Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η πρώτη γενιά του Volvo FH παρουσιάστηκε πριν από 25 χρόνια, κατά τη διάρκεια του 1993.

Η σημαντικά αναβαθμισμένη 2η γενιά του FH ακολούθησε το 2001.

Κατά τη διάρκεια του 2008 ήταν η σειρά για την παρουσίαση της 3ης κατά σειρά γενιάς του μοντέλου.

Ακολούθησε μέσα στο 2012 η 4η (τρέχουσα) γενιά του μοντέλου…

… ενώ μέσα στο 2017 παρουσιάστηκε η έκδοση «FH LNG» με καύσιμο το φυσικό αέριο.

Από το 1995, το Volvo FH ήταν το πρώτο βαρύ φορτηγό που ενσωμάτωσε στον εξοπλισμό του μετωπικό αερόσακο για τον οδηγό ενώ…

… ένα χρόνο μετά παρουσιάστηκε και το πρωτοποριακό σύστημα «Front Underrun Protection System».

Από το 2013, η άνεση στον χειρισμό του οχήματος αναβαθμίστηκε κάθετα μέσω του συστήματος διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering».

Το Volvo FH ήταν το πρώτο βαρύ φορτηγό που εφοδιάστηκε με αυτόματο κιβώτιο πίσω στο 2001. Ο λόγος για το εξαιρετικό σε λειτουργία «I-Shift»…

… ενώ το 2016 ακολούθησε η εξελιγμένη έκδοση του που έφερε και κοντές σχέσεις για ιδιαίτερα βαριές εφαρμογές.

Το φορτηγό των οδηγών έγινε 25 ετών!

5.708 Επισκέψεις στο άρθρο (31/5/2018)

Μέσα στο 2018 συμπληρώνονται πλέον 25 έτη από την πρώτη παρουσίαση (1993) ενός εκ των πιο δημοφιλών και κορυφαίων τεχνολογικά, βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο λόγος για το Volvo FH…

Με πρωτοποριακές τεχνολογικές καινοτομίες για την εποχή του και μια εντυπωσιακή σε διαστάσεις και χώρους καμπίνα, το Volvo FH έμελλε να γνωρίσει άμεσα την εμπορική επιτυχία, όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πίσω στο 1993.
Έκτοτε, 2,5 δεκαετίες έχουν περάσει ωστόσο, ο κορυφαίος εκπρόσωπος της σουηδικής εταιρείας κατασκευής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων εξακολουθεί να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο προηγμένων τεχνολογικά φορτηγών της κατηγορίας του, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας για τον οδηγό, το φορτίο αλλά και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Το Volvo FH δεν ήταν για την εποχή του απλώς ένα νέο φορτηγό προορισμένο να καλύψει μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών καθώς, από την πρώτη στιγμή η Volvo Trucks θέλησε να θέσει τον οδηγό στο επίκεντρο των εξελίξεων. Κατά τη διάρκεια λοιπόν της διαδικασίας εξέλιξης του νέου οχήματος, περισσότεροι από 1.500 οδηγοί κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε αμέτρητες δοκιμές προκειμένου να διασφαλιστεί πως το νέο –για το 1993- φορτηγό θα κάλυπτε απόλυτα τις ανάγκες τους σε τομείς όπως η άνεση, η εργονομία, η ασφάλεια κ.ο.κ.
Παράλληλα όμως, η αεροδυναμική σχεδίαση της καμπίνας είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου του οχήματος, σε συνδυασμό φυσικά με την πλήρη αναβάθμιση της γραμμής μετάδοσης της κίνησης, όπου πλέον είχε προστεθεί και ένα νέο στοιχείο, το «Volvo Engine Brake».
Πιστή στην προσπάθεια εξεύρεσης και προσφοράς των βέλτιστων λύσεων για τους πελάτες της και κυρίως για τους οδηγούς των οχημάτων της, η Volvo Trucks οδηγήθηκε κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών σε τρία διαδοχικά facelifts της καμπίνας (από το 1993 έως το 2008) ενώ μέσα στο 2012 αποκαλύφθηκε επίσημα η εντελώς νέα γενιά του Volvo FH, στον εξοπλισμό της οποίας συγκαταλέγονταν μεταξύ άλλων στοιχεία όπως π.χ. το σύστημα κλιματισμού «I-Park Cool» που προσέφερε νέα επίπεδα άνεσης εντός της καμπίνας. Αντίστοιχα, η ενεργητική ασφάλεια του οχήματος έμελλε να αναβαθμιστεί κάθετα χάρη σε νέες τεχνολογικές καινοτομίες όπως το νέο σύστημα διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering» (2013), που εκτός των άλλων, μείωσε σημαντικά και τα επίπεδα καταπόνησης που δέχεται το σώμα του οδηγού κατά τη διάρκεια των δρομολογίων.
Παράλληλα, δεν μπορούμε να παραβλέπουμε τον τομέα της παθητικής ασφάλειας όπου η Volvo θεωρείται –και όχι άδικα- μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην περίπτωση του FH, χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της εισαγωγής αερόσακου (1995) σε φορτηγό για πρώτη φορά ή του ειδικού συστήματος «Front Underrun Protection System» (1996), ουσιαστικά μια δεκαετία πιο νωρίς τεθεί ως απαραίτητη προϋπόθεση από την κείμενη νομοθεσία.
Αντίστοιχα εντυπωσιακή ήταν ανέκαθεν η εικόνα του Volvo FH σε ότι αφορά τον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας και των προηγμένων τεχνολογιών που αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν το έργο του οδηγού κάτω από όλες τις συνθήκες.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων «I-Shift» (2001) που ήταν και το πρώτο με διπλό συμπλέκτη για τον κλάδο των βαρέων φορτηγών, πριν ακολουθήσει η έκδοση του εν λόγω κιβωτίου με αργές σχέσεις, για τον κλάδο των βαρέων μεταφορών που επιτρέπει σε ένα φορτηγό να εκκινήσει από στάση με φορτία βάρους ακόμη και 325t.!
Αντίστοιχα εντυπωσιακές ήταν και συνεχίζουν να παραμένουν, οι επιδόσεις του Volvo FH σε ότι αφορά στους κινητήρες και την αποδοτικότητα του.
Σημαντική στιγμή στην ιστορία του ήταν η παρουσίαση κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους (2017) της νέας έκδοσης «LNG» που είναι σε θέση να κάνει χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο χωρίς να υπολείπεται σε απόδοση σε σχέση με τις πετρελαιοκίνητες εκδοχές.
 
Η επιτυχημένη πορεία του Volvo FH με τη γλώσσα των αριθμών
Αν όλα τα παραπάνω δεν σας λένε και πολλά, πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε πως το Volvo FH κατάφερε κατά τη διάρκεια των τελευταίων 25 ετών να αποσπάσει 3(!) φορές τον τίτλο του «International Truck of the Year» (1994, 2000 και 2014) ενώ, έχει να επιδείξει περισσότερες από 1 εκ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο…
 
Σε αυτό το σημείο, θεωρούμε πως είναι σωστό να κάνουμε μια αναδρομή στην ιστορία του Volvo FH με ένα πολύ ωραίο σχετικό video…
 
 
Ορισμένες από τις τεχνολογικές καινοτομίες του Volvo FH
 
Με αφορμή τη συμπλήρωση 25 ετών από την πρώτη παρουσίαση του κορυφαίου φορτηγού της Volvo Trucks, σας παρουσιάζουμε 25 σημεία – σταθμούς κατά τη διάρκεια της ιστορίας του:
 
