Τα ελαστικά που θα μπουν στη λίστα των fleet managers το 2023
21.317 Επισκέψεις στο άρθρο (19/4/2023)
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή ενός ελαστικού από τον υπεύθυνο στόλο οχημάτων μιας επιχείρησης είναι η τεχνολογική υπεροχή στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας και της αποδοτικότητας, προκειμένου να διασφαλίζεται η βέλτιστη προστασία όλων (ανθρώπων, οχημάτων, φορτίων) αλλά και η υψηλότερη χιλιομετρική απόδοση, έτσι ώστε να μειωθεί σημαντικά το Συνολικό Κόστος Χρήσης ενός επαγγελματικού (ή μη) οχήματος. Ανακαλύψτε τις κορυφαίες προτάσεις για το 2023.
Τα ελαστικά που επιλέγει ο κάτοχος επαγγελματικού οχήματος ή ο υπεύθυνος στόλου οχημάτων
- Είναι «long life» και υψηλής απόδοσης
- Εγγυώνται την ασφάλεια (ανθρώπων & φορτίων)
- Κερδίζουν περισσότερα χλμ. (με λύσεις αναγόμωσης)
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διεθνών ερευνών που σχετίζονται με τη λειτουργία εταιρειών με μικρούς ή μεγάλους στόλους οχημάτων, μια από τις βασικότερες αιτίες που επηρεάζουν τόσο την εύρυθμη λειτουργία των δρομολογίων όσο και το Συνολικό Κόστος Χρήσης των οχημάτων είναι τα ελαστικά.
Σε ότι αφορά στην ελληνική αγορά, ειδικά για τον κλάδο των μικρών ή μεσαίων φορτηγών καθώς και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, στο 75% των περιπτώσεων, οι επιχειρήσεις είναι κατά κύριο λόγο μικρές και ανεξάρτητες εταιρείες που απαιτούν από τα οχήματα τους να διανύουν κατά μέσο όρο λιγότερα από 100.000 χλμ. σε ετήσια βάση.
Συνολικά, έχει υπολογιστεί πως, μετά το κόστος καυσίμου (30%+), το κόστος των ελαστικών αποτελεί τη δεύτερη πιο δαπανηρή παράμετρο που επηρεάζει το Συνολικό Κόστος Χρήσης ενός επαγγελματικού οχήματος, χωρίς να παραβλέπουμε πως αποτελεί και την Νο. 1 αιτία μην προγραμματισμένων ακινητοποιήσεων, γεγονός που επιφέρει σημαντικά προβλήματα την εύρυθμη διεξαγωγή των δρομολογίων του.
Με αυτά ως δεδομένα, είναι σαφές πως η χρήση των βέλτιστων προϊόντων αλλά και πρακτικών ως προς την παρακολούθηση και συντήρηση, αποτελεί ένα από τα βασικότερα μελήματα του σύγχρονου fleet manager μιας επιχείρησης σε ότι αφορά στα ελαστικά των οχημάτων που διαχειρίζεται.
«Η ποιότητα των ελαστικών διασφαλίζει την διάρκεια στην απόδοση» αναφέρει ο κ. Τζιμούρτας Απόστολος, Chief Commonications Officer στην Ορφεύς Βεΐνογλου.
Μείωση καυσίμου έως και 12%, εξοικονόμηση πόρων και πρώτων υλών
Σε ότι αφορά στα ελαστικά των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (άνω των 3,5t.), οι κατασκευαστές έχουν να προτείνουν πολλαπλές και σημαντικές λύσεις σε ότι αφορά στην επιλογή, τη χρήση αλλά και τη συντήρηση τους.
Με ειδικές προτάσεις ελαστικών αναλόγως της χρήσης (για αστικές, περιαστικές, εκτός δρόμου ή συνδυαστικές διαδρομές) και του τύπου του οχήματος (διάφοροι τύποι ελαστικών για τον κατευθυντήριο, τον κινητήριο άξονα κ.ο.κ.), μια σημαντική παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι φυσικά και η διάρκεια ζωής ενός ελαστικού.
Πιο συγκεκριμένα, ένα ελαστικό πρέπει ουσιαστικά να περνά από τέσσερις διαδοχικές φάσεις κατά τη διάρκεια ζωής του, πριν τελικά αποσυρθεί. Αυτές είναι οι εξής:
- Πρώτη τοποθέτηση: Νέο ελαστικό που τοποθετείται για πρώτη φορά σε κάποιο όχημα.
- Αναχάραξη: Επεμβατική διαδικασία που επαναφέρει τις αυλακώσεις του πέλματος στις κατάλληλες προδιαγραφές, όπως ακριβώς και στην αρχική κατάσταση του ελαστικού ως καινούργιο.
- Αναγόμωση: Προσθήκη νέας γόμας στο πέλμα του ελαστικού, από την στιγμή που ο σκελετός του έχει διατηρηθεί σε καλή κατάσταση.
- Αναχάραξη: Επανάληψη της χάραξης των αυλακώσεων στο πέλμα του ελαστικού, προκειμένου να επανέλθουν στο αρχικό βάθος τους.
Οι παραπάνω φάσεις έχει αποδειχθεί πως επιφέρουν σημαντική εξοικονόμηση πόρων αλλά και πρώτων υλών για μια επιχείρηση, χωρίς να παραβλέπουμε τα σαφή οφέλη στην οδική συμπεριφορά του οχήματος και τη μέση κατανάλωση του.
Συγκεκριμένα έχει αποδειχθεί πως ένα αναχαραγμένο ελαστικό μπορεί να επιφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ενός φορτηγού έως και 2λτ./100χλμ. σε σχέση με ένα αντίστοιχης ηλικίας που δεν έχει υποστεί την σχετική διαδικασία ενώ, η αναχάραξη έχει υπολογιστεί πως εξοικονομεί έως και 70% σε πρώτες ύλες (περίπου 50kg) ανά ελαστικό καθόλη τη διάρκεια ζωής του, με την αντίστοιχη απόρριψη λιγότερων αποβλήτων!
«Τα ελαστικά ενδέχεται να επιφέρουν ζημιές στα μεταφερόμενα εμπορεύματα, που έχουν σοβαρό οικονομικό αντίκτυπο σε μια εταιρεία» αναφέρει ο κ. Νικολάου Αντώνης, Operation Manager της Delatolas Express Cargo.
Την ίδια στιγμή, τεχνολογίες όπως το Σύστημα Ελέγχου Πίεσης Ελαστικών, είναι σαφές πως επιτρέπουν στον διαχειριστή ενός στόλου οχημάτων να ελέγχει συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση κάθε ελαστικού σε κάθε ένα όχημα ξεχωριστά, φροντίζοντας να προγραμματίζει με τον βέλτιστο τρόπο τα διαστήματα συντήρησης τους αλλά και να αποφεύγει τυχόν αναπάντεχες ακινητοποιήσεις των οχημάτων λόγω ενός σκασμένου ελαστικού.
Σελίδα 2 | Νέο Goodyear FUELMAX ENDURANCE |
Σελίδα 3 | Toyo Nanoenergy Van |
Σελίδα 4 | Michelin Agilis 3 |
Σελίδα 5 | Bridgestone Duravis R002 |
Σελίδα 6 | Linglong Green-Max Van & Radial666 |