«Αυλαία» για το νέο διώροφο λεωφορείο της Volvo (+vid)
7.757 Επισκέψεις στο άρθρο (9/2/2021)
Το νέο διώροφο λεωφορείο της Volvo Buses είναι σε θέση να προσφέρει ασφαλείς και με όλες τις ανέσεις, μετακινήσεις σε έως και 96 επιβάτες στο εσωτερικό του.
Μετά από μια πρώτη προωθητική κίνηση, η Volvo Buses προχώρησε στην πλήρη παρουσίαση του ύψους 4 μέτρων διώροφου λεωφορείου της, το οποίο προορίζεται για τις αγορές της Ευρώπης. Πρόκειται για το νέο Volvo 9700 DD, το οποίο έρχεται να προστεθεί στη γκάμα της σουηδικής εταιρείας πλάι στην αντίστοιχη έκδοση των 4,25 μέτρων, η οποία έχει κατασκευαστεί ειδικά για τις ανάγκες των σκανδιναβικών χωρών. Το νέο μοντέλο, εμπλουτίζει τη γκάμα τουριστικών λεωφορείων της Volvo Buses, η οποία αποτελείται από το Volvo 9700 και το βραβευμένο Volvo 9900, με τα οποία άλλωστε το διώροφο μοντέλο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα.
Το νέο 6x2 μοντέλο έχει μεικτό βάρος 26.500 κιλών και μπορεί να μεταφέρει έως και 96 επιβάτες. Το μήκος του είναι 13.000–14.800 χλστ., το πλάτος 2.550 χλστ. και το μεταξόνιο 5.360–7.160 χλστ. Ο εμπρός και πίσω πρόβολος είναι αντίστοιχα 2.810 και 3.430, με τις γωνίες προσέγγισης και εξόδου να ορίζονται αμφότερες στις 7ο. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα έως και 8 m3, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν μέχρι και 3 m3 ακόμα χώροι αποθήκευσης αντικειμένων.
Εκεί, το νέο Volvo 9700 DD 4.0Μ προσφέρει προηγμένη συνδεσιμότητα, προκειμένου ο διαχειριστής να έχει καλύτερη εικόνα του τι συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο, ώστε να προγραμματίζει καλύτερα τη συντήρηση του οχήματος. Επιπλέον, μέσω του «Zone Management» ο διαχειριστής μπορεί να ορίσει το πόσο γρήγορα θα κινείται το πούλμαν σε συγκεκριμένες ζώνες που έχει αυτός ορίσει, γεγονός που έχει ευεργετική επίδραση τόσο στην κατανάλωση όσο και στην ασφάλεια.
Σε ό,τι αφορά στην άνεση, το λεωφορείο διαθέτει βελτιωμένη ηχομόνωση, εργονομικά καθίσματα και αποδοτικό σύστημα κλιματισμού ξεχωριστών ζωνών. Ανάλογα με την έκδοση, προσφέρονται προηγμένα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας των επιβατών.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν εργονομικό χώρο με ανεμπόδιστη περιμετρική ορατότητα, ενώ το έργο του διευκολύνεται από επικουρικά συστήματα όπως Driver Alert Support, Lane Keeping Support και Collision Warning με Emergency Braking. Το σύστημα πέδησης είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, όπως και το σύστημα σταθεροποίησης του οχήματος, ενώ διατίθεται και προστασία ενάντια στο ντεραπάρισμα.
Υπεύθυνος για την κίνηση του διώροφου τριαξονικού λεωφορείου, είναι ο γνωστός 11λιτρος κινητήρας D11K της Volvo, ο οποίος συνεργάζεται με το περίφημο κιβώτιο «I-Shift». Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας προδιαγραφών Euro 6 φέρει σύστημα SCR, σύστημα ψεκασμού common rail και στη συγκεκριμένη έκδοση (D11K460) αποδίδει 460 ίππους ισχύος και 2.200 Nm ροπής στις 1.000–1.400 σ.α.λ. Μπορούν να επιλεγούν 2, 3 ή 4 ντεπόζιτα πετρελαίου χωρητικότητας 205 λτ., με αυτό του AdBlue να είναι 64 λίτρων. Εκτός από πετρέλαιο, ο κινητήρας των 10,8 λτ. μπορεί να λειτουργήσει και με ανανεώσιμα βιοκαύσιμα, όπως HVO και RME.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο το νέο Volvo 9700 DD 4.0Μ: