Το Active Sideguard Assist, είναι σε θέση να ανιχνεύει εμπόδια όπως οχήματα, κολώνες, πεζοί, δικυκλιστές κ.ά. στα πλευρά του οχήματος…

… μέσω ειδικών αισθητήρων και καμερών, προκειμένου να προειδοποιήσει εγκαίρως τον οδηγό ή να ακινητοποίηση αυτόματα το φορτηγό…

… αυξάνοντας έτσι το επίπεδο ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου, ειδικά κατά την κίνηση του φορτηγού εντός της πόλης.

Αντίστοιχα το νέο Active Drive Assist 2 είναι σε θέση να διατηρεί το φορτηγό στην πορεία, προσομοιάζοντας σε αυτόνομη οδήγηση…

… ενώ μπορεί να το ακινητοποιήσει αν ανιχνεύσει πως ο οδηγός δεν διατηρεί συνεχώς την… υψηλή εποπτεία της διαδικασίας.

Ακόμη πιο ασφαλή τα Mercedes-Benz Trucks

Από τον Ιούνιο του 2021, τα μοντέλα Arocs & Actros θα εφοδιάζονται με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας Active Sideguars Assist.

 
H Mercedes-Benz Trucks συγκαταλέγονταν ανέκαθεν στις πρωτοπόρες εταιρείες σε ότι αφορά σε ζητήματα ασφάλειας για τον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και με την υιοθέτηση του νέου ηλεκτρονικού συστήματος «Active Sideguard Assist» στον εξοπλισμό των σειρών Arocs & Actros, φροντίζει να επιβεβαιώσει τη φήμη της για ακόμη μια φορά.
Προκειμένου να καταστεί αυτό εφικτό, δαπανά εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ στην έρευνα και εξέλιξη ειδικών ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του έργου του οδηγού, που χάρη στην αυτοματοποιημένη δυνατότητα επιβράδυνσης ή και ακινητοποίησης του οχήματος, χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του οδηγού, συμβάλλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου.
Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις συστημάτων όπως τα Active Brake Assist 5, Active Drive Assist 2, καθώς και του νέου Active Sideguard Assist τώρα.
Μάλιστα σε σχετική της ανακοίνωση, η εταιρεία αναφέρει πως οι παραγγελίες οχημάτων με το νέο αυτό ηλεκτρονικό σύστημα ασφάλειας έχει ξεκινήσει για τις χώρες της ΕΕ, με την παραγωγή τους ωστόσο να ξεκινά από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.
 
Το σύστημα «Sideguard Assist» και η εξέλιξη του
 
Το Sideguard Assist εξελίχθηκε και υιοθετήθηκε τελικά από τα οχήματα του κλάδου των βαρέων επαγγελματικών (φορτηγών, λεωφορείων) για να διασφαλίσει την αποφυγή συγκρούσεων με εμπόδια (πινακίδες, κολώνες, σταθμευμένα οχήματα κ.ο.κ.) σε περιπτώσεις όπου το βαρύ όχημα καλείται να στρίψει ή να πραγματοποιήσει ελιγμούς σε σημεία με περιορισμένο χώρο. Το μακρύ μεταξόνιο ενός βαρέως οχήματος, πολλές φορές καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την όλη διαδικασία για τον οδηγό και σε πολλές περιπτώσεις, η απόσπαση της προσοχής του, ενδεχομένως να επιφέρει μια πρόσκρουση με κάποιο εμπόδιο, που στις πιο δυσάρεστες των περιπτώσεων, μπορεί να είναι κάποιος δικυκλιστής που κινείται στις πλευρές του φορτηγού (ή του λεωφορείου).
Για τον λόγο αυτό, από το 2016, η Mercedes-Benz προσφέρει στον εξοπλισμό των φορτηγών της το σύστημα Sideguard Assist που χάρη σε ειδικούς αισθητήρες που… σκανάρουν τα τεκταινόμενα στις πλευρές του οχήματος, φροντίζει να προειδοποιήσει τον οδηγό για την ύπαρξη τυχόν εμποδίων με τα οποία το φορτηγό ενδεχομένως να έρθει σε επαφή ανά στρίψει, αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας κ.ο.κ. Μάλιστα, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει και την ύπαρξη έμβιων όντων, όπως π.χ. ένας πεζός ή ένας ποδηλάτης.
Από τον Ιούνιο του 2021, το Sideguard Assist θα αντικατασταθεί, στην πλειοψηφία των εκδόσεων των φορτηγών Arocs και Actros, από την μετεξέλιξη του, το νέο «Active Sideguard Assist».
Η διαφορά της νέας έκδοσης έγκειται στο γεγονός ότι σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα, στις περιπτώσεις που ειδοποιήσει τον οδηγό επανειλημμένα και αυτός δεν αντιδράσει (για τον οποιοδήποτε λόγο), είναι σε θέση να ξεκινήσει την αυτόματη διαδικασία επιβράδυνσης του φορτηγού, έως και την πλήρη ακινητοποίηση του, αν χρειαστεί.
Μάλιστα, η Mercedes-Benz Trucks είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που θα υιοθετήσει την εν λόγω τεχνολογική καινοτομία στα οχήματα της.
 
