Πού «μπλοκάρει» ο εξηλεκτρισμός των Μεταφορών σε Ελλάδα & ΕΕ;
TOPDON PulseQ AC Portable: Φορητός φορτιστής για EV, έξυπνος & συμπαγής
Πλέον 1 στα 4 νέα εταιρικά οχήματα πρέπει να είναι ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό.
Εισηγμένες, logistics, τράπεζες & μεγάλες αλυσίδες πρέπει να δηλώνουν τις εκπομπές CO2 τους.
Επιχειρήσεις με μεγάλες εγκαταστάσεις πρέπει να μειώσουν τους ρύπους τους κατά 30% ως το 2030.
Όλες οι εταιρείες χρειάζονται σχέδιο για αλλαγή στόλου σε ηλεκτρικά –ή χαμηλών ρύπων- οχήματα
Μέχρι το 2050, η Ελλάδα καλείται –νομικά πλέον– να πετύχει μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Αυτός είναι ο κεντρικός στόχος του Εθνικού Κλιματικού Νόμου (Ν. 4936/2022), ο οποίος θεσμοθετεί όχι μόνο ένα μακροπρόθεσμο όραμα, αλλά και μια σειρά υποχρεώσεων που αφορούν επιχειρήσεις, δημόσιους οργανισμούς και την τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο νόμος αυτός δεν είναι απλώς μια συμβολική δήλωση «πράσινων προθέσεων». Περιλαμβάνει σαφείς ποσοτικούς στόχους, με ενδιάμεσα ορόσημα: μείωση εκπομπών κατά 55 % μέχρι το 2030 και κατά 80 % έως το 2040(σε σχέση με τα επίπεδα του 1990). Η πλήρης απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές –η «κλιματική ουδετερότητα»– είναι πλέον δεσμευτικός στόχος για τη χώρα μας στο σύνολό της.
Οι επιχειρήσεις που επηρεάζονται (που «πιάνει» ο νόμος) δεν είναι μόνο οι πολύ μεγάλες. Περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:
- Οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο εταιρείες
- Πιστωτικοί (Τράπεζες) και ασφαλιστικοί οργανισμοί
- Εταιρείες ενέργειας / φυσικού αερίου
- Επιχειρήσεις logistics και διανομών
- Αλυσίδες λιανεμπορίου με πάνω από 500 εργαζομένους
- Φορείς αστικών συγκοινωνιών και μεταφορών
Αυτές οι επιχειρήσεις έχουν σημαντικό ενεργειακό αποτύπωμα — από τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις τους έως τις μετακινήσεις και το στόλο οχημάτων τους.
Διαβάστε εδώ για Ηλεκτρικά Vans & μεταφορές (που είναι λύση για το αύριο)
Ανακαλύψτε τα όσα προβλέπονται από τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο και το πώς αυτός επηρεάζει χιλιάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Οι υποχρεώσεις των εταιρειών αυτών που ήδη ισχύουν ή μπαίνουν σε εφαρμογή:
-Η καταγραφή των άμεσων και έμμεσων εκπομπών δεν αφορά μόνο τα καύσιμα του στόλου, αλλά και την ηλεκτρική ενέργεια, τις μετακινήσεις του προσωπικού και την προμήθεια υλικών.
-Η απογραφή πρέπει να βασίζεται σε διεθνή πρότυπα όπως GHG Protocol ή ISO 14064‑1, και να επαληθεύεται από διαπιστευμένους φορείς.
-Αν μια εταιρεία καθυστερήσει ή δεν υποβάλει την έκθεση, προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα, για παράδειγμα 50€ / ημέρα, με ανώτατα όρια ανάλογα με τον κύκλο εργασιών της.
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.