No25: Volvo FH LNG (2017)
Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (Liquefied Natural Gas) από τον κινητήρα της σχετικής έκδοσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 20% σε σχέση με τις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες ενώ στην περίπτωση του βιοκαυσίμου, οι εκπομπές μειώνονται ακόμη περισσότερο.
No24: Κιβώτιο «I-Shift» με κοντές (crawler) σχέσεις (2016)
Με τις νέες –κοντές σχέσεις του εν λόγω κιβωτίου το Volvo FH είναι πλέον σε θέση να ανταποκριθεί ακόμη και στις πιο απαιτητικές –βαριές- εφαρμογές.
No23: Ανύψωση συζυγών αξόνων (2015)
Η τριβή και η αντίσταση κύλισης των κινητηρίων αξόνων έχει σαφή επίδραση στην αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου του οχήματος. Μέσω της δυνατότητας απενεργοποίησης και ανύψωσης του άξονα όταν αυτός δεν απαιτείται, η μέση κατανάλωση μπορεί να μειωθεί έως και κατά 4% π.χ. στο δρομολόγιο επιστροφής του οχήματος.
No22: Κιβώτιο «I-Shift» με διπλό συμπλέκτη
Η εν λόγω τεχνολογική καινοτομία έμελλε να αναβαθμίσει κάθετα την άνεση στον χειρισμό του οχήματος, καθιστώντας τις εναλλαγές των σχέσεων σημαντικά πιο γρήγορες και ομαλές.
No21: Σύστημα διεύθυνσης «Volvo Dynamic Steering» (2013)
Το πρωτοποριακό αυτό σύστημα διεύθυνσης διασφαλίζει τη σημαντική μείωση της καταπόνησης του οδηγού καθώς και τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος.
No20: Παρουσίαση της 4ης γενιάς του Volvo FH (2012)
H νέα γενιά του FH είχε να επιδείξει μεταξύ άλλων αύξηση του ωφέλιμου όγκου του εσωτερικού της καμπίνας κατά 1 κ.μ. ενώ την ίδια στιγμή αναβαθμίστηκε τόσο το πλαίσιο όσο και όλοι σχεδόν οι τομείς οι οχήματος.
No19: «I-Park Cool» (2012)
Μια καινοτόμα πρόταση της Volvo Trucks σε ότι αφορά στον κλιματισμό της καμπίνας που ουσιαστικά προσέφερε στον οδηγό ανέσεις… κατοικίας κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης του.
No18: «I-See» (2012)
Το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύει την διαδρομή που ακολουθείται και να προβλέπει την αλληλουχία εναλλαγών των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων αναλόγως της ταχύτητας κίνησης, του φορτίου και του γεωγραφικού ανάγλυφου.
No17: «Collision Warning» με «Emergency Brake»(2012)
Το εν λόγω σύστημα ασφάλειας είναι σε θέση να ανιχνεύει οχήματα στην πορεία του φορτηγού με τη χρήση αισθητήρων ραντάρ και καμερών.
No16: Παρουσίαση της 3ης γενιάς του Volvo FH (2008)
Η νέα γενιά του FH έφερε πλήρως τροποποιημένη καμπίνα τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, με σημαντικά βελτιωμένη εργονομία.
No15: «Driver Alert Support» (2008)
Το εν λόγω σύστημα ενσωματώθηκε στον εξοπλισμό του FH προκειμένου να ελέγχει συνεχώς την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού και να τον προτρέπει να κάνει ένα… διάλλειμα όταν εντοπίσει σημάδια κόπωσης ή απόσπασης της προσοχής του.
No14: «Lane Keeping Support» (2007)
Ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα που έμελλε να βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια στις μεταφορές, προειδοποιώντας τον οδηγό για το ενδεχόμενο σύγκρουσης του φορτηγού, όταν το όχημα παρέκκλινε της πορείας του ή όταν η διπλανή λωρίδα κυκλοφορίας ήταν… κατειλημμένη.
No13: «Volvo Engine Brake+» (2006)
Όταν το μηχανόφρενο της Volvo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1993 ήταν μια εντυπωσιακή προσθήκη στον εξοπλισμό του πρώτου FH. Κατά τη διάρκεια του 2006, η απόδοση του αυξήθηκε κατά 25% καθιστώντας την κίνηση σε κατωφέρειες σημαντικά πιο απροβλημάτιστη για τον οδηγό και τα… φρένα του οχήματος.
