Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

2 μονομάχοι σε Test αποφυγής κινδύνου

4.436 Επισκέψεις στο άρθρο (27/6/2019)

Σε μια παρτίδα πόκερ, όταν οι παίκτες αποφασίζουν να ανοίξουν τα χαρτιά τους, έχουμε το λεγόμενο «showdown». Εκεί πάντα το καλύτερο φύλλο κερδίζει. Αυτό κάνουμε και στο συγκριτικό ελαστικών «Τα ζευγάρια του μήνα».

Με ανοιχτά λοιπόν «φύλλα» και µε κριτήριο την απόδοση τους στο Εlk Test του πρόσφατου Test Ελαστικών, που πραγµατοποιήσαµε, θα δούµε ποιο ελαστικό κερδίζει, ποιο χάνει και ποιο… µπλοφάρει.

Tι είναι το Εlk Test;
To elk test ή τεστ αποφυγής ταράνδου, έχει ως βασικό σκοπό του να αναδείξει την συµπεριφορά ενός αυτοκινήτου, στην περίπτωση που επιχειρήσει απότοµο ελιγµό αποφυγής εµποδίου, µε αρκετά χιλιόµετρα. Απαιτεί 4 άτοµα και αποσκευές για να θεωρηθεί σύµφωνο µε την τυποποιηµένη διαδικασία.
Όσον αφορά τα ελαστικά, καλή επίδοση στο φρενάρισµα επί βρεγµένου οδοστρώµατος δε σηµαίνει αυτόµατα και καλή επίδοση στο ELK TEST. Στο τελευταίο, ρόλο πέρα από την γόµα του ελαστικού ρόλο παίζουν και άλλα χαρακτηριστικά του, όπως η σκληρότητα των πλαϊνών και πως αυτά αντιδρούν στην απότοµη αλλαγή κατεύθυνσης.

Για να δούμε τους 2 «μονομάχους» σε αυτό το «ζευγάρι του μήνα» !

Falken Ziex ZE310
Δεν έχασε την πρόσφυση του πουθενά !

Στο Στεγνό
Το Falken Ziex ZE310 στη διαδικασία του στεγνού τεστ αποφυγής κινδύνου τα πήγε εξαιρετικά, παρουσιάζοντας την καλύτερη γενικά εικόνα τόσο σε συµπεριφορά όσο και επίδοση. Αρχικά το µαλακό αυτό ελαστικό προσέφερε:
  • εξαιρετική αίσθηση στο τιµόνι  και
  • απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου στη διαδικασία,
  • ενώ δεν έχασε την πρόσφυσή του πουθενά.
Πιο συγκεκριµένα στα 68 χλµ./ώρα ήταν απόλυτα εύκολη η διαδικασία, δίδοντάς µας το πράσινο φως να ανέβουµε στα 72 χλµ./ώρα. Και εκεί κανένα πρόβληµα µε τη γενικότερη συµπεριφορά του να παραµένει εξαιρετική. Στην προσπάθειά µας µε 75 χλµ./ώρα, ξεπεράσαµε το όριο του συγκεκριµένου ελαστικού χτυπώντας τις κορίνες στην είσοδο της πρώτης αλλαγής πορείας. «Πέφτoντας» στα 74 χλµ./ώρα, τα Falken Ziex ZE310 πέρασαν επιτυχώς την διαδικασία χωρίς να αλλοιώνεται κανένα από τα βασικά χαρακτηριστικά τους που αναλύσαµε πιο πάνω.

