ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το ζήτημα της αφαίρεσης του DPF έχει θορυβήσει και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών που έχει προβεί σε σχετική ενημέρωση των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ για την εντατικοποίηση των σχετικών ελέγχων.

    Η θέση της Πολιτείας

    23.778 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2018)

    Σε επίσημη ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα του Τμήματος Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, αναφέρεται πως ήδη έχει σταλεί στις 03.11.2017 σχετικό έγγραφο στους φορείς επιμόρφωσης του ελεγκτικού προσωπικού των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ σχετικά με τον «… διεξοδικότερο έλεγχο του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel για την διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων DPF, καθόσον έχει περιέλθει σε γνώση μας ότι αφαιρείται το φίλτρο και επανασυγκολλείται το περίβλημα της συσκευής. Επίσης γίνεται επαναπρογραμματισμός της μονάδος ελέγχου.
    Παράλληλα όμως, το θέμα ετέθη υπόψη και των αρμοδίων οργάνων της ΕΕ, μετά από σχετική επιστολή του υπουργείου. Σε σχετική συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στις 04.12.2017, το πρόβλημα αναδείχθηκε χωρίς ωστόσο να παρθούν αποφάσεις σχετικά με το τι δέον γενέσθαι. Στα πρακτικά της συζήτησης αναφέρεται πως: «… Τα υπάρχοντα ευρήματα δείχνουν πως δεν είναι δυνατόν να ανιχνευθεί η αφαίρεση του DPF, μόνο με τον έλεγχο της αιθάλης και πρέπει να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικές μέθοδοι».
    Η Επιτροπή ενημέρωση πως το παράρτημα Ι της οδηγίας 2014/45 (για τον τεχνικό έλεγχο) θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να συμπεριληφθούν υποχρεωτικές δοκιμές NOx και PN/PM.
    Επιπροσθετα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 44800/1985 (Β 2726), που θα εφαρμοστεί από την 20η Μαΐου 2018, προβλέπεται σημείο ελέγχου στο παράρτημα της 8.2.2.1 «Σύστημα ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων» βάσει του οποίου, θεωρείται ΣΟΒΑΡΗ ΕΛΛΕΙΨΗ όταν το σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων που τοποθετεί ο κατασκευαστής απουσιάζει ή είναι καταφανώς ελαττωματικό.
    Παράλληλα, στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως σχετικά με τα συνεργεία στο π.δ. 78/1998 (Α 34) με θέμα «Καθορισμός των όρων και των προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων», στο άρθρο 17 αναφέρονται οι κυρώσεις που προβλέπονται και στο άρθρο 18 η διαδικασία σφράγισης.