Ένα μικροσκοπικό ηλεκτρικό van, το πρωτότυπο EZ-FLEX, δοκιμάζει στην πράξη το Renault Group, θέλοντας να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις των αστικών «last-mile» διανομών και να ικανοποιήσει τις καταναλωτικές συνήθειες που αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς.
Η σημασία των λεγόμενων «last-mile» διανομών συνεχώς αυξάνει, καθώς σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum), εκτιμάται πως μέχρι το 2030 το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού θα διαμένει σε αστικά κέντρα. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν γοργά και ήδη το 2023 υπολογίζεται πως το 1/5 των αγορών θα πραγματοποιείται online.
Το πλήρως ηλεκτρικό EZ-FLEX έχει μήκος 3,86 μ., πλάτος 1,65 μ., ύψος 1,88 μ. και μεταξόνιο σχεδόν 2,5 μ.
Υπό αυτό το πρίσμα χρειαζόμαστε «καθαρά» και «έξυπνα» οχήματα που θα διεκπεραιώνουν το τελευταίο στάδιο των logistics που πραγματοποιείται σε δύσκολες αστικές συνθήκες. Οχήματα σαν το EZ-FLEX, το πειραματικό όχημα διανομών που παρουσίασε το 2019 το Renault Group, σε ένα εγχείρημα στο οποίο είχε τη συνδρομή πλήθους Γάλλων εταίρων, προκειμένου να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα στην πράξη.
Λόγος γίνεται για ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα μήκους 3,86 μέτρων, το οποίου το πλάτος ορίζεται στα 1,65 μέτρα και το ύψος στα 1,88 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2.495 χλστ. Σημαντικό στοιχείο για την αστική ευχρηστία είναι ο κύκλος στροφής των μόλις 4,5 μέτρων, με το πρωτότυπο όχημα να διαθέτει χώρο φόρτωσης έως και 3 κ.μ., στον οποίο μπορούν να μεταφερθούν φορτία βάρους 300 κιλών.
Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες
Οι αρχικές δοκιμές του EZ-FLEX σε πραγματικές συνθήκες εργασίας πραγματοποιούνται στο Μονπελιέ της Γαλλίας και θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Τα οχήματα διαθέτουν αισθητήρες για τη συλλογή μετρήσεων σχετικά με τα δεδομένα GPS, τα χιλιόμετρα, την αυτονομία, τα ανοίγματα των θυρών, την ταχύτητα και τις στάσεις.
Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην εργονομία του οχήματος, με την εξαιρετικά ευρεία πρόσβαση στο κάθισμα του οδηγού να απλοποιεί την είσοδο και έξοδο από αυτό. Επιπλέον, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (70 εκ.) και το άνοιγμα των πλευρικών θυρών που καλύπτουν σχεδόν όλο το μήκος του χώρου φόρτωσης του EZ-FLEX, διευκολύνουν την τη διαδικασία της φορτοεκφόρτωσης.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια των δοκιμών, έχουν χρησιμοποιηθεί πολυάριθμες μονάδες χώρου φόρτωσης, για να καλυφθεί το εύρος των αναγκών που μπορεί να έχουν οι επαγγελματίες. Πραγματοποιήθηκαν, επίσης, δοκιμές σε διαφορετικές ρυθμίσεις της καμπίνας, ενώ οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους και μια κάρτα hands-free για το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να τοποθετούν πακέτα στο έδαφος.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ασφάλεια, με την τοποθέτηση των πλαϊνών καθρεπτών να έχει ανασχεδιαστεί και τα βασικά τμήματα του παρμπρίζ να έχουν γίνει κάθετα, προς όφελος της ορατότητας στους αστικούς δρόμους. Τέλος, δεδομένου ότι οι οδηγοί λόγω της αυξημένης κίνησης χρησιμοποιούν την πλευρά του συνοδηγού σε ποσοστό 15% για να εξέλθουν του οχήματος, η όλη διαδικασία απλοποιήθηκε χάρη στο επίπεδο δάπεδο και το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού.
Με την πρόσθετη συμβολή από τη συζήτηση που διεξήχθη με στρατηγικούς εταίρους, αυτές οι δοκιμές θα βοηθήσουν την εταιρεία μέλος του Renault Group, Mobilize, να σχεδιάσει την τελική μορφή του λεγόμενου «Mobilize Hippo», του οχήματος «last-mile» διανομών που ετοιμάζει για το μέλλον. Σημειώνεται, πως η 2η φάση των δοκιμών θα επιτρέψει στην εταιρεία να καθορίσει το εύρος όσων θα προσφέρει στους επαγγελματίες πελάτες στο μέλλον, που θα ενσωματώνουν τόσο οχήματα όσο και ειδικά σχεδιασμένες υπηρεσίες.
Σας αφήνουμε με το βίντεο του EZ-FLEX που είχε δώσει παλαιότερα στη δημοσιότητα το Renault Group: