Πρόκειται για ένα νούμερο που αντιστοιχεί σε πέντε συνολικά ταξίδια γύρω από τη γη!
Όλοι οι συνεργαζόμενοι φορείς εξήραν την αυτονομία του φορτηγού, καθώς και την ταχύτητά του στον ανεφοδιασμό.
Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 285 ανεφοδιασμοί, ποσότητας περίπου 15 τόνων υγρού υδρογόνου.
Ολοκληρωμένες οι υπηρεσίες υποστήριξης των υδρογονοκίνητων οχημάτων στη Γερμανία.
Μαζί με το δεύτερο γύρο δοκιμών, προετοιμάζεται και η επόμενη γενιά οχημάτων με fuel cells.
Όλοι οι συνεργαζόμενοι φορείς εξήραν την αυτονομία του φορτηγού, καθώς και την ταχύτητά του στον ανεφοδιασμό
Σε κάθε περίπτωση,
τα 5 πρωτότυπα υδρογονοκίνητα οχήματα της Mercedes-Benz εντυπωσίασαν με την αποδοτικότητά τους - απόρροια
των fuel cells (σ.σ. που έχουν αναπτυχθεί και κατασκευαστεί από την cellcentric) -, μιας και στη συνολική διανυθείσα απόσταση η μέση κατανάλωση υδρογόνου κυμάνθηκε ανάμεσα στα 5,6 κιλά/100 χλμ. και τα 8 κιλά/100 χλμ., με μέσο συνολικό βάρος συρμού ανάμεσα στους 16 και τους 34 τόνους.
Στο δια ταύτα; Οι πελάτες επισήμαναν την πρακτικότητα του GenH2 που συγκρίνεται άνετα με εκείνη των σημερινών πετρελαιοκίνητων φορτηγών, εξασφαλίζοντας μεταξύ άλλων αυτονομία άνω των 1.000 χλμ., αλλά και σύντομο διάστημα ανεφοδιασμού από 10 έως 15 λεπτά – κάτι που το καθιστά κατάλληλο για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ευέλικτες διαδρομές και μη προγραμματισμένες αποστολές.
Η παγίδα; Στην πορεία προς τη μαζική παραγωγή φορτηγών που χρησιμοποιούν fuel cells, μια σημαντική πρόκληση εξακολουθεί να παραμένει η συνεχιζόμενη έλλειψη ενός ολοκληρωμένου δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού – ιδίως υγρού – υδρογόνου.
Κι αυτό, γιατί ο στόχος είναι να επεκταθεί το υπάρχον δίκτυο μέχρι το 2030, φτάνοντας συνολικά τους 2.000 σταθμούς ανεφοδιασμού.
Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 285 ανεφοδιασμοί, ποσότητας περίπου 15 τόνων υγρού υδρογόνου
Από εκεί και πέρα, αξίζει να αναφερθεί εδώ πως συγκεντρωτικά πραγματοποιήθηκαν 285 ανεφοδιασμοί, ποσότητας περίπου 15 τόνων υγρού υδρογόνου, επιβεβαιώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο όσους υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο εναλλακτικό καύσιμο όχι απλώς είναι πολύ πιο εύκολο στη μεταφορά, αλλά και προσφέρει - χάρη στις δεξαμενές του - πολλά πλεονεκτήματα όσον αφορά στο κόστος και το βάρος του σε σύγκριση με τις αντίστοιχες δεξαμενές συμπιεσμένου αερίου υδρογόνου.
Εξάλλου, μη λησμονούμε πως το υγρό υδρογόνο επιτρέπει στα οχήματα να αυξήσουν το ωφέλιμο φορτίο τους, ένα σημαντικό κριτήριο στις ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Ολοκληρωμένες οι υπηρεσίες υποστήριξης των υδρογονοκίνητων οχημάτων στη Γερμανία
Σχετικά με το σκέλος της υποστήριξης, ακολούθως, τα πέντε φορτηγά με fuel cells υποστηρίχθηκαν από τους Key Account Managers της οργάνωσης πωλήσεων της Mercedes-Benz Trucks καθ΄ όλη τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου. Έτσι εξασφαλίστηκε ότι κάθε πελάτης είχε έναν αποκλειστικό σημείο επαφής που παρείχε συνεχή υποστήριξη πλήρους εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένης της τεχνικής βοήθειας, την ίδια ώρα που η ομάδα Key Account ήταν διαθέσιμη όλο το 24ωρο για τεχνικές ερωτήσεις.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών δε, η Daimler Truck παρείχε στενή υποστήριξη στα οχήματα και τους πελάτες της, καθώς η συντήρηση των φορτηγών υδρογόνου δεν απαιτούσε μόνο την αφομοίωση μιας νέας τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης, αλλά και την υιοθέτηση προσαρμοσμένων διαδικασιών στο τμήμα μετά την πώληση.
Τοιουτοτρόπως, τα αντίστοιχα υποκαταστήματα της εταιρείας εκπαιδεύτηκαν ειδικά και πιστοποιήθηκαν
για το φορτηγό GenH2, με το προσωπικό να φροντίζει στο service τόσο για τους τακτικούς ελέγχους & τη συντήρηση ρουτίνας, όσο και - όπου ήταν απαραίτητο - τις επισκευές.
Μαζί με το δεύτερο γύρο δοκιμών, προετοιμάζεται και η επόμενη γενιά οχημάτων με fuel cells
Καταλήγοντας, βάσει προγραμματισμού, η Daimler Truck θα προχωρήσει προσεχώς σε έναν δεύτερο γύρο δοκιμών, που θα περιλαμβάνει τα ίδια φορτηγά Mercedes-Benz GenH2, με πέντε επιπλέον πελάτες, αρχής γενομένης από το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Η Daimler Truck άλλωστε έχει ήδη ξεκινήσει παράλληλα τη φάση της ανάπτυξης της επόμενης γενιάς φορτηγών με κυψέλες καυσίμου, ενώ συνολικά 100 υδρογονοκίνητα οχήματα επόμενης γενιάς προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία από τα τέλη του 2026 και μετά.