No12: Παρουσίαση της 2ης γενιάς του Volvo FH (2001)
Με το FH να έχει ήδη εδραιωθεί στη συνείδηση των απανταχού οδηγών, η έλευση της 2ης γενιάς του έμελλε να αναβαθμίσει σημαντικά το μοντέλο σε ότι αφορά την άνεση της καμπίνας, χωρίς να παραβλέπουμε τις σημαντικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική του οχήματος γενικότερα.
No11: «Electronic Stability Program» (2001)
Το 2001 η Volvo Trucks παρουσίασε την πρώτη έκδοση του εν λόγω συστήματος που ήταν σε θέση να επέμβει τόσο στο φορτηγό όσο και στη ρυμούλκα.
No10: Βελτίωση της παθητικής ασφάλειας της καμπίνας (2001)
Μέσω εξαντλητικών δοκιμών προσομοίωσης συγκρούσεων όλων των τύπων, η Volvo Trucks κατάφερε να εξελίξει μια νέα δομή για την καμπίνα του FH που ήταν σε θέση να απορροφήσει τεράστιες ποσότητες ενέργειας κατά τη σύγκρουση, διατηρώντας ωστόσο τον απαιτούμενο –ζωτικό- χώρο στο εσωτερικό της για τον οδηγό ή τον συνεπιβάτη.
No9: Κιβώτιο «I-Shift» (2001)
Το πρώτο πλήρως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για τον κλάδο των φορτηγών ήταν γεγονός πως το I-Shift να προσφέρει ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα στο κορυφαίο βαρύ φορτηγό της Volvo Trucks.
No8: Δισκόφρενα με σύστημα «Electronic Brake System» (1999)
Μια σημαντική αναβάθμιση στην ενεργητική ασφάλεια του FH ήταν η προσθήκη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος πέδησης .
No7: «Front Underrun Protection System» (1996)
Αρκετά πριν αυτό γίνει υποχρεωτικό, η Volvo εισήγαγε στο FH το σύστημα «FUPS» που ουσιαστικά αφορά στην ειδική σχεδίαση της δομής της καμπίνας του φορτηγού, που αποτρέπει σε ένα άλλο όχημα (π.χ. επιβατικό Ι.Χ.) να εισέλθει κάτω από το φορτηγό σε περίπτωση πλαγιομετωπικής ή μετωπικής πρόσκρουσης με αυτό.
No6: Αερόσακος (1995)
Η Volvo Trucks ήταν ο πρώτος κατασκευαστής βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που προσέφερε αερόσακο για τον οδηγό στον εξοπλισμό του FH.
No5: Κινητήρας «D12A» (1993)
Μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις της πρώτης γενιάς του Volvo FH ήταν ο εν λόγω κινητήρας που ενθουσίασε τους οδηγούς με την απόδοση και την ελαστικότητα του.
No4: «Volvo Engine Brake» (1993)
Το εν λόγω βοηθητικό σύστημα πέδησης, αναβάθμισε σημαντικά το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος ενώ την ίδια στιγμή μείωσε σημαντικά το κόστος συντήρησης του (φθορά φρένων).
No3: Αεροδυναμική σχεδίαση (1993)
Η εξέλιξη της πρώτης γενιάς του FH βασίζεται κατά πολύ σε δοκιμές που έγιναν σε αεροδυναμική σήραγγα προκειμένου να μειωθεί μεταξύ άλλων η απόδοση και κυρίως η κατανάλωση καυσίμου του.
No2: Καμπίνα (1993)
Η πρώτη γενιά του Volvo FH ενθουσίασε του πάντες χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίαση του εσωτερικού της καμπίνας το οποίο ουσιαστικά είχε δομηθεί… γύρω από τον οδηγό ενώ, ήταν και άκρως λειτουργικό κατά τις ώρες ανάπαυσης του.
No1: Πλαίσιο (1993)
Το πρώτο πράγμα με το οποίο καταπιάστηκαν οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Volvo Trucksκατά την εξέλιξη της πρώτης γενιάς του FH ήταν το πλαίσιο. Πάνω σε αυτό εξάλλου είχε δομηθεί ολόκληρο το όχημα και η διασφάλιση της βέλτιστης ακαμψίας και στιβαρότητας του, επέτρεψε την σαφή βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και των μεταφορικών δυνατοτήτων του πρώτου FH.