Μετά το diesel τι;
10.761 Επισκέψεις στο άρθρο (16/8/2018)
Με βάση τη συμφωνία που έχει επιτευχθεί μεταξύ των αρμόδιων φορέων της ΕΕ (και όχι μόνο) και των κατασκευαστών οχημάτων, μέχρι το 2030 επιβάλλεται να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% σε σχέση με τα επίπεδα του 2005.
Η ιδιαίτερα… φιλόδοξη αυτή προοπτική επιβάλλει φυσικά την εξέλιξη οχημάτων με ιδιαίτερα χαμηλές ή και μηδενικές εκπομπές π.χ. διοξειδίου του άνθρακα (CO2), με την Mercedes-Benz να έχει αρκετές εναλλακτικές προτάσεις… στα σκαριά.
Ένας από τους βασικούς τομείς που εστιάζει τις προσπάθειες της είναι αυτός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων με κύριο στόχο περιπτώσεις όπως οι βαριές αστικές διανομές προϊόντων.
Τα εν λόγω οχήματα καλούνται να επιταχύνουν / επιβραδύνουν συνεχώς κατά τη διάρκεια του δρομολογίου τους, γεγονός που αποτελεί μια πολύ καλή πηγή ανάκτησης ενέργειας για τα συστήματα που σχετίζονται με τη χρήση μπαταριών για την παροχή ενέργειας σε ηλεκτροκινητήρες.
Σε συνέχεια του πρωτότυπου «Urban eTruck» που παρουσιάστηκε το 2016, η Mercedes-Benz παρουσίασε πρόσφατα το νέο «eActros» που σύντομα θα αρχίσει τα πιλοτικά δρομολόγια του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, σε εκδόσεις με μεικτό βάρος 18t. ή 25t.
Φυσικά, το Mercedes-Benz eActros δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα μελλοντικού ηλεκτροκίνητου φορτηγού που εξελίσσεται από την Daimler Trucks καθώς παρόμοιες προσπάθειες βρίσκονται σε εξέλιξη και από διάφορες άλλες θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου όπως π.χ. το Freightliner eCascadia των 15t. ή το Freightliner eM2 106 (9t. – 12t.) για την αγορά της Βορείου Αμερικής.
Αντίστοιχα, σε προηγούμενο τεύχος έχουμε παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό Fuso eCanter κ.ο.κ.