Σε τέσσερις εκδόσεις μήκους θα λανσαριστεί το νέας γενιάς VDL Citea, το οποίο θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρική γραμμή κίνησης, ενώ -με μία φόρτιση των μπαταριών του- θα προσφέρει αυτονομία έως και 600 χλμ.!
Εντελώς καινούργια είναι η ηλεκτρική γραμμή κίνησης του νέου Citea (τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται προς το παρόν), για την εξέλιξη του οποίου αξιοποιήθηκαν τα πολύτιμα δεδομένα από ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία διένυσαν από κοινού περισσότερα από 100 εκ. χιλιόμετρα! Τα πρώτα λεωφορεία αναμένεται να παραδοθούν στις εταιρείες δημόσιων μεταφορών μέσα στην επόμενη χρονιά, με την παραγωγή να προγραμματίζεται να εκκινήσει αργότερα φέτος.
Το νέο VDL Citea θα λανσαριστεί στην τυπική έκδοση των 12,2 μέτρων, σε παραλλαγές «Low Floor (LF) και Low Entry (LE) και θα εξοπλίζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 490 kWh.
Αναλυτικότερα, το νέο VDL Citea θα λανσαριστεί στην τυπική έκδοση των 12,2 μέτρων, σε παραλλαγές «Low Floor (LF) και Low Entry (LE). Πιο πάνω τοποθετείται η έκδοση των 13,5 μέτρων (LE), η οποία αν και θα είναι διαξονική θα συναγωνίζεται -σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία- σε χωρητικότητα τα τριαξονικά λεωφορεία. Ακολουθεί η εκδοχή μήκους των 14,9 μέτρων (LE), ενώ στην κορυφή τοποθετείται το αρθρωτό λεωφορείο των 18,1 μέτρων (LF). Σύμφωνα με την εταιρεία, όλες οι πιο πάνω εκδόσεις θα εμφανίζουν αυτονομία 500-600 χλμ. καθόλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους, ενώ το μόνο συγκεκριμένο τεχνικό στοιχείο που ανακοινώνεται, είναι πως το λεωφορείο των 12,2 μέτρων θα εξοπλίζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 490 kWh.
Συνολικά, η εταιρεία υπόσχεται χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης κατά 25% σε σχέση με το τωρινό μοντέλο
Δίχως να γίνεται αναφορά σε νούμερα, οι άνθρωποι της VDL Bus & Coach τονίζουν πως η τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα, ευνοεί την εσωτερική ευρυχωρία, βελτιώνοντας παράλληλα τα οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου λεωφορείου, χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Σημειώνεται, ακόμα, πως τα ενιαία πλευρικά τοιχώματα του λεωφορείου είναι ελαφρύτερα κατά 15% από τα συμβατικά, γεγονός που συμβάλλει στον περιορισμό του συνολικού βάρους του ηλεκτρικού λεωφορείου.
Το προηγμένο σύστημα κλιματισμού διαφορετικών ζωνών του νέου Citea, βοηθάει στον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ η στάνταρ χρήση διπλών τζαμιών ρίχνει με τη σειρά της την κατανάλωση κατά 10%. Συνολικά, η εταιρεία υπόσχεται χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης κατά 25% σε σχέση με το τωρινό μοντέλο, καθώς πέραν των προαναφερθέντων βελτιώσεων, σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται η νέα ηλεκτρική γραμμή κίνησης, το αναβαθμισμένο λογισμικό και η προσεγμένη αεροδυναμική του επερχόμενου λεωφορείου.
Υπενθυμίζεται, τέλος, πως για τη σχεδίαση του χώρου οδήγησης, η ολλανδική εταιρεία πραγματοποίησε μια έρευνα σε Ευρωπαίους οδηγούς, προκειμένου να καταγράψει τις ανάγκες τους, να διαπιστώσει τι λείπει από τα λεωφορεία και να αντιληφθεί ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που οι επαγγελματίες οδηγοί θεωρούν σημαντικά. Ο οδηγός, λοιπόν, θα έχει στη διάθεσή του μια αναβαθμισμένη θέση και πλήθος αποθηκευτικών χώρων, ενώ βελτιωμένο θα είναι και το τιμόνι, το οποίο θα προσφέρει και περισσότερες ρυθμίσεις. Βελτιωμένες θα είναι και οι συσκευές αλληλεπίδρασης οδηγού-οχήματος, όπως και τα συστήματα ασφάλειας.
Σας αφήνουμε με το πρώτο βίντεο παρουσίασης του νέου VDL Citea: