Για μικρο-μεγάλους επαγγελματίες |
Σταθερό και άνετο στο δρόμο |
Διαβάστηκε από 14972 αναγνώστες
|
|
|
Ιδιαίτερα θετικές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε από τη σύντομη οδηγική μας επαφή με τη νέα γενιά του Daily. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, γεγονός που σαφώς και ευνοεί το ιταλικό μοντέλο στις περιπτώσεις που μεταφέρει βαρύ φορτίο, ενώ ο κινητήρας των 146 ίππων είναι ικανός να προσφέρει πολύ καλές επιταχύνσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Δυστυχώς, το μοντέλο της δοκιμής δεν εφοδιαζόταν με τα προηγμένα συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς ABS με EBD και ESP με ASR, προκειμένου να υπάρχει σαφέστερη εικόνα σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της -έτσι και αλλιώς- πολύ καλής εικόνας που παρουσιάζει το Daily, κάτω από όλες τις συνθήκες. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα στον οδηγό, αν και ένα μικρό τμήμα των μεγάλων καθρεφτών καλύπτεται από την εμπρός κολώνα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές, γρήγορο και με μεγάλο κόψιμο, ευνοώντας του χειρισμούς σε περιορισμένους χώρους. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία του κινητήρα με το σειριακό κιβώτιο (5 σχέσεων) με το οποίο εφοδιαζόταν το μοντέλο της δοκιμής, αν και θα θέλαμε να είναι πιο γρήγορες οι εναλλαγές των σχέσεων στην πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία του. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αποτελεί ένα τεράστιο πλεονέκτημα κατά την κίνηση εντός της πόλης και ιδιαίτερα σε περιπτώσεις με έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε, πως το σύστημα ABS, σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης, που περιλαμβάνει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, επιτρέπει την ακινητοποίηση του οχήματος από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 42 μέτρα (εκδόσεις Van έως 3,5 τόνων με πλήρες φορτίο). Παράλληλα, το σύστημα ESP περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων-και τη λειτουργία Hill Holder System, που διευκολύνει την εκκίνηση του οχήματος σε δρόμους με έντονη κλίση. Τέλος, οι νέες δεξαμενές καυσίμου έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να διατηρείται πάντοτε η ελάχιστη απόσταση του αμαξώματος από το οδόστρωμα στα 200 χλστ.
|
|
|
|
|