Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Λόγω συνεχών παρατάσεων, οι σχετικές διατάξεις για τις νέες προδιαγραφές των ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ που έχουν θεσπιστεί από το 2012, δεν έχουν ακόμη τεθεί σε ισχύ!

Το μπάχαλο με τις ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ των ΤΑΧΙ συνεχίζεται

4.515 Επισκέψεις στο άρθρο (16/6/2016)

Παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα που δημιουργούνται στον κλάδο των Taxi από το θέμα των ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ, είναι μεγάλα και σημαντικά, η Πολιτεία ακόμη δεν έχει προβεί σε διευκρινήσεις αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι!

Σύμφωνα με τα όσα –εκτενώς- παρουσιάσαμε και στο προηγμένου τεύχος του περιοδικού μας, ο κλάδος των Taxi της ελληνικής αγοράς έχει εγκλωβιστεί σε μια… άνευ προηγουμένου, ταλαιπωρία εξαιτίας των ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ (Αυτόνομες Δημοσιονομικές Μονάδες Επεξεργασίας – Φορολογικοί Ηλεκτρονικοί Μηχανισμοί). 
Συγκεκριμένα, με βάση τα όσα ορίζονται από την ΠΟΛ. 1220 (ΦΕΚ Β 3517/13-12-2012), σε όσες ταμειακές μηχανές λήξη η φορολογική μνήμη, επιβάλλεται να τοποθετηθούν καινούργιες, οι οποίες θα πληρούν τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από την εν λόγω απόφαση, η οποία επαναλαμβάνουμε πως, έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από το 2012. 
Οι –νέου τύπου- ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ που επιβάλλεται να λάβουν έγκριση Τύπου από το αρμόδιο υπουργείο ωστόσο, δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί από τις αρμόδιες εταιρείες καθώς, επί σειρά ετών η Πολιτεία έδινε παράταση στην διαδικασία. 
Η εν λόγω παράταση έληξε ωστόσο από την 31η Δεκεμβρίου 2015 με αποτέλεσμα, στην παρούσα φάση να μην επιτρέπεται να επανατοποθετηθούν στο όχημα παρά μόνο τρεις εγκεκριμένοι τύποι ΑΔΗΜΕ –ΦΗΜ σε Taxi, χωρίς ωστόσο κανένας εξ αυτών να πληροί τις νέες προδιαγραφές. 

Τα προβλήματα που δημιουργούνται
Μέχρι πρότινος, όταν η φορολογική μήνη των ταμειακών μηχανών – ταξίμετρων των Taxi «γέμιζε», τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία του κλάδου μπορούσαν να μεταφέρουν τις διαδικασίες σε άλλη θυρίδα του μηχανικού. Πληροφοριακά, η φορολογική μνήμη του ΦΗΜ, έχει διάρκεια 1.800 «Z» ή μια 5ετία. 
Στην παρούσα φάση, από την Πολιτεία η εν λόγω διαδικασία απαγορεύεται και στην περίπτωση που ένα όχημα παραχωρείται (μεταβιβάζεται) ή η φορολογική μνήμη του ΦΗΜ του γεμίζει, δεν επιτρέπεται η μεταβολές θέσης (σε νέα θύρα του), παρά μόνο η αλλαγή της ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ με κάποιον από τους τρεις τύπους μηχανισμών που –αυτήν τη στιγμή- επιτρέπεται να τοποθετούνται. 
Ωστόσο, το κόστος αυτής της διαδικασίας ανέρχεται στα 650 ευρώ περίπου για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, ο οποίος από την στιγμή που οι εν λόγω μηχανισμοί δεν πληρούν τις διατάξεις της ΠΟΛ 1220 του 2012, ενδεχομένως να επιβαρυνθεί εκ νέου με αντίστοιχου ύψους δαπάνη εντός ολίγων μηνών, προκειμένου να τοποθετήσει μια –νέου τύπου- ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ, όταν αυτή θα είναι διαθέσιμη στο εμπόριο! 

Ποιες εξελίξεις αναμένονται
Μέχρι και τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, το υπουργείο είχε δώσει διορία έως την 31η Αυγούστου 2016 στις εταιρείες κατασκευής των συγκεκριμένων μηχανισμών, προκειμένου να παρουσιάσουν τις αιτήσεις τους για νέους μηχανισμούς που θα πληρούν τις προδιαγραφές της ΠΟΛ 1220 του 2012, προκειμένου να λάβουν την απαραίτητη Έγκριση Τύπου και να μπορούν να διατεθούν στο εμπόριο. 
Λιγότερο από 2 μήνες πριν λήξει η συγκεκριμένη διορία, καμία εκ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή – εισαγωγή τέτοιου είδους συστημάτων, δεν έχει αιτηθεί σχετικής Έγκρισης Τύπου για κάποιο μηχανισμό, με αποτέλεσμα, όσοι ιδιοκτήτες Taxi επιβάλλεται να αλλάξουν την ΑΔΗΜΕ – ΦΗΜ του οχήματος τους (για τον οποιοδήποτε λόγο), να μην γνωρίζουν τι ακριβώς να κάνουν. 
Να αλλάξουν την ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ του οχήματος του με μια εκ των τριών –παλαιού τύπου- που έχουν κριθεί από το υπουργείο ως «μη- παραβατικοί» και να κληθούν εκ νέου να δαπανήσουν άλλα 650 ευρώ όταν θα πρέπει να τοποθετήσουν μια –νέου τύπου- ΑΔΗΜΕ ΦΗΜ μετά το καλοκαίρι; 
Προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα το πρόβλημα, ζητήσαμε την γνώμη των επαγγελματικών του κλάδου…