Τι προσφέρει και το –επίσης- νέο Active Drive Assist 2
 
Από το 2018, η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει με τη νέα γενιά του Actros, το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης του έργου του οδηγού με την ονομασία «Active Drive Assist» (ADA), καθιστώντας τον κορυφαίο εκπρόσωπο της στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, ως το πρώτο φορτηγό μαζικής παραγωγής παγκοσμίας, με συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το ADA είναι σε θέση να υποστηρίζει τον οδηγό στον έλεγχο της διεύθυνσης, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης του φορτηγού. Φυσικά, προκειμένου να μπορεί λειτουργήσει ιδανικά το ADA επιβάλλεται να υπάρχουν ξεκάθαρες διαγραμμίσεις ως προς τα όρια του δρόμου και της λωρίδας που ακολουθείται καθώς φυσικά και επαρκές πλάτος οδοστρώματος.
Παράλληλα, το ADA είναι σε θέση να διατηρεί πάντοτε την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, επιβραδύνοντας / επιταχύνοντας το φορτηγό αναλόγως.
Από τον Ιούνιο του 2021, το ADA 2 (2ης γενιάς) θα μπορεί επιπλέον να αναγνωρίσει το ενδεχόμενο μη συμμετοχής του οδηγού για –ανησυχητικά- μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. λόγω προβλημάτων υγείας ή επειδή έχει αποκοιμηθεί) και αναλόγως να ξεκινήσει τη διαδικασία πλήρους ακινητοποίησης του φορτηγού.
Φυσικά, το ADA 2 θα προειδοποιήσει επανειλημμένα τον οδηγό μέσω οπτικών και ηχητικών συστημάτων, προκειμένου αυτός να βάλει τα χέρια του στο τιμόνι και να πάρει τον έλεγχο του οχήματος. Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί μέσω χρήσης των ποδοστηρίων (φρένο, γκάζι), του τιμονιού ή έστω πατώντας κάποιο από τα χειριστήρια / διακόπτες που ενσωματώνονται στο τιμόνι, τότε το ADA 2 αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει το φορτηγό, εντός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας που ακολουθείται, ενημερώνοντας παράλληλα τα οχήματα που ακολουθούν μέσω των alarm. Η διαδικασία αυτή φυσικά, μπορεί να ακυρωθεί από τον οδηγό, πατώντας το πεντάλ του γκαζιού (kick-down).
Στην περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, όταν το φορτηγό ακινητοποιηθεί, το ADA 2 θα ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό χειρόφρενο ενώ θα απασφαλίσει και τις πόρτες της καμπίνας, προκειμένου π.χ. να διευκολύνει το έργο των σωστικών συνεργείων που ενδεχομένως να σπεύσουν σε βοήθεια του οδηγού.
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Mercedes-Benz - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