Ένα σύστημα κίνησης με fuel cells, που έχει κατασκευαστεί από την ίδια την εταιρεία, χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις των Γερμανών στη Νυρεμβέργη.
Το πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό της Iveco έχει μικτό βάρος 44 τόνων, αποδίδει 540 άλογα & έχει αυτονομία 800 χλμ.
Περίπου 12.000 χλμ. σε ετήσια βάση προβλέπεται να καλύπτει το υδρογονοκίνητο όχημα.
Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας: σύντομα διαστήματα ανεφοδιασμού & ανθεκτικότητα στις εξωτερικές θερμοκρασίες.
Στο μέλλον της Bosch συμπεριλαμβάνονται ΚΑΙ οι κινητήρες υδρογόνου.
Πιστή στο όραμα της υιοθέτησης τεχνολογιών που προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα στις εμπορευματικές μεταφορές, η Bosch αποφάσισε να κάνει τη διαφορά, εφαρμόζοντας μια… δική της πατέντα για εσωτερική κατανάλωση.
Ο λόγος για ένα υδρογονοκίνητο φορτηγό, που χρησιμοποιείται για τις μεταφορές προϊόντων εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας στη Νυρεμβέργη και το οποίο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα μετάδοσης κίνησης με fuel cells, FCPM – που πρόσφατα μάλιστα προτάθηκε για το διάσημο Βραβείο Μέλλοντος στη Γερμανία.
Όπως δήλωσε εξάλλου χαρακτηριστικά ο εμπορικός διευθυντής του εργοστασίου, Alexander Weichsel: «Όταν αποφασίσαμε να κάνουμε την κυκλοφορία μέσα στο εργοστάσιό μας πιο φιλική προς το κλίμα, ήταν σαφές ότι θέλαμε ένα φορτηγό με το FCPM της Bosch. Αυτή η εφαρμογή είναι ένα σημαντικό δομικό στοιχείο που μας βοηθά να μειώσουμε τις εκπομπές μας στα logistics, ενώ το γεγονός ότι αρκετές χιλιάδες φορτηγά με συστήματα κυψελών καυσίμου της Bosch κυκλοφορούν ήδη σε όλο τον κόσμο αποδεικνύει την αξία του όλου εγχειρήματος».
Το πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό της Iveco έχει μικτό βάρος 44 τόνων, αποδίδει 540 άλογα & έχει αυτονομία 800 χλμ.
Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως με τη μετατροπή του υδρογόνου & του οξυγόνου σε νερό & ηλεκτρική ενέργεια, το 44 τόνων φορτηγό μπορεί να λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά – με τη χρήση μάλιστα ανανεώσιμου υδρογόνου να καθιστά κλιματικά ουδέτερο ακόμη και το σύστημα της μετάδοσης κίνησής του.
Με το
Iveco FCPM άλλωστε, η
Bosch έθεσε για πρώτη φορά σε πραγματική λειτουργία το δικό της σύστημα στην Ευρώπη – ένα σύστημα που περιλαμβάνει πέντε (5) δεξαμενές υδρογόνου, χωρητικότητας 70 κιλών σε πίεση 700 bar, συν ένα σύστημα κυψελών καυσίμου που παρέχει συνολική ισχύ άνω των 200kW.
Συνακόλουθα ο ηλεκτρικός άξονας του οχήματος τροφοδοτείται από το σύστημα fuel cells, ενώ, συνδυαστικά με τις δύο μπαταρίες (σ.σ. οι οποίες χρησιμεύουν για αποθήκευση ενέργειας) στο κέντρο του, το φορτηγό μπορεί να παράσχει συνολική απόδοση ισχύος που φτάνει τα 400kW (540 άλογα), με την αυτονομία του να τερματίζει στα 800 χλμ.
Περίπου 12.000 χλμ. σε ετήσια βάση προβλέπεται να καλύπτει το υδρογονοκίνητο όχημα
Σε κάθε περίπτωση, το Iveco FCPM - το οποίο μεταφέρει κυρίως προϊόντα από τις δικές του εγκαταστάσεις παραγωγής του εργοστασίου – υπολογίζεται πως θα καλύπτει γύρω στα 12.000 χλμ. ετησίως, πράγμα που σημαίνει πως το εργοστάσιο της Νυρεμβέργης θα μειώσει δραματικά τις εκπομπές CO2.
Επισημαίνεται δε, πως το φορτηγό το νοικιάζει, για λογαριασμό του εργοστασίου της Bosch, η εταιρεία μεταφορών Schaflein από την εταιρεία ενοικίασης Hylane, που με τη σειρά της επίσης ειδικεύεται στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα χωρίς εκπομπές ρύπων.
Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας: σύντομα διαστήματα ανεφοδιασμού & ανθεκτικότητα στις εξωτερικές θερμοκρασίες
Όσο για τα προτερήματα της συγκεκριμένης πατέντας, αυτά δε χρειάζεται και πολλή σκέψη για να τα αντιληφθεί κανείς, καθώς μιλάμε πλέον για ένα όχημα με μεγάλη αυτονομία & ανθεκτικότητα στις εξωτερικές θερμοκρασίες – σε σχέση με ένα φορτηγό BEV – το οποίο όμως συνάμα εξασφαλίζει
σύντομους χρόνους ανεφοδιασμού, αντίστοιχους με εκείνους ενός πετρελαιοκίνητου φορτηγού.
Η παραγωγή του FCPM υπενθυμίζεται πως ξεκίνησε στα μέσα του 2023, με το εργοστάσιο της Bosch στο Μπάμπεργκ να προμηθεύει τα fuel cells και το εργοστάσιο στο Χόμπουργκ να αναλαμβάνει την προμήθεια άλλων εξαρτημάτων, όπως π.χ. του ηλεκτρικού αεροσυμπιεστή.
Στο μέλλον της Bosch συμπεριλαμβάνονται ΚΑΙ οι κινητήρες υδρογόνου
Καταλήγοντας, αξιομνημόνευτο κρίνεται επίσης το γεγονός πως – πέρα από τη μείωση των εκπομπών στην εφοδιαστική αλυσίδα – το βασικότερο κίνητρο που οδήγησε στη συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν τόσο η συλλογή εμπειριών, όσο και η ανάπτυξη μελλοντικών συστημάτων κίνησης (όπως τα μοντέλα Compact 190 και Compact 300), με την Bosch μάλιστα να έχει από καιρό δεσμευτεί για την οικοδόμηση μιας οικονομίας H2.
Απόδειξη το γεγονός αφενός ότι την άνοιξη του 2023 η εταιρεία ανακοίνωσε την είσοδό της στην αγορά της τεχνολογίας για ηλεκτρολύτες (σ.σ. παρουσιάζοντας την πρότασή της Hybrion PEM), αφετέρου πως, ξέχωρα από την τεχνολογία FCEV, προσανατολίζεται και στους κινητήρες υδρογόνου…