ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

To φίλτρο «Diesel Particulate Filter» αναλαμβάνει να παρακρατήσει στο εσωτερικό του τα μικροσωματίδα άνθρακα (αιθάλη) που εμπεριέχονται στα καυσαέρια ενός πετρελαιοκινητήρα.

    Τι είναι το DPF και πως λειτουργεί

    23.779 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2018)

    Υπεραπλουστεύοντας τους σχετικούς τεχνικούς όρους, μπορούμε να πούμε πως το φίλτρο μικροσωματιδίων (Diesel Particulate Filter) είναι ένα τμήμα του συστήματος επεξεργασίας των καυσαερίων στους πετρελαιοκινητήρες που χρησιμοποιείται για τη δέσμευση των μικροσωματιδίων που παράγονται από την ατελή καύση του καυσίμου εντός του θαλάμου καύσης. Τα εν λόγω σωματίδια είναι ουσιαστικά η αιθάλη, ή αλλιώς ο «μαύρος καπνός» που εκλύεται από τις εξατμίσεις των πετρελαιοκινητήρων. Τα εν λόγω –στερεά- μικροσωματίδια είναι εξαιρετικά επιβλαβή για την υγεία ενώ μπορούν να προκαλέσουν και σημαντικές φθορές – βλάβες στον κινητήρα.
    Με βάση τα όσα ισχύουν από την νομοθεσία, όλα τα οχήματα με κινητήρες diesel, από το 2009 και μετά, σύμφωνα με το πρωτόκολλο «Euro 5» ή μεταγενέστερο, επιβάλλεται να φέρουν φίλτρο παρακράτησης.
    Σε ότι αφορά στο DPF, όπως και όλα τα υπόλοιπα φίλτρα, σε τακτά διαστήματα πρέπει να καθαρίζεται, προκειμένου να είναι σε θέση να εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά. Στην περίπτωση του DPF, η εν λόγω διαδικασία λέγεται «αναγέννηση». Κατά τη διάρκεια της αναγέννησης, η θερμοκρασία εντός του φίλτρου αυξάνεται σημαντικά με αποτέλεσμα τα σωρευμένα μικροσωματίδια να καίγονται, αφήνοντας εντός του φίλτρου μια μικρή ποσότητα στάχτης.
    Η παθητική αναγέννηση του φίλτρου γίνεται αυτόματα όταν το όχημα κινείται σε σταθερή –σχετικά υψηλή- ταχύτητα, π.χ. στον αυτοκινητόδρομο ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν προβλέψει και την ενεργή αναγέννηση του DPF που ελέγχεται από την κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) και πραγματοποιείται επίσης αυτόματα.