Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ο δρόμος προς την πλήρως αυτόνομη κίνηση των μελλοντικών φορτηγών οχημάτων θα περάσει από πέντε στάδια εξέλιξης.

Το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι αυτόνομο

10.238 Επισκέψεις στο άρθρο (16/8/2018)

Οι πρόσφατες δοκιμές σε συνδυασμό με τις αλματώδεις εξελίξεις αναφορικά με τα συστήματα ασφάλειας των σύγχρονων φορτηγών έχουν επιδείξει πως η αυτόνομη κίνηση των οχημάτων (ειδικά των βαρέων επαγγελματικών) μπορεί να βελτιώσει δραστικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας, να επιτρέψει την βέλτιστη εκμετάλλευση του οδικού δικτύου καθώς να μειώσει τον… φόρτο εργασίας των οδηγών που θα είναι σε θέση να συγκεντρωθούν περισσότερο και να διεκπεραιώσουν τον ρόλο τους κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, πιο άνετα και ασφαλέστερα.
Προκειμένου να δρομολογηθούν με τους… σωστούς ρυθμούς οι εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα, η διεθνείς εκπρόσωποι της αυτοκίνησης έχουν ουσιαστικά συμφωνήσει σε πέντε διαδοχικά στάδια που θα οδηγήσουν στην πλήρη αυτονόμηση της κίνησης των οχημάτων.

1ο στάδιο: Υποβοηθούμενη οδήγηση
Η υποβοηθούμενη οδήγηση είναι ουσιαστικά η υπάρχουσα κατάσταση στα περισσότερα φορτηγά οχήματα δεδομένου ότι ο οδηγός κάνει χρήση πολλαπλών τεχνολογικών βοηθημάτων όπως π.χ. το cruise-control, ένα σύστημα που είναι σε θέση να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος ή/και την απόσταση του από τα προπορευόμενα οχήματα, επιτρέποντας στον οδηγό να μην ασχολείται με το πεντάλ του γκαζιού παρά μόνο με το τον έλεγχο του τιμονιού.
2ο στάδιο: Ημιαυτόματη οδήγηση
Σε αυτό το στάδιο, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις π.χ. στον αυτοκινητόδρομο, το φορτηγό θα μπορεί να κινείται διατηρώντας την πορεία, την ταχύτητα και τις αποστάσεις του από τα προπορευόμενα οχήματα, πλήρως αυτόνομα. Παρόλα αυτά, ο επιμελής έλεγχος από τον οδηγό όπως φυσικά και η… ύπαρξη του είναι επιβεβλημένος.

3ο στάδιο: Αυτοματοποιημένη οδήγηση
Σε αυτήν τη φάση, τα συστήματα του φορτηγού θα μπορούν να αναλάβουν πλήρως τον έλεγχο της κίνησης του οχήματος σε συγκεκριμένες καταστάσεις, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο. Ο οδηγός θα ειδοποιείται εκ των προτέρων στην περίπτωση που απαιτείται να αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο του οχήματος ωστόσο, θα πρέπει να διατηρεί την προσοχή του στα όσα συμβαίνουν καθΆ όλη τη διάρκεια του δρομολογίου προκειμένου να είναι σε θέση να επέμβει, αν αυτό κριθεί αναγκαίο.

4ο στάδιο: Πλήρως αυτοματοποιημένο οδήγηση
Σε αυτό το στάδιο, το φορτηγό θα είναι σε θέση να κινηθεί πλήρως αυτόνομα τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε εθνικούς δρόμους, ή ακόμη και εντός της πόλης, με τον οδηγό να μπορεί να επικεντρωθεί σε άλλες δραστηριότητες κατά την παραμονή του εντός του οχήματος.

5ο στάδιο: Αυτόνομα φορτηγά οχήματα
Από αυτό το στάδιο και μετέπειτα, τα οχήματα δεν θα απαιτούν την ύπαρξη οδηγού προκειμένου να πραγματοποιήσουν το δρομολόγιο τους με αποτέλεσμα η ύπαρξη π.χ. του τιμονιού, να μην είναι απαραίτητη.