στο μικρότερο βάρος του, μιας και είναι 85 κιλά ελαφρύτερος από τον Super 13.
Τι σημαίνει αυτό; Απλούστατα πως οι μεταφορείς μπορούν να αυξήσουν το ωφέλιμο φορτίο τους σε εργασίες, δίχως τυχόν συμβιβασμούς στην ισχύ, την αποδοτικότητα καυσίμου ή την αξιοπιστία.
Ακόμη καλύτερα, μολονότι η εντυπωσιακή εξοικονόμηση καυσίμου και το μικρότερο βάρος αποτελούν δυο από τα βασικότερα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας του νέου κινητήρα, δεν είναι ωστόσο και τα μοναδικά. Και αυτό, γιατί ένα δεδομένο που κάνει τη διαφορά εδώ είναι πως ο Super 11 είναι συμβατός με εναλλακτικά καύσιμα όπως το
HVO (υδρογονωμένο φυτικό έλαιο), αλλά και το βιοκαύσιμο FAME, κάτι που επιτρέπει στους φορείς εκμετάλλευσης να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων τους δίχως να χρειάζεται να επενδύσουν σε νέες υποδομές.
Διατίθεται σε τρία επίπεδα ισχύος, για απόδοση από 350 έως 430 ίππους
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις του, τώρα, ο νέος κινητήρας της Scania διατίθεται σε τρεις βαθμίδες απόδοσης, παρέχοντας κατά σειρά: 350 άλογα & 1.800Nm, 390 άλογα & 2.000Nm και 430 άλογα & 2.200 Nm.
Εκτός αυτού, ο Super 11 συμμορφώνεται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 4, 5 και 6, ενώ επωφελείται παράλληλα από το γεγονός ότι μοιράζεται το 85% των εξαρτημάτων του με τον δοκιμασμένο Super 13, διατηρώντας έτσι
το μηχανολογικό DNA της Scania – έστω και προσαρμοσμένο σε μια διαφορετική επιχειρησιακή εφαρμογή.
Μια καινοτόμος τεχνολογία που είναι συμβατή με ποικίλες εφαρμογές
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο Super 11 έρχεται να συστηθεί με τεχνικές καινοτομίες που αποτελούν προϊόν μελέτης πολυετών δοκιμών. Έτσι, ο νέος κινητήρας είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία cam phaser της Scania για μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, που επιτρέπει τη θερμική διαχείριση του κινητήρα σε πραγματικό χρόνο, αλλά και τη βελτίωση της απόδοσης της καύσης, ενώ την ίδια ώρα συνδυάζεται με ένα νέο λογισμικό κινητήρα & άξονες ζυγοστάθμισης για μειωμένους κραδασμούς - συν ένα ισχυρό φρένο κινητήρα, το οποίο προσφέρει έως και 344kW μέσω του συστήματος Variable Valve Brake (VVB) της Scania.
Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, συνθέτουν έναν κινητήρα που προσφέρει μια πιο ομαλή και άνετη εμπειρία οδήγησης, με το πατενταρισμένο σύστημα δοσομέτρησης turbo της Scania μάλιστα να βελτιώνει επίσης
τη χρήση του AdBlue, ενισχύοντας περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα.
«Και με το σκέλος των μεταφορικών εργασιών, τι γίνεται;», θα μπορούσε κάλλιστα να αναρωτηθεί κάποιος. Η απάντηση εδώ είναι πως ο Super 11 έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εργασιών & εφαρμογών, όπως:
- Ανατρεπόμενα οχήματα και μεταφορές χύδην φορτίων.
- Μεταφορά καυσίμων και εμπορευμάτων όγκου.
- Αποκομιδή απορριμμάτων και μεταφορές με ελεγχόμενη θερμοκρασία.
- Γενικά φορτία.
- Ανυψωτικά και Flat Bed με γερανό.
- Ανάκτηση και πυροσβεστικά οχήματα.