Το όχημα συμμετέχει σε ένα εγχείρημα που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του Tour d΄Europe 2025.
Βιομεθάνιο: μια βιώσιμη λύση, ικανή να εξασφαλίσει σχεδόν μηδαμινές εκπομπές CO₂.
Κομβικός ο διάλογος με τους πολιτικούς φορείς, γύρω από τα πλεονεκτήματα των ανανεώσιμων καυσίμων.
Εξοπλισμένο με τον κινητήρα φυσικού αερίου xCURSOR 13 Natural Gas, το φορτηγό έχει αυτονομία 1.700 χλμ.
Βιομεθάνιο: μια βιώσιμη λύση, ικανή να εξασφαλίσει σχεδόν μηδαμινές εκπομπές CO₂
Όσον αφορά στο βιομεθάνιο, τώρα, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ανανεώσιμο καύσιμο κυκλικής οικονομίας, που παράγεται από οργανικά απόβλητα & υπολείμματα και το οποίο μετατρέπει τα απόβλητα σε καθαρή ενέργεια, παρέχοντας περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη.
Πλήρως συμβατό με τις υπάρχουσες υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ευρώπης γαρ, το βιομεθάνιο είναι διαθέσιμο για άμεση χρήση, χάρη σε ένα καλά εδραιωμένο και αναπτυσσόμενο ευρωπαϊκό δίκτυο ανεφοδιασμού με περίπου 800 σταθμούς για διεθνείς διαδρομές φορτηγών που κινούνται αποκλειστικά με
bio-LNG.
Τοιουτοτρόπως, όλες οι διαδρομές που θα καλυφθούν κατά τη διάρκεια του Γύρου - στην Ιταλία, την Αυστρία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Βέλγιο - θα τροφοδοτούνται κατά 100% με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Κομβικός ο διάλογος με τους πολιτικούς φορείς, γύρω από τα πλεονεκτήματα των ανανεώσιμων καυσίμων
Σε κάθε περίπτωση, τόσο η Iveco, όσο και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι φορείς αντιλαμβάνονται πως η εξέλιξη του όλου project (που ξεκίνησε τον περασμένο Μάρτιο στη Μαδρίτη) σε πολύ μεγάλο ποσοστό θα εξαρτηθεί από τη συνεργασία με την πολιτική ηγεσία.
Για αυτό το λόγο, λοιπόν, τα επαγγελματικά οχήματα του έργου που κινούνται με βιομεθάνιο, HVO και βιοαιθανόλη θα ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια του Ιουνίου σε όλη την Ευρώπη, προμοτάροντας τον διάλογο μεταξύ των φορέων της εφοδιαστικής αλυσίδας και των ποικίλων παραγόντων χάραξης πολιτικής σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ανανεώσιμων καυσίμων στην απαλλαγή από τους ρύπους.
Όπως δήλωσε εξάλλου ο επικεφαλής του Τμήματος Ανάπτυξης Επιχειρήσεων Εναλλακτικής Κίνησης της Iveco, Giandomenico Fioretti:
«Μέσω της συμμετοχής μας στο Tour d΄Europe, στοχεύουμε να δείξουμε ότι το βιομεθάνιο είναι μια πρακτική λύση, έτοιμη προς χρήση, για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Η άφιξη του Γύρου στις Βρυξέλλες για τον τελευταίο σταθμό δε, είναι μια έκκληση προς τους Ευρωπαίους νομοθέτες να αναλάβουν δράση, ώστε να διασφαλίσουν ότι τα βιοκαύσιμα θα ληφθούν δεόντως υπόψη στους κανονισμούς για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων».
Εξοπλισμένο με τον κινητήρα φυσικού αερίου xCURSOR 13 Natural Gas, το φορτηγό έχει αυτονομία 1.700 χλμ
Από εκεί και πέρα, αξίζει να τονιστεί εδώ πως το τελευταίας γενιάς φορτηγό
S-Way LNG της Iveco είναι εξοπλισμένο με τον νέο κινητήρα φυσικού αερίου xCURSOR 13 Natural Gas 500 ίππων της
FPT Industrial, που έχει εμβέλεια έως και 1.700 χλμ., μειώνοντας παράλληλα σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του οχήματος.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, άλλωστε, οι βελτιώσεις στο σύστημα κίνησης και στην αεροδυναμική επιτυγχάνουν έως και 11% καλύτερη απόδοση καυσίμου, καθώς και μείωση στις εκπομπών CO₂, πράγμα που – συνδυαστικά με τα κρατικά κίνητρα - συνεπάγεται πως πρόκειται για μια στρατηγική λύση για όσους υπεύθυνους στόλων στοχεύουν στη βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO).
Ολοκληρώνοντας δε, επισημαίνεται πως κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης διαδρομής θα δοκιμαστεί η μεθοδολογία Digital Fuel Twin της
Bosch, ήτοι μια λύση που επιτρέπει την ψηφιακή ιχνηλασιμότητα των ανανεώσιμων καυσίμων και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, μέσα από την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ του οχήματος και του σταθμού ανεφοδιασμού.