Αξιολόγηση
10 - Κατευθυντικότητα
9  -  Πρόσφυση
10 - ΕSP


Στο Βρεγµένο
Αντίστοιχα πολύ καλή ήταν η επίδοση του Falken Ziex ZE310 και στο βρεγµένο οδόστρωµα του elk test. Η συµπεριφορά του ήταν αναλογικά η ίδια (σ.σ. στα χιλιόµετρα που πέρασε το τεστ επιτυχώς) παραµένοντας πολύ καλό σε απόκριση και αµεσότητα αλλά και µε υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Ξεκινήσαµε τη διαδικασία από τα 68 χλµ./ώρα όπου και πέρασε χωρίς πρόβληµα. Στα 70 χλµ./ώρα είχε µια µικρή υστέρηση στο τιµόνι λόγω του ολισθηρού του οδοστρώµατος όµως και πάλι δεν είχε πρόβληµα να τελειώσει τη διαδικασία απροβληµάτιστα. Στα 73 χλµ./ώρα η ολισθηρότητα οδήγησε σε άνοιγµα της τροχιάς του στη 2η αλλαγή κατεύθυνσης και κρίθηκε οριακή και δύσκολη η προσπάθεια, µε τα 72 χλµ./ώρα να είναι η ταχύτητα που πέρασε επιτυχώς το τεστ χωρίς να µεταβληθεί ο χαρακτήρας του.

Αξιολόγηση
 9 - Κατευθυντικότητα
 8 - Πρόσφυση
  9 - ΕSP


Μichelin Primacy 4
Kαλή συµπεριφορά µέχρι τα 73 χλµ στο στεγνό

 
Στο Στεγνό
Τα Michelin Primacy 4 είχαν καλή συµπεριφορά στο στεγνό τεστ αποφυγής εµποδίου περνώντας άνετα την δοκιµασία από τις «χαµηλές» ταχύτητες των 65 και 68 χλµ./ώρα. Στα 70 χλµ./ώρα και πάλι παρουσίασαν:
  • καλή πρόσφυση και
  • άµεσο έλεγχο κατευθυντικότητας στις κινήσεις του τιµονιού,
δείχνοντας ότι µπορούν να διαχειριστούν ακόµα περισσότερα χιλιόµετρα. Στα 74 χλµ./ώρα η προσπάθεια κρίθηκε αποτυχηµένη, µε το µπροστινό µέρος του αυτοκινήτου να «χάνει» σε αµεσότητα, µε αποτέλεσµα να ανοίξει σηµαντικά η τροχιά του και να ακουµπάει τις εξωτερικές κορίνες στο δεύτερο διάδροµο. Τα 73 χλµ./ώρα ήταν η ταχύτητα που τελικά απέδωσαν τα Michelin, περνώντας επιτυχώς και µε ευκολία το τεστ.

Αξιολόγηση
 8 - Κατευθυντικότητα
 8 - Πρόσφυση
 8 - ΕSP

 
Στο Βρεγµένο
Στο ίδιο τεστ µε βρεγµένο οδόστρωµα, τα Primacy 4 της Michelin είχαν ελαφρώς πιο προοδευτική συµπεριφορά. Χαρακτηριστικό είναι πως σε αυτή την περίπτωση «βρήκαµε» το πετυχηµένο τους «πέρασµα» στα 71 χλµ./ώρα, ενώ στα 72 χλµ./ώρα δεν είχαµε µια οριακή αλλά µια αποτυχηµένη προσπάθεια. Περνώντας εύκολα από τα 65 και 68 χλµ./ώρα, τελικά η ταχύτητα προσπέλασης του Focus µε αυτά τα ελαστικά ανήλθε στα 71 χλµ./ώρα που επαναλάβαµε 2 φορές. Σε αυτές τις προσπάθειες, το τιµόνι είχε καλή πληροφόρηση και το αυτοκίνητο συµπεριφέρθηκε άµεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η πρόσφυση ήταν επαρκής σε όλο το διάδροµο. Στα 72 χλµ./ώρα και πάλι σε επαναλαµβανόµενη προσπάθεια, το Focus ακουµπούσε την τελευταία κορίνα στον δεύτερο διάδροµο λόγω της ανοιχτής τροχιάς του εκεί.

Αξιολόγηση
7 - Κατευθυντικότητα
7 - Πρόσφυση
8 - ΕSP